Gepiep van het dashboardkastje 960. Bekend euvel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2008 00:10 #1065658
door V700 register
Gepiep van het dashboardkastje 960. Bekend euvel? is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Zoals je al leest zit ik met gepiep dat komt uit het dashboardkastje en ik kan niet achterhalen waar um dat nou in zit. Even is niet erg maar uren is een ander verhaal. Klep open en klep halverwege vast houden helpt niet. Wat wel helpt is als je de klep zeer stevig dichtdrukt en houdt. De scharnieren zijn het niet want die heb ik gesmeerd.
Meer 960 rijders met dit ''probleem''?
Gegroet,
Rik
Zoals je al leest zit ik met gepiep dat komt uit het dashboardkastje en ik kan niet achterhalen waar um dat nou in zit. Even is niet erg maar uren is een ander verhaal. Klep open en klep halverwege vast houden helpt niet. Wat wel helpt is als je de klep zeer stevig dichtdrukt en houdt. De scharnieren zijn het niet want die heb ik gesmeerd.
Meer 960 rijders met dit ''probleem''?
Gegroet,
Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2009 10:49 #1229983
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic piepend dashboard
Hoi,
Beetje laat met reageren op deze vraag misschien maar ik heb er ook last van.
Komt van de linkerbovenhoek waar het slot van het kastje zit. Maar die is niet het probleem.
Komt volgens mij echt vanuit het dasboard en middenconsol zelf waar deze bijelkaar komen bij het dashboardkastje.

Maar piept het bij jou nog steeds of is het opgelost??
Beetje laat met reageren op deze vraag misschien maar ik heb er ook last van.
Komt van de linkerbovenhoek waar het slot van het kastje zit. Maar die is niet het probleem.
Komt volgens mij echt vanuit het dasboard en middenconsol zelf waar deze bijelkaar komen bij het dashboardkastje.

Maar piept het bij jou nog steeds of is het opgelost??
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2009 10:54 #1229984
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Kachelmotor?
Is het misschien de kachelmotor, die zit daar direct achter.
Probeer het eens door de ventilator op 0 te zetten wanneer je het gepiep hoort, als het dan ineens over is...... hebbes!

GG,

Probeer het eens door de ventilator op 0 te zetten wanneer je het gepiep hoort, als het dan ineens over is...... hebbes!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2009 11:09 #1229985
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic boogjes
Geen idee hoe je ze noemt, maar als je het kastje opdoet, zie je links en rechts twee boogjes die de klep ondersteunen als deze openstaat, zodat de scharnieren niet alles hoeven op te vangen.
Los van het feit dat er wel eens eentje losraakt (en achter je dasboard valt), schuiven ze erin bij het dichtklappen van de kastdeurtje. Wat ik had, was dat er eentje niet helemaal lekker zat en ergens tegenaanklemde aan de binnenkant. Je kunt heel eenvoudig de onderplaat verwijderen om er eentje op te zoeken <a href="/node/13223#comment-65940" target="_blank">of </a><a href="/node/13223#comment-65940" target="_blank">het dashboardkastje openschroeven</a><a href="/node/13223#comment-65940" target="_blank"> </a>om te kijken waar hij klemt. Dan zie je meteen nog andere zaken die wellicht het geluid veroorzaken (laat het even open een paar dagen met rijden).
Los van het feit dat er wel eens eentje losraakt (en achter je dasboard valt), schuiven ze erin bij het dichtklappen van de kastdeurtje. Wat ik had, was dat er eentje niet helemaal lekker zat en ergens tegenaanklemde aan de binnenkant. Je kunt heel eenvoudig de onderplaat verwijderen om er eentje op te zoeken <a href="/node/13223#comment-65940" target="_blank">of </a><a href="/node/13223#comment-65940" target="_blank">het dashboardkastje openschroeven</a><a href="/node/13223#comment-65940" target="_blank"> </a>om te kijken waar hij klemt. Dan zie je meteen nog andere zaken die wellicht het geluid veroorzaken (laat het even open een paar dagen met rijden).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2009 13:07 #1229999
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen van beide
bij mij in ieder geval geen van beide "oplossingen" zoals hierboven.
Het komt echt vanuit het dasboard zelf volgens mij. En idd als je het op de hoek waar het slot en handvat zit hard dicht gedrukt houd dan hoor je het niet. Misschien achter het vakje waar de airbag zit opgesloten. Dat het plastic daar een beetje wringt tegen iets.
Kan dat vakje open?
Er is dus iets wat tegen alkaar aan zit wat die peip veroorzaakt.
Maar wat??
Het komt echt vanuit het dasboard zelf volgens mij. En idd als je het op de hoek waar het slot en handvat zit hard dicht gedrukt houd dan hoor je het niet. Misschien achter het vakje waar de airbag zit opgesloten. Dat het plastic daar een beetje wringt tegen iets.
Kan dat vakje open?
Er is dus iets wat tegen alkaar aan zit wat die peip veroorzaakt.
Maar wat??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2009 20:59 #1230053
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gerammel
Bij mij kwam het geluid van het slot en haak aan dashboard af omdat er teveel speling op zat. Indien handschoenenkastdeksel dicht zat, kon je het toch nog bewegen. Het oogje aan het dashboard opnieuw gesteld en bij mij het geluid weg. Ook een eleck. kabeltje met tyribs vastgezet.
Ook een geluid was in het plafond console. Ik heb een ECC erop en er zit een aanzuiging om temp te meten. Een klein gaatje waar binnen een slangetje naar Airco loopt. Ik heb dit console gedemonteerd en stof had een verstopping veroorzaakt. De bijrijder hoorde altijd een extra wind geluid. Zet de aanjager uit en je hoort het zuigen.
Ook een geluid was in het plafond console. Ik heb een ECC erop en er zit een aanzuiging om temp te meten. Een klein gaatje waar binnen een slangetje naar Airco loopt. Ik heb dit console gedemonteerd en stof had een verstopping veroorzaakt. De bijrijder hoorde altijd een extra wind geluid. Zet de aanjager uit en je hoort het zuigen.
Moderators: Jerry Stam