OPGELOST: V90 Achterbank 2/3 wil niet omhoog door blokkerende middengordel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2008 16:51 #1065779 door V700 register
Ja, het was weer hard lachen bij de Ikea. Tussen zwetende en passende en duwende mensen (soms met karretje) een complete garderobe in de luxe-wagen geschoven zonder enig probleem, hoewel... Thuis uitgepakt verging mij het lachen een beetje. Mijn brede gedeelte van de achterbank wil namelijk met geen mogelijkheid meer dan 30cm omhoog getrokken worden doordat de middelste gordel blokkert (alsof je door een bocht gaat of hard remt).
Voordat ik de boel ga loshalen: heeft iemand dit wel eens bij de hand gehad of is er een gouden tip die veel tijd en moeite bespaart?

Hartelijke groet,
Martijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2008 17:32 #1204163 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schuin?
waar ik achterin nog wel eens last van wille hebben is dat wanneer de auto schuin staat, de gordel moeilijker wil oprollen of afrollen.
 zou het zoiets kunnen zijn wellicht?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2008 19:04 #1204180 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit is lastig
Ik heb even voor je gekeken. Er zit in de achtergordel een stoppertje dat voorkomt dat de gordel inrolt als je de rugleuning naar beneden klapt. De gordel hangt dus slap onder je rugleunig. Zodra de rugleuning naar voren klapt, blokkeert de oprolautomaat. Dat hoort hij te doen, een scheefhangende auto is immers het signaal dat er iets aan de hand is. Nu ligt jouw bank plat met een geblokkeerde en waarschijnlijk helemaal ingerolde gordel. Ik ben bang dat je de hele rugleuning eruit moet halen om het weer goed te krijgen, maar ik heb geen idee hoe je dat moet aanpakken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2008 19:57 #1204190 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic extra info
Dank je voor het kijken! 
er heeft lange tijd een kinderzitje (vast) ingezeten (Römer King) dus de gordel is lange tijd uitgerold geweest.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2008 21:09 #1204618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gelukt!
Dankzij tip van MaartendR die mij op het idee bracht te proberen de onderkant van de gordel los te maken! Met veel moeite en gewrik, kon ik een ratelsleutel onder de leuning op de bout krijgen (het zitgedeelte was immers opgeklapt) waardoor ik de ontvanger van de linker zitplaats achter (waar ook het tweede punt van de driepuntsmiddengordel aan vastzit) los kon ratelen (in 100 x vanwege de korte slag door ruimtegebrek). Toen kon de achterbank weer omhoog (gordel vastgehouden!) en eenmaal omhoog deblokkeerde hij.
Kon op de gordel niet vinden waar het stopje had moeten zitten maar ik vraag me nu dus af of je die dingen los kan kopen.
Groet! 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 10:17 #1204930 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lijkt
Het stopje lijkt op ene kleinere variant van het stopje voor de gesp, lager op de gordel. Los kopen, dat zal je de dealer moeten vragen.
Ik heb wel even voor je gemeten: het stopje voor de gesp zit op 26 cm van de onderkant van de gordel 9dus waar hij aan de beugel genaaid zit, helemaal tegen de bodemisolatie). Het stopje tegen het inrollen van de gordel zit op 79,5 cm van de beugel, op dezelfde manier gemeten. beide maten zojuist genomen van de 960 van moeders, dus een 1996 exemplaar. Volgens mij is dat dezelfde achterbank als de jouwe, met soft-lederen bekleding.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 16:37 #1204973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic top!

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Het stopje lijkt op ene kleinere variant van het stopje voor de gesp, lager op de gordel. Los kopen, dat zal je de dealer moeten vragen.
Ik heb wel even voor je gemeten: het stopje voor de gesp zit op 26 cm van de onderkant van de gordel 9dus waar hij aan de beugel genaaid zit, helemaal tegen de bodemisolatie). Het stopje tegen het inrollen van de gordel zit op 79,5 cm van de beugel, op dezelfde manier gemeten. beide maten zojuist genomen van de 960 van moeders, dus een 1996 exemplaar. Volgens mij is dat dezelfde achterbank als de jouwe, met soft-lederen bekleding.

hé bedankt! 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC