A-stijl verwijderen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aangezien ik erachter ben waarom mijn Volvo Guard II alarm steeds afgaat én omdat ik mijn nieuwe zwarte zonnekleppen wil monteren en aansluiten (jaja de vrouw krijgt een lampje bij haar spiegeltje!) moet ik mijn rechter A-stijl demonteren.
Hebben jullie misschien hints of aanwijzingen hoe ik dit het beste kan doen zonder dingen stuk te maken?
Alvast mijn dank en Gulle Groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Monteren in omgekeerde volgorde. De plaat op de a stijl weer op zijn plaats drukken.

Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het beste is, naar mijn idee, het rubber van de voordeurstijlverwijderen en opzij leggen.Vervolgens kun je net tussen het ijzer en het plastic doorkijken, hoe het zit.Er zitten drie stalen veer-clips in, die in de ijzeren-a-stijl geklikt zitten.Alsje een zo breed mogelijk stuk pakt, bijvoorbeeld door een stukje triplex of dun MDF tussen de ontstane sleuf/rand te schuiven, kun je hem eraf wippen. Met twee handen tegelijk met beleid aan trekken, doet het bij mij ook.Met een zaklamp in de sleuf schijnen, geeft je de kans te zien hoe twee van de drie clips zitten.
GA IN GEEN GEVAL aan de bovenste of onderste punt hangen, behalve als je al een nieuw stuk plastic hebt liggen.
De stekker voor de spiegelverlichting is een zwarte, met wit en wit-blauwe draden, die aan hetzelfde stukje draadboom zit, als het dashboardkastlampje. Vermoedelijk weggefrommeld achter de rechter blaasmond.
Ik heb hem ook, verlichte spiegel, ideaal.
[edit] Ik zag dat Bert sneller is met typen.....
Inderdaad moet die kap aan de bovenkant er ook af. De rubberstrip in de handgreep, kun je er met een klein schroevendraaiertje uitwippen, eronder zitten aan beide zijden twee TORX schroeven. Alleen de voorste greep verwijderen zou voldoende ruimte moeten geven.
[end edit]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar zit de aansluitstekker voor de linker zonneklep verstopt? Weet iemand dat? Of is dat niet voorbedraad in een 940?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je er twee dan? Luxe. Engelse sloper zeker?Volgens mij is die niet voorbedraad, maar elke massa met continu-plus is genoeg, de schakelaar zit in het klepje.EndlessQuest schreef : Waar zit de aansluitstekker voor de linker zonneklep verstopt? Weet iemand dat? Of is dat niet voorbedraad in een 940?
Bij mij zit er geen torx onder de kap, maar nu je het zegt, zit er volgens mij wel een schoefgaatje in het plastic. Misschien mist ie (trouwens wel aan beide kanten dan.....)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mijn 960 zit in dat bewuste gaatje in ieder geval wél die schroef. Of die in mijn 940 er ook zit, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ben benieuwd

Ik had al zo`n vermoeden dat het links niet voorbedraad zat, want ik heb de hele kabelboom onderzocht, maar kon geen passend stekkertje zien. Ik ga het maar aansluiten zoals je zegt, dus op zoek naar een goede massa en continu-plus.
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja daar hoort een torx schroef. Vergeten te zeggen maar die was je vanzelf wel tegen gekomen.EndlessQuest schreef : Zit de a-stijl niet ook nog bovenaan met 1 torx vast. Volgens mij zit die torx verstopt onder de afdekkap waar ook die handgrepen op zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Massa zit aan de carrosserie, aan de binnenkant van de A-stijl, onderaan, achter de zwarte kap. Standaard massa-verzamelpunt, zit rechts ook.EndlessQuest schreef : Ik ga het maar aansluiten zoals je zegt, dus op zoek naar een goede massa en continu-plus.
Plus kun je van je aansteker halen, makkelijk, maar ik zou het eerder van een plusdraad van de interieurverlichting afhalen. Als je draadje lang zat is, is aftakken vanaf de rechterkant, natuurlijk het mooiste, zit ie op de juiste draad en achter dezelfde zekering als de rest van courtesy-lights (en dus ook als de rechter-spiegel). Twee schopplaten wegnemen en je kunt zo van links naar rechts, eitje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het gebruik van dat woord hier op het forum zou verboden moeten worden!EndlessQuest schreef : kroonsteentje
De steker die er aan de spiegel zit, heeft als het goed is twee male 6,3mm AMP aansluitingen. Twee keer female 6,3 AMP werkt dus ook, krimpkousje erover, kan het er altijd origineel weer eruit, als het moet.