Nieuwe stoelen (744) maar de stekkers corresponderen niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2008 21:59 #1070368
door V700 register
Nieuwe stoelen (744) maar de stekkers corresponderen niet. is gemaakt door V700 register
Ik heb een interieur gekocht van een 90-er 744 die ik in een 744 bj 89 wil plaatsen. Nu blijkt dat de stekkers niet in elkander passen. Gelukkig heb ik wel de kabelboom met stekkers van de donorwagen meegenomen. Ik ben zeer a-technisch op dit onderdeel en mijn vraag is of de stekkers van de donor kunnen worden omgezet of dien ik nog ergens rekening mee te houden?
Wederom bedankt.
Groet Rik
Wederom bedankt.
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2008 22:24 #1214648
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou zeggen vergelijk de
Ik zou zeggen vergelijk de kabelboom uit de donorwagen met die in je Volvo. Je kan vaak al aan de tros zien of deze hetzelfde zijn opgebouwd. Dan is het eigenlijk alleen maar een kwestie van omstekkeren.
Kijk ook naar het aantal polen in de stekkers. Dat zegt ook wel wat.
Heb aardig hetzelfde aan de hand gehad met het plaatsen van nieuwe gordelvangers in een oude Volvo. De oude Volvo gebruikte ten eerste andere stekkers en ten tweede voor de bijrijdersstoel een trekveer-verbinding welke contact maakt wanneer iemand op de stoel gaat zitten. De nieuwe gordelvanger had op die plek een extra stekker (?).
Het bleek dat ik de strekveerverbinding zo op de plaats van die stekker kon plaatsen. De kabelboom was dus gelijk, de stekkers niet.
Speel er dus even mee maar knip pas als je zeker bent van je zaak.
Groet,
Tamas
Kijk ook naar het aantal polen in de stekkers. Dat zegt ook wel wat.
Heb aardig hetzelfde aan de hand gehad met het plaatsen van nieuwe gordelvangers in een oude Volvo. De oude Volvo gebruikte ten eerste andere stekkers en ten tweede voor de bijrijdersstoel een trekveer-verbinding welke contact maakt wanneer iemand op de stoel gaat zitten. De nieuwe gordelvanger had op die plek een extra stekker (?).
Het bleek dat ik de strekveerverbinding zo op de plaats van die stekker kon plaatsen. De kabelboom was dus gelijk, de stekkers niet.
Speel er dus even mee maar knip pas als je zeker bent van je zaak.

Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 08:20 #1214682
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pennetjes
Als het plastic van de stekkers niet op elkaar past, maar het aantal draadjes wel gelijk is, kun je proberen de pennetjes over te zetten. Stekker aan de achterkant (draadkant) openwippen en proberen de pennetjes terug te trekken. Vaak zit er binnenin een lipje wat dat voorkomt, dat lipje moet je terug zien te vouwen. Er zijn dacht ik bij de automaterialen zaak ook wel stiftjes voor te krijgen, die je in de stekkers kunt steken om de lipjes terug te vouwen.
15-10-2008 14:53 #1214715
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Welke electr. onderdelen?
Welke onderdelen wil je dan vervangen, met stekkers, die niet passen?
De enige die ik kan verzinnen zijn de stoelen. Daar kan je de draadboom van de oude stoel zo 1 op 1 overnemen. Is een stuk minder werk dan alles in de auto vervangen, aangezien de stekkers daadwerkelijk het enige verschil zijn...
De verwarming en de schakelaar voor de riem zijn niet gewijzigd door de jaren heen. Het kan zijn dat je het gehele slot van de riem moet overzetten, maar die zit met 1 bout vast. (moet dan waarschijnlijk toch, ivm de sluiting)
De enige die ik kan verzinnen zijn de stoelen. Daar kan je de draadboom van de oude stoel zo 1 op 1 overnemen. Is een stuk minder werk dan alles in de auto vervangen, aangezien de stekkers daadwerkelijk het enige verschil zijn...
De verwarming en de schakelaar voor de riem zijn niet gewijzigd door de jaren heen. Het kan zijn dat je het gehele slot van de riem moet overzetten, maar die zit met 1 bout vast. (moet dan waarschijnlijk toch, ivm de sluiting)
Jan Huijsmans
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2008 17:39 #1214732
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Met deze antwoorden kan ik wat mee!
Bedankt
Bedankt
15-10-2008 17:48 #1214734
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Graag gedaan
Zorg wel dat je genoeg tie-wraps hebt om de bedrading weer vast te maken, let op benodigde speling voor het hoger/lager kunnen zetten. Check ook de afstelling van de schakelaar in de zitting van de passagiersstoel test voor de gordelverklikker. (lullig om de stoel weer los te moeten halen)
Meet ook de stoelverwarmin, per deel, door. Het kan zijn dat er een stuk is. Ze zijn evt te vervangen, maar leuk werk is het volgens mij niet. Check ook de sensor voor de stoelverwarming, zonde om de stoel weer los te moeten halen als deze stuk is en in je oude stoelen goede zitten...
Meet ook de stoelverwarmin, per deel, door. Het kan zijn dat er een stuk is. Ze zijn evt te vervangen, maar leuk werk is het volgens mij niet. Check ook de sensor voor de stoelverwarming, zonde om de stoel weer los te moeten halen als deze stuk is en in je oude stoelen goede zitten...
Jan Huijsmans
Moderators: Jerry Stam