Hoofdsteunen bekleden

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2008 09:18 #1065810 door Miquel Engelen (GAST)
Hoofdsteunen bekleden is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Hallo mede Volvoisten,

Ik ben al een tijdje op zoek naar twee zwart leren hoofdsteunen én middenarmsteun voor mijn 'lage' achterbank, echter zonder succes.....
Nu heb ik het idee om mijn nog goede stoffen hoofdsteunen en middenarmsteun te gaan laten bekleden met leer. Weet iemand misschien een bedrijf wat dat kan of heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf die dat soort klusjes doet?

Alvast bedankt voor het meedenken en uiteraard..... Gulle Groet, 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2008 09:37 #1204408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelf doen?
Ik weet niet hoe handig je bent, met naald en draad, maar je kunt dat stoffen ding eraf ritsen en (zeker als je er 1 over hebt) uit elkaar halen (de naden losnemen) en vervolgens zou je dat op een lapje soepel leer kunnen overtrekken.
Daarna kun je de (volgens mij) twee losse lapjes, met nieuwe rits (gewoon van een stoffenwinkeltje te koop) weer aan elkaar naaien.'t Is een overzichtelijk stukje, ik zou het met de hand doen denk ik, of je vrouw/vriendin/schoonmoeder moet bereid zijn de naaimachine uit de kast te trekken.Ik heb met dat doel ooit een 5 euro ding van de Lidl gekocht, maar nog niet gebruikt.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2008 09:45 #1204410 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Hechten!
Hoi Bas,

Ik heb als kapitein (van alle markten thuis) wel eens iemand moeten hechten, maar verder ben ik totaal niet handig met naald en draad! Vandaar dat ik het graag wilde uitbesteden..... En mijn vrouw is ook niet zo'n held als het daar op aankomt....
Maar misschien is er hier wel iemand die daar handig in is??????

.... en uiteraard voor niets gaat alleen de zon op, toch?

Gulle Groet,

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2008 19:32 #1204469 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Alt.1
Hallo Miquel
Heb je bij de dealer al eens geinformeerd of ie bekleding of eventueel zelfs de gehele hoofdsteunen los zijn te krijgen (voor een redelijke prijs)?
BTW er zijn ook zat zaakjes, die van alles en nog wat professioneel bekleden. En in sommige steden vind je ook nog kleding herstelwinkels, die dit misschien aandurven. Of anders de lokale (variant op) de hakkenbar/schoenmaker. Ik meen dat je de bekledingsmaterialen (stof, pluche, leer) per strekkende meter bij de Volvodealer kunt bestellen. Dus als je zeker wilt zijn dat het hetzelfde materiaal en dezelfde kwaliteit is ...
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2008 20:06 #1204479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic KLopt.

Mathy schreef : BTW er zijn ook zat zaakjes, die van alles en nog wat professioneel bekleden.

Ik ga van de week langs voor de bekleding van mijn kofferbakplank en kleppen, en dan zal ik gelijk eens vragen wat zo'n hoofdsteuntje kost.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2008 21:20 #1204497 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Scartex

Miquelangelo1969 schreef : Nu heb ik het idee om mijn nog goede stoffen hoofdsteunen en middenarmsteun te gaan laten bekleden met leer. Weet iemand misschien een bedrijf wat dat kan of heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf die dat soort klusjes doet?

Een goed adres hier in de buurt is <a href=" www.scartex.nl/ " target="_blank" title="Scartex">Scartex in Broek op Langedijk.
Hij doet de autobekleding voor Nordicar, hij heeft mijn armsteun (netjes) met leer bekleedt, en het is bovendien een erg aardige vent.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2008 01:04 #1204518 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Dash
Ben overigens wel benieuwd naar de prijzen, ik speel al een tijd met de gedachten mijn dashboard te laten bekleden, maare vrees dat het wel een erg dure zou worden.. overigens niet mijn insteek dit topic over te nemen met mijn idee maar kon niet laten even een balletje te laten vallen.

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2008 08:23 #1204522 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Héél graag...

Baseman schreef : [Ik ga van de week langs voor de bekleding van mijn kofferbakplank en kleppen, en dan zal ik gelijk eens vragen wat zo'n hoofdsteuntje kost.

Hoi Bas,
....als je dat zou willen doen héél graag, en ook de optie die Eric aandroeg zal ik eens gaan checken! Tja, als je eenmaal ergens aan begint!! ... maar dat zal jullie allen niet vreemd zijn?
Gulle Groet,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC