Vraagje over elektrisch verstelbare voorstoelen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2008 23:38 #1069395
door V700 register
Vraagje over elektrisch verstelbare voorstoelen is gemaakt door V700 register

afgelopen woensdag heb ik mijn 780 opgehaald in Zweden.
Vanzelfsprekend erg blij mee! De paar dingetjes die niet helemaal werken hoe ze moeten werken kan ik wel fixen, maar één ding wekt wat vraagtekens op:
De bestuurderstoel (die zoals in iedere 780 elektrisch verstelbaar is) werkte de eerste twee dagen fantastisch.
Echter sinds gisteren werkt de hoogteverstelling (zowel voor als achter) in veel gevallen niet, soms opeens wel.
Water o.i.d. kan het mijns inziens niet zijn, ik hoop echter dat één van jullie enig idee heeft wat het is én wat te doen.

Het schuifdak, heeft dat trouwens standaard alleen de schuiffunctie? Of zou het ook moeten kunnen kantelen?

Dank alvast voor jullie antwoord!

afgelopen woensdag heb ik mijn 780 opgehaald in Zweden.
Vanzelfsprekend erg blij mee! De paar dingetjes die niet helemaal werken hoe ze moeten werken kan ik wel fixen, maar één ding wekt wat vraagtekens op:
De bestuurderstoel (die zoals in iedere 780 elektrisch verstelbaar is) werkte de eerste twee dagen fantastisch.
Echter sinds gisteren werkt de hoogteverstelling (zowel voor als achter) in veel gevallen niet, soms opeens wel.
Water o.i.d. kan het mijns inziens niet zijn, ik hoop echter dat één van jullie enig idee heeft wat het is én wat te doen.

Het schuifdak, heeft dat trouwens standaard alleen de schuiffunctie? Of zou het ook moeten kunnen kantelen?

Dank alvast voor jullie antwoord!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2008 08:08 #1209850
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Herkenbaar!
In het geval van antwoord ga ik dit draadje goed in de gaten houden. Ik heb sinds kort hetzelfde probleem.
Ook bij mij lijkt het dat er steeds meer functies langzaam 'uitvallen'......
Het lijkt erop dat de schakelaars vuil zijn ofzo, maar durf niet zomaar contactspray in het bedieningspaneel te spuiten...... Dus als iemand een 'ander' idee heeft!

Gulle Groet,

Ook bij mij lijkt het dat er steeds meer functies langzaam 'uitvallen'......
Het lijkt erop dat de schakelaars vuil zijn ofzo, maar durf niet zomaar contactspray in het bedieningspaneel te spuiten...... Dus als iemand een 'ander' idee heeft!

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2008 09:10 #1209851
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soldeerpunten
Bij mijn 780 waren de soldeerpunten van de draden op de print van het bedieningspaneel slecht geworden, doorsolderen lost dat op. Verder heb ik alle schakelaars uit elkaar genomen en schoon gemaakt, het is wat gepriegel maar het kan. Het werkt weer betrouwbaar nu, nog 1 functie die het niet doet nl bestuurdersstoel voor/achter verstelling incl instap functie, van de winter de stoel er een keer uit.
Schuifdak is idd alleen schuif, heeft er blijkbaar mee te maken dat het glas is.
En we willen natuurlijk wel foto's van jouw aanwinst!
Schuifdak is idd alleen schuif, heeft er blijkbaar mee te maken dat het glas is.
En we willen natuurlijk wel foto's van jouw aanwinst!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2008 13:21 #1209982
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank!
Komende week ga ik maar gauw de soldeerpunten nakijken en schakelaars aan de binnenkant schoonmaken: Leuk!
Gisteravond leidde de bestuurderstoel een eigen leven door een paar keer tijdens het rijden een paar centimeter voor- en achteruit te bewegen.
Foto's van de aanwinst plaats ik snel!

NB: het lukte me gisteren ook niet meer om de stoelen in de "instap stand" te krijgen, iemand enig idee hoe ik de knop aan de zijkant weer ingedrukt krijg?

Marnix

Gisteravond leidde de bestuurderstoel een eigen leven door een paar keer tijdens het rijden een paar centimeter voor- en achteruit te bewegen.
Foto's van de aanwinst plaats ik snel!

NB: het lukte me gisteren ook niet meer om de stoelen in de "instap stand" te krijgen, iemand enig idee hoe ik de knop aan de zijkant weer ingedrukt krijg?

Marnix

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2008 15:02 #1209988
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klik...
Wel aardig om dit te lezen.
Bij mijn auto werkt alles top, alleen de bips-hoogteverstelling van de bestuurdersstoel niet (zelf geen last van want 1,76 m. )
Nou zou het een soldeerpuntje kunnen zijn, maar ik hoor wel zachtjes 'klik'...
Motortje kapot, geen spanning meer op 't staalkabeltje of...?
Joost
Bij mijn auto werkt alles top, alleen de bips-hoogteverstelling van de bestuurdersstoel niet (zelf geen last van want 1,76 m. )
Nou zou het een soldeerpuntje kunnen zijn, maar ik hoor wel zachtjes 'klik'...
Motortje kapot, geen spanning meer op 't staalkabeltje of...?
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2008 15:09 #1209991
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klik
Dat, die klik, heb ik ook met m'n voor/achteruit van de bestuurdersstoel, vandaar een keer de stoel er uit nemen. Kan mechanisch blokkeren of electrisch kapot zijn, kwestie van verder zoeken. De soldeerpunten zijn iig goed nu. Ik heb gelukkig documentatie van hoe de stoel er vanbinnen uit hoort te zien, erg handig, pdf-je staat ergens op de site.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2008 19:03 #1210007
door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Schakelaars?
Misschien ook even <a href="/node/12074" target="_blank">dit draadje</a> lezen.
Groeten.Hedwig
Groeten.Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2008 21:06 #1210021
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kogeltje
Leuk! die was ik alweer vergeten.. wel confronterend, is meer dan een jaar oud en nog steeds niet aan dit probleem begonnen..
nou ja andere prio's zal ik maar zeggen.
Maar inderdaad Hedwig, een kogeltje met een eigen wil zou best eens dat spookgedrag van des indieners stoel kunnen verklaren
)

Maar inderdaad Hedwig, een kogeltje met een eigen wil zou best eens dat spookgedrag van des indieners stoel kunnen verklaren

Moderators: Jerry Stam