Stoelverwarming 940 Mj 1998
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2008 19:37 #1070666
door V700 register
Stoelverwarming 940 Mj 1998 is gemaakt door V700 register
Hallo allen,
Nu het weer kouder is maak ik graag gebruik van de stoelverwarming van mijn blauwe diamant (940 HPT mj 1998 met leder).
Ik merk echter dat de stoelverwarming lang zo sterk niet is als van de vorige 740 en 940's die ik in het bezit heb gehad, allen met stoffen bekleding.
Hij wordt overal egaal warm maar gewoon niet zo warm als in de vorige auto's. Komt dit door het leer of is er iets stuk?
Tevens merk ik dat de motor heel traag op temperatuur komt met de thermostaat met het gaatje erin. Valt dat jullie ook op?
Groeten vanuit een koud en regenachtig Lelystad,
Paul
Nu het weer kouder is maak ik graag gebruik van de stoelverwarming van mijn blauwe diamant (940 HPT mj 1998 met leder).
Ik merk echter dat de stoelverwarming lang zo sterk niet is als van de vorige 740 en 940's die ik in het bezit heb gehad, allen met stoffen bekleding.
Hij wordt overal egaal warm maar gewoon niet zo warm als in de vorige auto's. Komt dit door het leer of is er iets stuk?
Tevens merk ik dat de motor heel traag op temperatuur komt met de thermostaat met het gaatje erin. Valt dat jullie ook op?
Groeten vanuit een koud en regenachtig Lelystad,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2008 19:56 #1216610
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wil ik ook wel eens weten.
In mijn sedan met stoffen bekleding, duurde het 20 seconden voor ik iets van warmte merkte.In mijn Estate duurt het soms wel 5 minuten, ook met leder erin.Zit er wellicht een extra bescherming tussen de lederen toplaag en de verwarmingsmat?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2008 20:03 #1216612
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Warmtegeleiding
Hallo Bas, Paul, Volvisti
Groetjes
Mathy
Dat ligt er waarschijnlijk aan, dat leer slechter is in het geleiden van warmte dan stof.Baseman schreef : Zit er wellicht een extra bescherming tussen de lederen toplaag en de verwarmingsmat?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2008 20:16 #1216615
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt

Ook ik merkte het verschil toen ik overstapte van de 740 met stof naar de 960 met leer. Het duurt inderdaad langer wat ik ook heb toegeschreven aan de verschillende materialen.
Groet,
Jan-Willem
Ook ik merkte het verschil toen ik overstapte van de 740 met stof naar de 960 met leer. Het duurt inderdaad langer wat ik ook heb toegeschreven aan de verschillende materialen.
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2008 22:40 #1216649
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad
Wat de anderen ook al beschreven.
In de 740 (met 940 interieur) duurt het veel langer om de warmte te voelen dan in de 940.
En ja, de 740 heeft leer en de 940 (nog) stof.
In de 740 (met 940 interieur) duurt het veel langer om de warmte te voelen dan in de 940.
En ja, de 740 heeft leer en de 940 (nog) stof.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2008 13:45 #1216700
door Miquel Engelen (GAST)
Hoi Paul,

Ik merk ook dat de motor (koelvloeistof) iets langer dan normaal neemt om warm te worden sinds het 'Wytse gaatje'... maar het lijkt mij niet meer dan logisch, het water wordt <u>altijd</u> rondgepompt mét een gaatje, dit in tegenstelling tot de thermostaat zonder gaatje, waar het totdat het 87C is in het blok blijft totdat de thermostaat zich opent.
Maar niets om je zorgen over te maken, alleen iets meer de tijd nemen om de boel op temperatuur te laten komen.

Gulle Groet,

Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic solexpaul schreef:
Tevens
 solexpaul schreef : Tevens merk ik dat de motor heel traag op temperatuur komt met de thermostaat met het gaatje erin. Valt dat jullie ook op?
Paul
Lidnummer 851Lelystad
Hoi Paul,

Ik merk ook dat de motor (koelvloeistof) iets langer dan normaal neemt om warm te worden sinds het 'Wytse gaatje'... maar het lijkt mij niet meer dan logisch, het water wordt <u>altijd</u> rondgepompt mét een gaatje, dit in tegenstelling tot de thermostaat zonder gaatje, waar het totdat het 87C is in het blok blijft totdat de thermostaat zich opent.
Maar niets om je zorgen over te maken, alleen iets meer de tijd nemen om de boel op temperatuur te laten komen.

Gulle Groet,

Moderators: Jerry Stam