Binnenspiegel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Steeds vaker erger ik mij aan de binnenspiegel! Die neemt toch een stukje zicht weg als je naar rechtsvoor wilt kijken. Verkeer van rechts als je op een rotonde rijdt komt net even later in beeld dan je zou wensen en ook voetgangers op zebrapaden direct na een bocht zie je laat.
In mijn zakelijke Adrie is het trouwens erger dan in onze private Volvo. Maar toch.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
In ieder geval: bij deze. Voor mij, met mijn schamele 1 meter 75 lengte, is dit een onherkenbaar iets. Binnenspiegels plegen zich hoger te bevinden dan mijn normale blikveld, en belemmeren daardoor niet het zicht op het gebeuren rechts van mij.
Daarnaast ervaar ik de spiegel als een nuttig is: ik gebruik de binnenspiegel als leidraad na een inhaalmanouvre op de meerstrookswegen, om te bepalen wanneer ik het ingehaalde object voorbij ben. Immers, zodra dit opduikt in de spiegel, ben ik er met zekerheid voorbij.
Hiervoor gebruik ik liever de binnenspiegel dan de rechter buitenspiegel, aangezien de afstand waarop je weer invoegt daarin een stuk meer is. En tenslotte houden we graag een redelijke afstand tussen de auto's bij hogere snelheden, nietwaar?
Overigens, vandaag wel gemerkt wanneer het een onding is: in een bestelautootje met dubbele achterdeuren heb je precies in het blikveld van die binnenspiegel een ferme verticale stijl zitten, die het zicht op alles direct achter je wegneemt. In zo'n auto heb je er inderdaad eerder hinder dan profijt van.
Eventueel kan je ervoor kiezen om de binnespiegel te verwijderen: dit is toegestaan mits er zowel een linker- als een rechterbuitenspiegel aanwezig zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een beetje naar aanleiding van een artikel in de ANWB Kampioen ben ik eens goed gaan kijken hoe ik dat ervaar met een binnenspeigel. En ook ben ik eens vaker naar anderen gaan kijken die links van mij verschijnen: die mensen zien vaak veels te laat dat ik rechts sta opgesteld of in beeld kom.
@ Willem: ik heb jaaaaren in bussen gereden zonder binnenspeigel. Wat was dat geweldig en wat een wijds uitzicht.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik herken het probleem. Tijdens de laatste meting was ik 1,915 meter groot. Dit probleem ervaar ik overigens in de meeste auto's. Ik heb zelfs al eens in een Chevrolet pickup (het type dat tussen 1988 en 1998 gebouwd is) gezeten. Toch niet echt een kleine auto. En gezien dat ook daar de binnenspiegel in de weg zat.
Maar zonder rijden wil ik ook niet. Dus als iemand een oplossing voor dit probleem weet ... (geheel of gedeeltelijk te openen of te verwijderen dakken zijn geen optie)
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn vader had destijds in zijn Volvo een spiegel met een armpje zoals van een navigatiesyteem op het dashboard. Het was een panoramaspiegel. Het zou best wel eens kunnen dat de grote normale spiegel daardoor bijna overbodig werd!
ten slotte, ook al word hier gevraagd om geen onzinnige suggesties te doen, deze wil ik jullie toch niet onthouden: <a href=" www.motormaniacs.nl/index.php?option=com...id=269&Itemid=68 ">De achteruitkijkhelm!
Groet, Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Pas je kijktechniek aan. Eerder een bocht of rotonde inkijken of je positie op de de weg Iets aanpassen (uiteraard veilig) en uit ervaring is het probleem opgelost.
Als je de auto's op de rotonde pas gaat bekijken zou het kunnen dat je iets te laat de juiste kijkhoek pakt. Probeer het maar eens, in veel gevallen werkt het prima.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
We hebben elkaar onlangs nog gezien, maar het viel me niet op, dat je heel veel langer bent dan ik, toch?MSuidgeest schreef : Die neemt toch een stukje zicht weg als je naar rechtsvoor wilt kijken.
Ik heb met mijn 1,95 nergens last van.Stoelleuning wat meer laten hellen?
- V700 register
- Nieuw lid
-