stoelen, achterbank, ombouwen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 18:21 #1064838 door V700 register
stoelen, achterbank, ombouwen is gemaakt door V700 register
Ik kan waarschijnlijk de lederen zetels en achterbank uit de 745 van een vriend overnemen, heeft iemand enig idee of dat ook past in mijn 945 (met van die meebewegende hoofdsteunen(noemt men dat een hoge bank?))? Wat ik al heb gezien is dat de fixeerpunten van de achterbank bij mij bestaan uit een soort vierkante ogen en bij de 745 uit een soorten 'pallen' met daarachter een blokje. Zowel ogen als pallen zitten op een grondplaatje wat weer met twee schroeven vast zit. Die zullen dus mee moeten verhuizen maar als iemand zegt dat dat allemaal zeker niet gaat lukken bespaar ik me de moeite.
Kwam in het archief alleen iets tegen over een 850 interieur in een 940 bouwen maar een verwijzing naar een duidelijk draadje met antwoord is natuurlijk ook fantastisch.
Dank! Bob.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 19:38 #1197736 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Alles kan
Alles kan, maar eenvoudig passen doet het niet. Degenen die het voor elkaar hebben gekregen, hebben de bevestigingspunten van de 740 over moeten lassen in de 940 koets, en dat is waarschijnlijk wat je niet wilt. Voorstoelen passen wel eenvoudig, achterstoelen niet. Overigens zijn de voorstoelen van een 900 ook anders kwa ondersteuning, ikzelf vind ze wat prettiger, al is 740 ook bepaald niet slecht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 12:57 #1198533 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb pasgeleden het leren
Ik heb pasgeleden het leren interieur van een 940 in een 740 gebouwd, voorstoelen gingen prima, achterbank bleek een probleem, niet qua formaat. maar meer qua bevestiging in het midden, de middenstang zit net iets hoger dan de bevestiging.
Als dit eenmaal is verholpen dan steekt de bank iets boven de hoedeplank uit, maar met een verhoging was dit opgelost.
Ik denk dat je bij een 745 interieur in een 940 achterbankhoogte te kort komt, waardoor er een stuk staal van de achterplaat zichtbaar blijft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 16:16 #1198569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruilen?
Ben er maar mee gestopt, het overzetten. Kwam exact dat, de bevestiging in het midden, tegen en die is bij mij dermate anders (gelast ook nog) dat ik dacht laat maar. :(
Jammer dat je er al klaar mee bent Markus, anders had ik wel willen ruilen en je wat werk kunnen besparen. Maar goed, allen bedankt voor de advisering maar ik ga op zoek 940 stoelen.
Bob. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2009 23:17 #1248393 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoelen uit 960 in 940
Allen, sinds gister ben ik eigenaar van mijn eerste 940 sedan uit 93. 2.3, met LPG (Geen G3)
De (1e!!) eigenaar voor me heeft er jaren in gerookt en heeft de bestuurdersstoel ook kapot gemaakt (lijkt wel of de rugleuning is doorgesneden, er zit ook daadwerkelijk een snee in de stoel en na 2 hernia operaties zit dat niet ok!)
Mijn idee is om een leren interieur uit een andere 940 over te zetten. Nou heb ik een advertentie gevonden waarin (mooie) leren stoelen uit een 960 worden aangeboden.
Passen deze wel makkelijk in een 940?

Gr,
Jaco
P.S. LPG van Vialle (AMS heb ik begrepen) was de computer van kapot :-( 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2009 23:29 #1248397 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Van binnenuit
Hallo Jaco
Die snee is waarschijnlijk van binnenuit ontstaan. Ik heb dat bij mijn auto (945 modeljaar 1991) ook. Inmiddels verkruimelt het schuimrubber ook. Welke van de twee oorzaak en welke gevolg is, weet ik nog niet. Maar de "snee" die jij ziet is waarschijnlijk net als bij mij van binnen uit ontstaan. En dus aan de binnenkant nog veel groter.
groetjes
Mathy (die voor velour/plush gekozen heeft)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2009 07:46 #1248404 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk
Kijk <a href="/node/20656" target="_blank">hier</a> maar even.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2009 16:57 #1248667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had ik idd al gezien; goed
Had ik idd al gezien; goed stuk!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC