Raamslingers schadevrij verwijderen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2008 15:45 #1071078
door V700 register
Raamslingers schadevrij verwijderen? is gemaakt door V700 register
Hoi,
Via een lid van deze vereniging heb ik een setje zwarte raamslingers voor mijn 940 kunnen kopen (linksvoor zit er een blauwe op, rechtsvoor een kapotte grijze, linksachter een kapotte grijze, rechtsachter een nog intacte grijze).
Ik heb ondertussen de 2 kapotte raamslingers vervangen, geen probleem, gewoon schroefje los, raamslinger er af, nieuwe er op, vastschroeven en afdekkapje er op.
Maar hoe krijg je dat afdekkapje er schadevrij af bij een gemonteerde raamslinger? Bij de raamslingers die ik overgekocht heb, heb ik de afdekkapjes makkelijk kunnen er af klikken door aan de achterkant met wat kracht op die 2 lipjes te duwen, maar bij een gemonteerde raamslinger kan je daar niet bij met je vingers...
Als ik die blauwe en grijze intacte raamslinger breek is dat geen zo een zonde, maar aangezien er nog een muziekinstallatie in mijn volvo moet komen met een heus 3-weg systeem vooraan, moet ik die deurpanelen ooit nog eens kunnen demonteren, en dat had ik natuurlijk graag gedaan zonder mijn 'nieuwe' zwarte slingers kapot te maken...
PS.: Mocht er iemand één grijze of één blauwe raamslinger kunnen gebruiken, als ik deze zonder breken kan demonteren kom ik deze over
groetjes,Isabelle
Via een lid van deze vereniging heb ik een setje zwarte raamslingers voor mijn 940 kunnen kopen (linksvoor zit er een blauwe op, rechtsvoor een kapotte grijze, linksachter een kapotte grijze, rechtsachter een nog intacte grijze).
Ik heb ondertussen de 2 kapotte raamslingers vervangen, geen probleem, gewoon schroefje los, raamslinger er af, nieuwe er op, vastschroeven en afdekkapje er op.
Maar hoe krijg je dat afdekkapje er schadevrij af bij een gemonteerde raamslinger? Bij de raamslingers die ik overgekocht heb, heb ik de afdekkapjes makkelijk kunnen er af klikken door aan de achterkant met wat kracht op die 2 lipjes te duwen, maar bij een gemonteerde raamslinger kan je daar niet bij met je vingers...
Als ik die blauwe en grijze intacte raamslinger breek is dat geen zo een zonde, maar aangezien er nog een muziekinstallatie in mijn volvo moet komen met een heus 3-weg systeem vooraan, moet ik die deurpanelen ooit nog eens kunnen demonteren, en dat had ik natuurlijk graag gedaan zonder mijn 'nieuwe' zwarte slingers kapot te maken...
PS.: Mocht er iemand één grijze of één blauwe raamslinger kunnen gebruiken, als ik deze zonder breken kan demonteren kom ik deze over

groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-11-2008 15:57 #1219655
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Voorzichtig los peuteren
Ook bij de gemonteerde moet je voorzichtig los peuteren. Hier kan je echter het beste een platte schroevendraaier voor gebruiken, een kleintje. Dit gaat op dezelfde manier als bij een slinger die je in je hand hebt, alleen heb je een lastigere hoek. (vandaar de schroevendraaier)
Als je het niet erg vind een schroevendraaier op te offeren, dan kan je die met een bankschroef aanpassen zodat het puntje iets op staat. (zeg onder een hoek van 45 graden voor een mm)
Als je het niet erg vind een schroevendraaier op te offeren, dan kan je die met een bankschroef aanpassen zodat het puntje iets op staat. (zeg onder een hoek van 45 graden voor een mm)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2008 16:23 #1219656
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tip, ik
Bedankt voor de tip, ik probeer het morgen even, ouwe schroevendraaiers genoeg...
groetjes,Isabelle
groetjes,Isabelle
- Maarten Varewyck
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2008 17:42 #1219661
door Maarten Varewyck
Beantwoord door Maarten Varewyck in topic grijze zwarte
ik doe het ook altijd met een schroevendraaier. Ze zijn er ondertussen al meermaals afgeweest en nog nooit problemen met gehad. Er zijn natuurlijk ook altijd speciale tangen te verkrijgen die reeds zo'n gebogen bek hebben. Maar de schroevendraaier doet het ook goed hoor! Eerst klipje lospeuteren (lukt niet altijd even makkelijk) en dan in de richting van je slingers er even onderpeuteren en je shroevendraaier om z'n as raaien. Zo klik je, zonder veel kleerscheuren, ook de andere 2 lipjes los, die aan de kant van het 'bolleke' staan.
Als je trouwens die grijze er heelhuids afkrijgt, wil je die dan ruilen met mijn zwarte? Ik ben namelijk nog op zoek naar een grijze, maar vind constant van die zwarte
Als je trouwens die grijze er heelhuids afkrijgt, wil je die dan ruilen met mijn zwarte? Ik ben namelijk nog op zoek naar een grijze, maar vind constant van die zwarte

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2008 21:01 #1219797
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van waar ben je weer
Van waar ben je weer ergens?
Ik woon regio Ieper, dus tenzij je toevallig in de streek woont, vrees ik dat de vervoerskosten of verzendingskosten hoger zullen liggen dan wat zo een slingertje kost.
Een reserve slingertje is altijd handig om te hebben natuurlijk, weet wel dat ik slechts één intacte grijze slinger heb, en die moet ik er ook nog zonder kleerscheuren van af krijgen, dus mocht je van de streek zijn, of eens in de buurt moet zijn in de nabije toekomst...
groetjes,Isabelle
Ik woon regio Ieper, dus tenzij je toevallig in de streek woont, vrees ik dat de vervoerskosten of verzendingskosten hoger zullen liggen dan wat zo een slingertje kost.
Een reserve slingertje is altijd handig om te hebben natuurlijk, weet wel dat ik slechts één intacte grijze slinger heb, en die moet ik er ook nog zonder kleerscheuren van af krijgen, dus mocht je van de streek zijn, of eens in de buurt moet zijn in de nabije toekomst...
groetjes,Isabelle
- Maarten Varewyck
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-11-2008 21:10 #1219798
door Maarten Varewyck
Beantwoord door Maarten Varewyck in topic Waasland
Ben van de regio waasland (Ronde van Vlaanderen) Maar je mag het altijd opzij houden, als ik dan eens richting jou kom, (om eens uit te waaien aan zee) spring ik wel eens binnen (kan ik meteen jouw 940 eens bewonderen!) Heb hier ook nog een gebroken grijze liggen, mss kunnen we daar samen een hele van maken?
of is die van jou ook doorgebroken?
Groeten
Maarten
Groeten
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2008 09:07 #1219827
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij aanschaf van de wagen
Bij aanschaf van de wagen zaten volgende slingers er op:linksvoor: blauw (ooit eens vervangen dus)rechtsvoor: een intacte grijze die ik in de rit naar huis reeds in mijn handen had... niet zo intact duslinksachter: een intact ogende grijze die echter gelijmd was en dus ook meteen afbrakrechtsachter: een intacte grijze
Rechtsvoor en linksachter is reeds vervangen door een zwart exemplaar, linksvoor (nu blauw) en rechtsachter (nu grijs) nog niet.
Ik vrees dat herstelling weinig zin heeft, je zal het altijd blijven zien en de kans dat je na een (paar) keer het raam openen en terug dichtdraaien weer een halve slinger in je hand hebt, is heel groot denk ik...
Ik hou sowieso die blauwe en grijze slinger bij als ik ze niet breek bij het demonteren (ik gooi zelden dingen weg die nog in orde zijn, ook al heb ik er zelf weinig aan), dus ik hoor het wel als je eens in de buurt moet zijn
groetjes,Isabelle
Rechtsvoor en linksachter is reeds vervangen door een zwart exemplaar, linksvoor (nu blauw) en rechtsachter (nu grijs) nog niet.
Ik vrees dat herstelling weinig zin heeft, je zal het altijd blijven zien en de kans dat je na een (paar) keer het raam openen en terug dichtdraaien weer een halve slinger in je hand hebt, is heel groot denk ik...
Ik hou sowieso die blauwe en grijze slinger bij als ik ze niet breek bij het demonteren (ik gooi zelden dingen weg die nog in orde zijn, ook al heb ik er zelf weinig aan), dus ik hoor het wel als je eens in de buurt moet zijn

groetjes,Isabelle
Moderators: Jerry Stam