Water onder de vloermat
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
hoe kan dat nou weer? Heeft iemand van jullie dit ook wel eens meegemaakt?
De kachelslangen lekken niet, het is echt regenwater. Ik heb een schuifdak, dat wel, die geeft ook lekkage aan de achterkant. Zal dat het zijn?
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn auto heeft wel geen plastic voorschermen, die van jou denk ik wel.
Anders een gaatje in de bodem?
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb hetzelfde gehad en daarbij ook nog aan de passagierskant.In mijn geval bij de 740 gl sedan uit ''90.
Bij de bestuurderskant was het een lekke kachelkraan,onder bij de pedalen.Aan de passagierskant kwam water naar binnen via een doorvoergat in het schutbord.De doorvoer voor bedrading liet ook water door.
Een nieuwe kachelkraan en afplakken van het doorvoergat waren de oplossing.De matten heb ik enkele weken van de vloer gehad tot ik zeker wist dat de lekkage opgelost was.Er bleken ook enkele gaatjes in de bodem te zijn ontstaan, w. s een gevolg van langdurig vocht onder de matten.
Het drogen van de ondermat duurde nogal even want die absorberen goed kan ik je zeggen.
Het was een flinke klus want ook de stoelen heb ik eruit gehaald om er goed bij te kunnen.
De stoelen weer teruggeplaatst en een tijd rondgereden zonder vloerbedeking,en de vloer bijgewerkt nadat ik zeker wist dat de lekkage opgelost was.
Matten eruit iemand met de tuinslang de auto laten bespuiten en zelf met een zaklantaarn in het vooronder speuren naar lekwater.
Verder moet je misschien nog even de zoekfunctie gebruiken om meer oorzaken te achterhalen.
Groeten en succes
peter M
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe roest-ongevoelig onze 740/940's ook zijn: bij mijn vorige 740 uit 1990 had ik toch ook een aardig gat in de bodem, zo ongeveer onder de vloermat. Dat gat is overigens toen dichtgelast, dus de nieuwe eigenaar zal hier ook geen last van hebben.henqui schreef : Beste mensen, vanmorgen ontdekte ik dat de vloerbedekking onder de rubberen vloermat aan de bestuurderszijde drijfnat was...balen...
hoe kan dat nou weer? Heeft iemand van jullie dit ook wel eens meegemaakt?
De kachelslangen lekken niet, het is echt regenwater. Ik heb een schuifdak, dat wel, die geeft ook lekkage aan de achterkant. Zal dat het zijn? Bedankt en groetjes! Hendrik (<a href="mailto:henqui@mail.ru">henqui@mail.ru) (244 T '81 / 245 GL '83 / 745 TIC '88 / 244 GL '80) <a href=" www.teerink.demon.nl/Nieuwe%20map/ ">
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Met de tuinslang spuiten en speuren lijkt me een goede manier.
Inderdaad neemt die onderbekleding erg veel water op!
Gat in de vloer ... niet onmogelijk dus!
- V700 register
- Nieuw lid
-

groeten

peter
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is het gat dat links van het koppelingspedaal zit. Af te dichten (in niet defecte toestand) met een verend klepje, maar staat ook wel vaak ongemerkt open of het klepje is afgebroken/defect.henqui schreef : De motorkapkabel gaat daar naar buiten, daar schijnt het ook te kunnen lekken, alhoewel ik me afvraag of dat veel kan zijn, bij mij is het echt kletsnat!Er wordt ook gesproken over het beruchte ventilatiegat.... welk gat wordt bedoeld?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-