kletsnatte kofferbak

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 10:53 #1071271 door V700 register
kletsnatte kofferbak is gemaakt door V700 register
hallo wie weet het antwoord op mijn vraag, de kofferbak van mijn volvo 740 uit 1987 is altijd kliedernat. Aan het kofferdeksel hangen de druppels.
Ik kan geen scheurtjes vinden in het rubber rondom. Wie kent dit probleem en weet een oplossing?
Mvg Nick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 11:26 #1220852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nattigheid
Komt meestal via de achterlichten naar binnen. Met name de bakjes links en rechts in je kofferbak hebben er dan last van. Mogelijke oplossing: achetrlichten demonteren  en alles schoonmaken. Dat helpt vaak.
Verder kun je nog kijken of diverse afsluitdopjes onder je kofferbakbekleding nog wel aanwezig zijn. Zelfs via een antenne kan het water naar binnenkomen. Kijk of  het afwateringsslangetje van je eventueel gemonteerde antenne wel goed door het gaatje zit.

Succes! Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 17:11 #1220875 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb ik ook gehad.
Bij kwam het via achterlicht naar binnen.
Ook nadat ik ze goed schoongemaakt had.
Na wat speurwerk bleek het tussen achterlicht en afdichtings materiaal door te komen.
Heb nu dat matje aan achterlicht vast gekit.
Lekkage weg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 17:39 #1220879 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw?
Is er hier ook iemand die zo,n "matje"nieuw heeft gekocht?
En zo ja ,.de oer hollandse vraag: wat kost dat dan....

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 18:56 #1220887 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Jep, ook nat.
Bij mij niet nat, totdat ik ze gedemonteerd had.
Pas overigens op als je dat semirubber van je lichtunit af wilt halen. Die schroeven waarmee het vast zit willen hun busje waar ze in zitten wel eens meenemen.
Dit gebeurde bij mji op twee punten, vervolgens gelijmd met bruisconstructielijm, supersterk maar overige punten waren klaarblijkelijk ook minimaal gescheurd, want bij controle drie dagen later natte kofferbak en overige busjes ook stuk. Bij de sloop gelukkig een nieuwe kunnen halen.
Overigens bleef die lekkage na het schoonmaken dus bestaan aan beide zijden. Uiteindelijk weer gedemonteerd en simpelweg vaseline ertussen gesmeerd. Moet nog kijken of dat nu resultaat heeft gegeven.
Maar mij zal je niet heel snel meer die lampen eraf zien halen. Enkel als het echt moet. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 19:32 #1220889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veul.

hdalhuisen schreef : Is er hier ook iemand die zo,n "matje"nieuw heeft gekocht?

Althans, ik heb ooit de prijs opgevraagd van de rubbers van de units op mijn Estate en toen ik uitgeschrokken was, heb ik ze maar laten liggen.
Gevonden: 22,68 exclusief p/s. (Achteraf bezien, valt het best mee.......ik weet niet waarom me bijstaat dat het het dubbele was....) Een rubber mat is zelf nog wel te knippen, toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 19:41 #1220891 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dubbel ?

Baseman schreef : (Achteraf bezien, valt het best mee.......ik weet niet waarom me bijstaat dat het het dubbele was....)

Omdat je er twee (L + R) wilde hebben ? :P

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 21:26 #1220904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vaseline

Petervanluijk_740-1992 schreef : Bij mij niet nat, totdat ik ze gedemonteerd had.
Pas overigens op als je dat semirubber van je lichtunit af wilt halen. Die schroeven waarmee het vast zit willen hun busje waar ze in zitten wel eens meenemen.
Dit gebeurde bij mji op twee punten, vervolgens gelijmd met bruisconstructielijm, supersterk maar overige punten waren klaarblijkelijk ook minimaal gescheurd, want bij controle drie dagen later natte kofferbak en overige busjes ook stuk. Bij de sloop gelukkig een nieuwe kunnen halen.
Overigens bleef die lekkage na het schoonmaken dus bestaan aan beide zijden. Uiteindelijk weer gedemonteerd en simpelweg vaseline ertussen gesmeerd. Moet nog kijken of dat nu resultaat heeft gegeven.
Maar mij zal je niet heel snel meer die lampen eraf zien halen. Enkel als het echt moet. 

Vaseline helpt niet om water tegen te houden.
Heb ik ook geprobeerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 22:31 #1220919 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic natte kofferbak
Maar hoe kan het dan dat het kofferdeksel kliedernat is. daar hangen echt druppels aan.
Dat er water in de kofferbak ligt kan ik me voorstellen dat dat van de achterlichten komt. Maar echt een heel nat kofferdeksel. Dus echt aan de binnenkant. Als ik hem open doe druppelt het water naar beneden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 22:55 #1220922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje
Beetje grote foto.
Wel mooie 740

Ik dacht eigenlijk een foto vd natte kofferklep te zien.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC