Paneel verwijderen bagageruimte Estate
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aangezien ik de massa-aansluitingen achter eens wil schoonmaken, moet ik het zijpaneel (onder het zijraam)losmaken. Kan iemand vertellen hoe ik dit paneel verwijderen kan (vooal de bovenste rand zit volgens mij vast) En met deze temperaturen breek je gemakkelijk het Volvo kunstof.
alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet iemand waar het massapunt linksachter bij een estate zit? Wellicht hoef ik het paneel dan niet te verwijderen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar om het zijpaneel te verwijderen is het het handigst om
- het plastic paneel wat midden achter (boven de opening) los te schroeven (plastic schroeven kwartslag draaien)
- dan hetpaneel van de D-stijl te verwijderen (klikt in nokjes, voorzichtig trekken)
- dan zitten er nog schroefjes in het zijpaneel (is even lastig om te zeggen waar, want ik zit op mijn werk)
- daarna kun je het paneel schuiven.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Volgens mij moet ik nog ergens schema's hebben liggen waar de verschillende massapunten op aangegeven zijn.Misschien is het bij het opzoeken dan wel interssant voor mij om te weten over welk model, uitvoering en modeljaar het gaat.Het chassisnummer is ook goed.
Groeten.Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb er twee, waarvan er 1 niet helemaal origineel is.De ene zit onder het vloerpaneel aan der rechterkant (bijrijderskant dus) bijna in de nek tussen wielkast en opbergvak en de tweede zit net onder het achterlicht. Schoonmaken van massapunten daar, lijkt me zisloos, tenzij hevige lekkage en vochtplekken dien vermoeden dat ze zwaar gecorrodeerd kunnen zijn.flyingdutchman181 schreef : Weet iemand waar het massapunt linksachter bij een estate zit?
Links (bestuurderskant) heeft volgens mij geen massapunt behalve die voor het achterlicht. Zichtbaarna verwijderen van het kapje watervoor zit (dat stukje plastic van 8 bij 20)Schema hebben? Staan ze allemaal op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
(ps: maak effe een signature, met dit soort gegevens, scheelt weer terugzoeken....

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb verschillende electrische schema's. Deze geven aan dat er twee massapunten zijn aan de achterzijde van een estate.
Eén rechts: daar is het rechterachterlicht mee verbonden.
Eén links: daar zitten vrijwel alle achterste componenten op: het linker achterlicht, de benzinepomp de achteruitverwarming etc.
Ik heb namelijk verschillende problemen achteraan:
- de achterruitvewarming doet het niet. Staat wel spanning op de gele voedingsdraad.
- een probleem dat op willekeurige momenten het 'kapotte gloeilampen signaal lampje' aan en uit gaat: als het brandt en je doet bv. het knipperlicht aan gaat het uit.
- de benzinepomp (in tank) vertrouw ik ook niet helemaal.
Zou het een gezamenlijk massa probleem kunnen zijn?
Ps ik pas mijn signatuur aan.
Groet!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan natuurlijk, maar ik neem aan dat je ook een trekhaak hebt?Trek daarvan, in het linkeropbergvak, de 10-polige steker eens van los en kijk of dan wel alles werkt zoals het hoort en zo.Zou daar wel eens aan kunnen liggen, aan de trekhaakstekkerdoos dan.flyingdutchman181 schreef : Zou het een gezamenlijk massa probleem kunnen zijn?
Maar, van wanneer is jouw 940 dan, maand-jaar?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De wagen is op 29-09-94 op kenteken gezet. Dus modeljaar '95?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Da's twee maanden na het begin van modeljaar 1995. Hij zou dus nog van modeljaar 1994 kunnen zijn, als ie wat langer bij de dealer heeft gestaan. Welke letter staat er ongeveer in het midden van je VIN (soms ook chassisnummer genoemd)?
groetjes
Mathy