Wat betekent het gele lichtje met groene driehoek en zwart symbooltje (?) op het dashboard uiterst rechts 740 gl LPG type 1990

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 19:40 #1071281 door V700 register
Beste mensen,Nog weer een uiterst mooie en goede 740 gl type 1990 gekocht.Of moet ik problemen verwachten va dit, ontschuldig ogend, mooie lichtje wat zo nu en dan gaat branden.Alvast bedankt voor jullie reactie.Siebe Holwerda

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 19:42 #1220892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grappig
Een achternaam genoot. En niet eens zo ver weg (0513). Uit jouw omschrijving kunnen het 2 dingen zijn: Bij een automaat de overdrive, bij een handbak en automaat kan het ook het lambdalampje zijn. Is het symbool een "Y" op de kop ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 21:43 #1220909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambda lampje...ok kan het kwaad?
Henk en andere ldeskundigen.Voor Henk: ik woon in Noordoost Friesland (Niawier)Vraag: als dat inderdaad het lamdalampje is..kan het kwaad? Welke actie moet ik ondernemen om het probleem te verhelpen?Wellicht ten overvloede: het is een handgeschakelde bak en de auto loopt op LPG.Alvast bedankt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 21:48 #1220911 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aangeven
"Hier" is voor mij Heerenveen....Het lampje geeft aan dat de lucht/brandstof verhouding niet goed is, of dat je verbranding niet goed verloopt (onvolledig). Als het zo nu en dan brandt kan het niet zoveel kwaad denk ik, het hoort natuurlijk niet. Wat je kunt proberen is de foutcodes uit te lezen, ik denk dat er bij de veerpoot aan bestuurderskant één of twee kastjes zitten, met A en B erop. Als je hier op de site even zoekt op foutcodes (zoekvak linksboven) of googled, kun je wel lezen hoe je ze kunt resetten en later uit kunt lezen. Altijd eerst resetten, zo weet je zeker dat je de foutcodes die je uitleest van de huidige storing zijn, en niet van een storing van 2 jaar terug (die inmiddels verholpen kan zijn). Is het alleen op lpg of ook op benzine ? Of beide ?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2008 02:38 #1221283 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 1 kastje
Hallo Henk, Volvisti

henk 940LPT schreef : ... aan bestuurderskant één of twee kastjes zitten, met A en B erop.

Het tweede diagnosekastje is pas vanaf modeljaar 1994 (kan ook nog een jaar eerder zijn geweest) gebruikt. En toen werden er al geen 740's meer gebouwd.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2008 08:45 #1221293 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg
Mensen, wacht even. De auto rijdt op lpg. G2 neem ik aan. Tenzij de auto is voorzien van één of andere modificatie die tijdens het tijden op lpg de lambda-sonde voor de gek houdt gaat het lampje branden als je op lpg rijdt. Had ik in mijn vorige 740 ook, en betekende niks.
Wat je zou kúnnen doen is de computer resetten, en een flink stuk op benzine gaan rijden om te kijken of het lampje niet opnieuw gaat branden. Als het goed is blijft ie uit. Rij dan echter wel een flink stuk, zeg 100 km (kan sowieso nooit kwaad). Gebeurt er bij rijden op benzine niets, maar pas weer bij rijden op lpg, dan 'hoort dat zo'.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2008 21:42 #1221455 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,   Ik heb ook een 740
Hoi,

Ik heb ook een 740 uit 1990 op lpg gehad. Het probleem voltrok zich als eerste in zuid Italië met een buiten temp. van 38 graden. Nadien nog enkele malen bij wisselende omstandig heden. Het is idd een verklikker wat de uitgaande gassen betreft. Ik heb in de periode erna +/- 2000 euro aan "spookreparaties"gehad, wat begon als "electronische storing"en wat soms vuil in de smoorklep leek te zijn. Uiteindelijk heb ik de wagen met ruim 500.000km nog weten te verkopen voor 1000,- terwijl de koper een proefrit maakte de auto, uitviel, de dashbaordverlichting af en toe aangen uit ging, alsmede de buiten verlichting. Lambda sonde aan of uit who cares!
Ik wil je absoluut niet bang maken, maar wat ik zeggen wil is dat er ook na vele reparaties, niets aan t gedrag van de lambda-sonde verklikker lampje veranderde , maar het me ook niet stoorde. Heb je kinderen, plak er een foto van hen overheen, en rijd lekker verder. In geen geval een probleem van accute ernst.
Fijne dagen,

Kas

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC