Deurvergrendeling
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2008 13:00 #1064969
door V700 register
Deurvergrendeling is gemaakt door V700 register
Hallo,Bij mijn 940 Estate gaan als ik met de sleutel de berijdersdeur openmaak alle deuren los.Als ik met de sleutel de passagiersdeur openmaak gaat alleen die deur los.Afstandsbediening heb ik niet, en vind ik nog niet nodig. Wel zou ik het handig vinden als ik vanaf beide deuren, dus berijder- en passagiersdeur, alle deuren kan openen danwel sluiten.Dit zou mij een hoop om de auto heenlopen besparen als ik ons zoontje uit de auto, dan wel in de auto wil doen.Iemadn een oplossing?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2008 15:40 #1198565
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Zou moeten kunnen met wat knutselwerk
Johnnoo ?!
De 940 heeft in de bestuurdersdeur een schakelaar en in de passagiersdeur een motor.
Wil je ook aan de passagier kant de CDV willen besturen dan zou je daar een motor plus schakelaar moeten plaatsen. Die zijn te krijgen. Je moet dan echter ook nog de bedrading gaan aanbrengen naar het CDV relais en ik denk niet dat die al voorbedraad is. Als je geluk hebt is er misschien al iets, voor de UK markt, aanwezig.
Ik zou in dit geval altijd kiezen voor een (aftermarket) afstandsbediening. Je moet dan feitelijk dezelfde actie uitvoeren aan de bestuurderskant (schakelaar ==> motor+schakelaar). Aan die kant is de bedrading zeker aanwezig. Het monteren van een afstandsbediening is vrij eenvoudig en als je die eenmaal hebt kan je snel niet meer zonder.
Voordeel is nu dat de auto open kan zijn als je aan komt lopen en kan je kinderen reeds vooruit laten lopen en naar binnen laten gaan. Die van mij werkt nog op zo'n 50m afstand
Zo'n aftermarket setje kost op eBay rond de €25~€30 en voor zo'n originele Volvo motor+schakelaar heb ik toen +/-€50 betaald. De berichten zijn echter dat deze nu veel goedkoper zijn geworden.
De 940 heeft in de bestuurdersdeur een schakelaar en in de passagiersdeur een motor.
Wil je ook aan de passagier kant de CDV willen besturen dan zou je daar een motor plus schakelaar moeten plaatsen. Die zijn te krijgen. Je moet dan echter ook nog de bedrading gaan aanbrengen naar het CDV relais en ik denk niet dat die al voorbedraad is. Als je geluk hebt is er misschien al iets, voor de UK markt, aanwezig.
Ik zou in dit geval altijd kiezen voor een (aftermarket) afstandsbediening. Je moet dan feitelijk dezelfde actie uitvoeren aan de bestuurderskant (schakelaar ==> motor+schakelaar). Aan die kant is de bedrading zeker aanwezig. Het monteren van een afstandsbediening is vrij eenvoudig en als je die eenmaal hebt kan je snel niet meer zonder.
Voordeel is nu dat de auto open kan zijn als je aan komt lopen en kan je kinderen reeds vooruit laten lopen en naar binnen laten gaan. Die van mij werkt nog op zo'n 50m afstand
Zo'n aftermarket setje kost op eBay rond de €25~€30 en voor zo'n originele Volvo motor+schakelaar heb ik toen +/-€50 betaald. De berichten zijn echter dat deze nu veel goedkoper zijn geworden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2008 10:12 #1198684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bestelnummer??
Hein,
Of iemand? Is er dan ook een artiklenummer bekend voor zo'n afstandbediening?of zou een setje vd Conrad ook voldoen?Groet Onno, die niet weet hoe zijn username aan te passen
Of iemand? Is er dan ook een artiklenummer bekend voor zo'n afstandbediening?of zou een setje vd Conrad ook voldoen?Groet Onno, die niet weet hoe zijn username aan te passen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2008 10:27 #1198687
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bericht.
Je hebt een berichtje, als ik uitgetypt ben.Johnnoo schreef : Groet Onno, die niet weet hoe zijn username aan te passen
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2008 12:49 #1198690
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Kijk eens
Onno!
<a href=" cgi.ebay.nl/FUNKFERNBEDIENUNG-VOLVO-940-...QQrdZ1QQcmdZViewItem ">Zie hier
Past in elke 940 met CDV
Motor+schakelaar voor 940: Partnum 9127570.
Zoek ook nog even verder op de site want er zijn ook nog enkele draadjes over een motortje met een ander nummer, welke door andere leden voor heel weinig (€10-€15) bij de dealer zijn aangeschaft
Zie ook <a href="/node/1372">oud draadje</a>
UPDATE
<a href="/?q=node/10027">Hier </a>het draadje over het goedkopere motortje (partnum 9126456)
<a href=" cgi.ebay.nl/FUNKFERNBEDIENUNG-VOLVO-940-...QQrdZ1QQcmdZViewItem ">Zie hier
Past in elke 940 met CDV
Motor+schakelaar voor 940: Partnum 9127570.
Zoek ook nog even verder op de site want er zijn ook nog enkele draadjes over een motortje met een ander nummer, welke door andere leden voor heel weinig (€10-€15) bij de dealer zijn aangeschaft
Zie ook <a href="/node/1372">oud draadje</a>
UPDATE
<a href="/?q=node/10027">Hier </a>het draadje over het goedkopere motortje (partnum 9126456)
Moderators: Jerry Stam