Hoe de tellerunit 960 los te halen i.v.m. verlichting vernieuwen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2008 18:08 #1066208 door V700 register
Hallo allemaal,
Ik wil de lampjes die de tellerbak verlichten gaan vervangen alleen weet ik niet hoe ik deze tellerunit kan losmaken. Ik heb al even gezocht hier maar ik kan hier niet gemakkelijk iets over vinden.
Wie heeft hier ervaring mee en heeft het gouden antwoord ?
Groeten
Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2008 19:08 #1207130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet moeilijk
Het is niet moelijk maar het vergt wel enige behendigheid. Allereerst zitten "in" de bak aan de bovenkant twee kapjes die weg moet klikken met een schroevendraaier (plat). Dan komen twee schroeven zichtbaar die je los moet draaien. Daarnaast de chromen strips op het dashboard verwijderen. Zet een platte schroevendraaier achter de strip, en "trek" deze recht naar voren. Kijk even uit met de lange strip, want die buig je heel makkelijk. Je wipt de strip er zo uit. Dan zitten onder de ventilatieroosters (links en in het midden van het dashboard) twwe schroeven. Draai die los. Daarna kan je de hel kap naar je toe halen. DIt zit wel geklikt, dus het kost wel wat kracht. Handig is om het stuur er even af te halen, dan heb je meer bewegingsruimte.
Tenslotte zie je de schroeven van de tellerbak zelf zitten, die kan je losdraaien, en dan kan je de bak zo naar je toehalen. Aan de achterkant zitten de fittingen die je met een kwartslag los kunt draaien.
O ja, de omlijstingen van de knopjes van de verlichting (linkerzijde) en de airco (midden dashboard) moet je ook verwijderen. Dit is een kliksysteem. Ben een beetje beleid en een schroevendraaier wip je die er ook zo uit.
Ik hoop dat ik niets vergeten ben. Maar dat kan iemand vast even controleren.
Succes!
PS: wij hebben dit toevallig afgelopen weekend ook gedaan, en het ging prima!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2008 21:41 #1207143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic airbag !!!

Hans L schreef : Ik hoop dat ik niets vergeten ben.

beetje voorzichtig zijn met stuur verwijderen als je ook airbags hebt. ik zou proberen het zo te doen dat stuur verwijderen niet nodig is. bij een 940 lukt dat net.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2008 12:16 #1207316 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hans bedankt
Bedankt Hans, hier kan ik zeker wat mee!
Groet Rik

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC