'Houten' dashboardpaneel 940 verwijderen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb vandaag geprobeerd het (imitatie-)houten dashboardpaneel rechts van het stuur te verwijderen. De ene kant van het paneel, rondom de ECC-knoppen, is makkelijk los te clippen, maar de andere kant, rondom het contactslot, lijkt niet makkelijk mee te komen. Weet iemand hoe en waar de bevestiging zit en hoe je het paneel met beleid en intact kunt loskrijgen? Halverwege zit ook nog de schakelaar voor spiegelverwarming, weet niet of die in de weg zit?
Alvast bedankt voor de aanwijzingen.
gr,Sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zit een V-vormge clip met een kant in het te verwijderen plastic en met de andere kant geklemd tegen hed dashboard interieur.SanderJB schreef : Weet iemand hoe en waar de bevestiging zit en hoe je het paneel met beleid en intact kunt loskrijgen?
Als je het raampje los hebt aan de ECC kant en heb een beetje naar je toe trekt (met beleid) kun je tussen de opening kijken, die ontstaat links van de "ECC-opening en kijkend naar je stuur. De clip is metaal/koper/zilverkleurig. Deze kun je indrukken met een schroevendraaier en het clipje ontgrendeld.Vervolgens kun je het hele paneeltje in de richting van de hoofdsteun van de bijrijdersstoel uit het dashboard trekken.
Schakelaars kun je als er niet te veel gerommeld is onder het dashboard, laten zitten en losmaken als het paneeltje eruit is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ok dank, dat moet wel lukken dan. Waar zit die clip ongeveer, direct rechts van het contactslot..?Baseman schreef : Er zit een V-vormge clip met een kant in het te verwijderen plastic en met de andere kant geklemd tegen hed dashboard interieur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Neen. Als je de opening in het plastic bekijkt, waar de bediening van de verwarming achter zit, die brievenbussleuf van 5 bij 17, dan zit de clip als ik me goed herinner, aan de linkerkant, ongeveer 2 cm vanad de linkerrand van die sleuf.Indrukken naar het stuur toe trouwens.SanderJB schreef : Ok dank, dat moet wel lukken dan. Waar zit die clip ongeveer, direct rechts van het contactslot..?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een WAT?SanderJB schreef : mobilo-houder
Schiet er eens een plaatje van?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Houder voor een mobieltje?Baseman schreef :
Een WAT?SanderJB schreef : mobilo-houder
Schiet er eens een plaatje van?
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Of kijken of je het zwarte plastic kunt vervangen, door exemplaren die je op de sloop of via het forum kunt vinden.SanderJB schreef : Is gelukt, en heel gebleven... Volgende truc is het verwijderen van de opgeplakte mobilo-houder (of wat het ook is), wederom met behoud van paneel.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat dacht ik ook, maar omdat Sander postte dat ie een opgeplakte mobilo-houder gaat verwijderen en daar een truc voor moet bedenken.Ik denk dan te simpel en dat lijkt me dus gewoon lostrekken. Plak is plak, toch?Ik was dus nieuwsgierig wat voor soort ding dat was.Mathy schreef : Houder voor een mobieltje?