waterlekkage achterbak 745

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
27-08-2008 23:45 #1069539 door Hendrik Teerink
waterlekkage achterbak 745 is gemaakt door Hendrik Teerink
Hm... op vakantie merkte ik opeens dat er regenwater lekt in de achterbak. Het water komt uit de achterste afdekplaten links en rechts (aan de zijkant dus) Gek genoeg soms links, soms rechts. Ik heb het idee dat het schuifdak niet goed afwatert maar kon nog geen afwateringsslangen ontdekken.
Wel vreemd dat het water helemaal naar achter loopt er er dan pas uitkomt. Daardoor twijfel ik: Zou het kunnen zijn dat de de drakdragers lekken of dat het via de ruimte bij de achterklep lekt?
Iemand hier ook ervaring mee?

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2008 00:21 #1210729 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afwatering
Denk toch sterk dat het de afvoerslangetjes van de open dak zijn. Die willen wel eens vervuild c.q. verstopt raken.
Als het goed is zitten er op de vier hoeken van je schuifdak een plasic pijpje die doorloopt naar alle vier de stijlen.
Ik denk dat je daar moet gaan zoeken, als is het volgens mij een p...kke klus. Je moet eigenlijk de hemel losmaken om het goed te kunnen zien.
Grt.Maurits

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-08-2008 00:39 #1210730 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic toch?
Zou kunnen hoor, de auto stond ook iets scheef: voorkant hoger dan de achterkant. Bij het wegrijden kwam het water eruit. De achterste ontwateringsslangen zouden dus verstopt kunnen zijn?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2008 20:00 #1210776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkage in zijbakken 740 (achterzijde)
Hoi,
Mijn ervaring is dat het via de achterlichtglazen naar binnenkomt. Ik heb het rubber ingesmeerd met elastisch blijvende kit en toen weer vastgezet. Sindsdien geen lekkage meer gehad. Ik dacht eerst dat er via de antenne water binnenkwam maar dat was niet het geval. Als je de tuinslang er op zet zie je overigens direkt waar het lekt.
Niet helemaal ter zake maar ik had ook aan de voorkant een lekkage. Hier was het rubber wat het luchtrooster dat in de linkerzijde van de voetenruimte aan bestuurderskant zit, afdicht de boosdoener.  Ook deze heb ik met elastisch blijvende kit ingesmeerd en je begrijpt het al ook dit lek is nu dicht.
Resultaat van deze acties is geen beslagen ramen meer!!

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-08-2008 23:29 #1210797 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic okay...
maar bij mij zie je echt de druppels hangen aan de plastic afdekplaatjes die tegen de hemel aan zitten bevestigd... het komt dus echt van boven (dakrailing, antenne, schuifdak)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC