Stoelen 740 te vervangen. Veiligheidsriem of gordelhouder vervangen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 21:54 #1070367 door V700 register
Hallo allemaal,
Ik heb een interieur gekocht van een 90-er 744 die ik in een 744 bj 89 wil plaatsen. Nu blijkt dat de gordelhouder niet overeenkomt van de voorstoelen. De riem compleet vervangen of toch alleen de gordelhouder en is dat 1e goed te doen? Bij het laatste zie ik een veiligheidsstikker dat men bij verwijdering den vingers kan verliezen.....
Wat is wijsheid?
Groet Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 22:45 #1214652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een veiligheidssticker op
Een veiligheidssticker op de gordelvanger? Volgens mij heb ik ooit een risico gelopen...
Het lijkt mij makkelijker om de gordelvangers te vervangen. Maar dat zeg ik aangezien ik dat klusje al wel eens gedaan heb en het verwijderen van de gordels zelf niet. Het kan dus zijn dat iemand die andersom heeft gedaan, of beide, iets anders zegt.
Voor het vervangen van de gordelvangers dienen de voorstoelen wel gedemonteerd en naar voren gekanteld te worden en je dient het frame wat los te schroeven om de kabel erdoor te krijgen. Wel een klusje dus en eentje waarmee je moet opletten want het frame van de stoel stond aardig onder spanning kan ik me herrinneren. Voorzichtig dus.
Ik bedenk me net dat dit wel eens de reden van die sticker kan zijn...hm...
De gordelvanger zelf zit met een mooie grote moer aan het frame, het frame zelf heeft een eigen setje welke deze bij elkaar houdt. Je vind ze vanzelf. Wederom voorzichtig hiermee want ook de borgjes van de hoogteverstelling corresponderen met het frame wanneer je deze een beetje laat wijken.
Succes!
Groet,
Tamas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 22:55 #1214656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen.

tkornman schreef : Ik bedenk me net dat dit wel eens de reden van die sticker kan zijn...hm...

Neen, dat is het niet.
De sticker geeft aan dat er in de plastic houder onder de gordelvanger eenmechanische gordelspanner zit.Als je net met je vingers aan het prutsen bent en hij gaat af, heb je een probleem, of twee.....
Op de gordelhouder zit een rode ronde 'knop' die verzonken ligt in de zwarte behuizing.Is dat zo, dat is ie "armed"Pak een schroevendraaier en draai de rode 'knop' een kwartslag. het knopje springt er nu uit, en steekt ongeveer 7 mm boven het zwarte plastic uit. De gordelspanner is nu "un-armed" en je kunt veilig klussen.
Ik zoek even de beschrijving voor je, moment....................

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 23:00 #1214657 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden.
<a href="/node/8379" target="_blank">Deze pagina </a>had ik al eens geschreven, als het goed is, staat ales wat je weten moet, erin.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 17:44 #1214733 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Bedankt! We komen er wel!
Groet Rik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 21:45 #1214763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic locktite
de bouten van de gordels en vanger zitten met een dotje locktite oid gezekerd dus even kracht zetten is soms nodig. En bij terug montage misschien ook weer handig om toe te passen...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC