klem voor hondenrek
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb in het weekend het hondenrek gemonteerd, Jan-willem nogmaals bedankt voor het mailen van de montagehandleiding, in mijn 740 , bouwjaar '92 en 260000 km op de teller.
Nu mis ik nog een klem op hem vast te zetten als ik hem opklap. Heeft iemand nog zo'n ding liggen of weet iemand waar ik er een kan uithalen? Ik hoor het graag
Nog een vraag: mij 740 moet eigenlijk rood zijn maar hij wordt steeds rozer. weet iemand van jullie een goede wax waar dit mee te behandelen is?
groeten,
Miesj62
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bij de dealer kun je dit soort zaken tegenwoordig voor een heel redelijke prijs krijgen/bestellen.
Groetjes
Mathy
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 miesj62 schreef : Nog een vraag: mij 740 moet eigenlijk rood zijn maar hij wordt steeds rozer. weet iemand van jullie een goede wax waar dit mee te behandelen is?
groeten,
Miesj62
Hoi Miesj62,

Mijn vorige auto was een Nissan Patrol .... een rode met hetzelfde probleem. Nu schijnt rood een 'zwakke' kleur te zijn wat kleurbehoud betreft. Ik heb toendertijd mooie en goede resultaten gehad met 'Commadant' ( d of t ?) maar dan wel de rode en niet de groene pot. Misschien is het ook wat voor jou?

Gulle Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook ik heb goede ervaringen met <a href=" www.commandant.nl/ " target="_blank">commandant en rode lak.
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen VW's hebben er minder last van. (maar zijn er ook niet vrij van)
De verkrijting wordt meestal veroorzaakt door de UV-stalen uit het zonlicht.
Normaal is de oplossing een behandeling met milde "cleaner". Hierdoor wordt het toplaagje van de lak afgepolijst, zodat er weer een glad oppervlak aanwezig is.
Als de auto de oorspronkelijke glans weer terug heeft, moet de auto gelijk in de was gezet worden anders kun je na een maand weer opnieuw beginnen.
Een behandeling met autowas dicht de hele kleine barstjes die daardoor in de lak ontstaan weer af namelijk.
Dan voor de freaks onder ons op poets gebied, kan je ook nog simoniseren. Simoniseren doe je steeds met een zachte katoenen doek en op een niet verweerde lak. Gebruik een zachte polish hiervoor die geschikt is voor manueel gebruik. Breng de polish nooit aan in de zon of op warme plaatdelen. Als je gaat simoniseren doe dan rustig aan en gebruik je tijd hiervoor. Werk in vakken, dus nooit te grote delen in een keer gaan opwerken. Je motor kap en je dak ga je al verdelen in vier stukken dit om de polish niet te laten verkrijten en hem gemakkelijk te kunnen afwerken. Gebruik ook altijd twee doeken! Een doek om op te werken en een tweede om af te werken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef : Rood verkrijt inderdaad heel vaak,
Alleen VW's hebben er minder last van. (maar zijn er ook niet vrij van)
de polo van mijn ouders werd ook langzaam wit. om het jaar ongeveer cleanen en daarna weer in de was. werd langzamerhand wel steeds meer oranje ipv van rood (ook direct na cleanen/in de was zetten). we gebruikten wel kleurloze was, mogelijk kan rode was dit wat voorkomen.
zou niet te vaak cleanen, eens per jaar (maximaal).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou je zo goed willen zijn mij ook deze handleiding te mailen. Ik ben op zoek naar info over de ophangings bevestiging van het rek, hoe het zit en eventuele partnrs.
Bij voorbaat mijn dank,
Groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54