Bestuurdersstoel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het comfort is weg. Je junt het ook zien, het leer heeft plooien. ( Het leer zelf in nog goed in conditie. ( De passagiersstoel daarentegen, waar niet zoveel is op gezeten, zit nog als "nieuw".
Weet iemand of het mogelijk is van de stoelen . alleen de zittingen te verwisselen ( zonder al te veel rompslomp en/of aanpassingen. Of zouden er renovatiesets ( veren e.d. ) bestaan voor de zittingen. De lederen bekleding van rugleuning en stoel zijn nog in goede conditie. Een compleet nieuwe stoel anschaffen, lijkt me niet nodig.
Iemand ervaring met hetzelfde " slijtage proces " van de stoelvering.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Klopt, heb ik twee jaar geleden ook laten doen. Wel even een klusje om de zitting los te maken, en dan de hoes van het schuimrubber te halen (zit vast met ijzeren krammetjes) en een nieuw kussen erin te stoppen, maar het is goed te doen.Fat Rat schreef : Naar ik al eens begrepen heb hier binnen de vereniging is voor tussen de 150 en 200 euro een nieuw zittingskussen te vinden bij de dealart.
Van versleten 'veren' in de stoel heb ik zelf nog niet eerder gehoord.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het schuimrubberkussen dat ik besteld heb voor m'n velour interieur kostte 123 euro nogwat. Ik denk dat dat hetzelfde kussen is als voor iedere andere bekleding, maar zeker weet ik dat niet. De stoel waar ie op komt is van 1992.
Groetjes
Mathy
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat lijkt mij niet waarschijnlijk als het schuimrubber de oorzaak is van het probleem. Tenzij de daaronder gespannen staaldraden/veren zouden zijn uitgerekt, en daarvan heb ik nog niet gehoord.Ruud Reniers schreef : ... Een plaatje triplex schijnt ook te helpen ...,
Als de wisseltruc bij jou geholpen heeft ligt het dus wel degelijk aan het schuimrubber, en niet aan het onderstel.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Gehele stoelen zijn uitwisselbaar. De zitkussens links en rechts ook.
Verbeteringen/veranderingen die je kunt toepassen:
- flexibel plaatje onder het zitkussen, niet te groot of te hard dan zit je op een plank, hiermee kom je ook iets hoger te zitten
- extra veer achter plaatsen, hiermee verklein je de ruimte die langzamerhand onder in de rug ontstaat tussen zit en rug gedeelte van de stoel, ook hiermee kom je iets hoger te zitten
- verstelling zitframe en weghalen achterstops, voor extra lange personen
Goedkope oplosssing is een bijrijderskussen uit een sloper. Overplaatsing kost flink wat tijd. Ga je slopen neem daan ook mee: de veren van het frame en de lendesteun uit de rugleuning.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk er daarom over de rugleuning van nieuw schuim te voorzien. Heeft iemand hier ervaring mee, ook in combinatie met de zijairbag in de leuning ('98 940LPT)? Ook las ik iets over het lager monteren van de veren onder het zitkussen. Wie weet meer?
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
zet de auto eerst van contact en maak de massaklem op de accu los. er zit een kap om de zijkant van de stoel. waar die riem door de kap gaat zit aan de buitenkant een kleiner kapje, dit kun je (voorzichtig) omhoog trekken. er valt dan een rood ding uit, dat kun je tussen een stalen beugeltje en wat op de bovenkant van een spuitbus (WD40 oid) lijkt steken. je hebt de boel dan geborgd. er steekt ook nog een witte clip uit, die kun je er naar achteren uit trekken. dan het dopje op de schroef aan voorzijde verwijderen, boutje losdraaien, boutje aan achterzijde losdraaien (torx, voor het achterste boutje stoel even naar voren zetten) en kap verwijderen. dan kun je de gordel losmaken (SW16).
kapje over buitenste stoelrail aan voorzijde verwijderen door schroef aan binnenkant los te draaien. rubber stootblokjes die tegen de boutkop aanzitten wat naar achteren drukken, bouten losdraaien (SW14). stoel naar voren, kapjes aan achterzijde achter de rails verwijderen. het wilde bij mij gemakkelijk door de korte kant van een imbussleutel eronder te haken en dan de kapjes voorzichtig omhoog te wippen. bouten uit achterste stoelrails losdraaien en stoel wat naar achteren schuiven, tegelijkertijd achterover proberen te draaien (kantelen, dus niet met de rugleuningverstelling. de rails die nog met een soort paddestoelen in de bodem gehaakt zitten komen dan voor een groter gat waarna je de stoel helemaal kunt verwijderen.
verder geen ervaringen met bekleding op SIPS stoel vervangen en/of lager hangen van de zitting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tsja, dan staat de stoel ernaast, maar hoe dan verder? Gaat de bekleding er gemakkelijk af / er weer op, hoe zit het schuim vast ed., veel werk? Ik lift graag mee op de ervaring van anderen...
Rob