lekkage - lieslaarzen nodig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 21:48 #1064826
door V700 register
lekkage - lieslaarzen nodig is gemaakt door V700 register
Volvomannen,
Het één is nog niet opgelost, of het ander dient zich aan, ditmaal lekkage. Na een regebui wordt het nat onder de voetjes. Wie heeft hier ervaring mee?
Hoe betrouwbaar is bijboorbeeld de bodem van een 18 jaar oude 740, met 311.000 achter de kiezen? Ik zou het toch echt jammer vinden als ik voortaan met de laarzen aan achter het stuur moet......
Alvast bedankt voor het meedenken.
Koen
P.S. Heeft iemand toevallig nog een 2ehands binnenverlichting liggen voor een 740 (geen schuifdak)?
Het één is nog niet opgelost, of het ander dient zich aan, ditmaal lekkage. Na een regebui wordt het nat onder de voetjes. Wie heeft hier ervaring mee?
Hoe betrouwbaar is bijboorbeeld de bodem van een 18 jaar oude 740, met 311.000 achter de kiezen? Ik zou het toch echt jammer vinden als ik voortaan met de laarzen aan achter het stuur moet......
Alvast bedankt voor het meedenken.
Koen
P.S. Heeft iemand toevallig nog een 2ehands binnenverlichting liggen voor een 740 (geen schuifdak)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 22:00 #1197667
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wielkast?
In de wielkast voor van mijn 740 is in de loop der tijd een gaatje ontstaan door roest (steenslag?). Bij regen wordt de vloer dus enigszins nat...
Groet Rik
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2008 00:24 #1197687
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Lease-laarzen
Je kan ze beter kopen................(geintje)
Laat een ander eens met een hoge-druk reiniger op je auto spuiten terwijl je er zelf inzit.
Je ziet dan vanzelf waar de boel lekt.
Zijn de afwaterings gaten onder in de dorpels open (Blad/dennen-naalden overmatig tectyl enz enz)??????
Laat een ander eens met een hoge-druk reiniger op je auto spuiten terwijl je er zelf inzit.
Je ziet dan vanzelf waar de boel lekt.
Zijn de afwaterings gaten onder in de dorpels open (Blad/dennen-naalden overmatig tectyl enz enz)??????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2008 03:36 #1197690
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkage
Hallo Koen,
Ik had/heb ook lekkage links en rechts, rechts kwam door een gaatje dat in het schutbord was geroest(inmiddels dichtgelast) onder de wateruitlaat van de airco en de zwarte kap in de voetenruimte rechts die niet meer waterdicht was. Deze heb ik eruitgewrikt en de rand met ruitenkit weer afgekit en teruggeplaatst dat is nu hopelijk weer dicht. Links ben ik nog aan het zoeken het lijkt er echter op dat het deurrubber de schuldige is ik denk dat er in het schuine gedeelte naast de A stijl ergens een lekje zit daar loopt het water dan naar binnen en naar beneden.
Je zou ook eens kunnen kijken naar de doorvoerrubbers van kabels die vanuit de motorruimte naar binnen gaan door het schutbord. Of de kap die onder de paravan zit als deze niet goed zit kan in de kachelopening water naar binnen lopen.
De bodem van de 740 is normaliter geen probleem tenzij er jarenlang water op staat zoals bij mij dan roest het door maar die gaatjes zijn inmiddels vakkundig gelast dus mijn bodem is weer 100% dicht. Dus wacht niet te lang met het oplossen van de lekkage want anders krijg je een Fred Flintstone auto en heb je geen lieslaarzen meer nodig .
mvg
Marcel
Ik had/heb ook lekkage links en rechts, rechts kwam door een gaatje dat in het schutbord was geroest(inmiddels dichtgelast) onder de wateruitlaat van de airco en de zwarte kap in de voetenruimte rechts die niet meer waterdicht was. Deze heb ik eruitgewrikt en de rand met ruitenkit weer afgekit en teruggeplaatst dat is nu hopelijk weer dicht. Links ben ik nog aan het zoeken het lijkt er echter op dat het deurrubber de schuldige is ik denk dat er in het schuine gedeelte naast de A stijl ergens een lekje zit daar loopt het water dan naar binnen en naar beneden.
Je zou ook eens kunnen kijken naar de doorvoerrubbers van kabels die vanuit de motorruimte naar binnen gaan door het schutbord. Of de kap die onder de paravan zit als deze niet goed zit kan in de kachelopening water naar binnen lopen.
De bodem van de 740 is normaliter geen probleem tenzij er jarenlang water op staat zoals bij mij dan roest het door maar die gaatjes zijn inmiddels vakkundig gelast dus mijn bodem is weer 100% dicht. Dus wacht niet te lang met het oplossen van de lekkage want anders krijg je een Fred Flintstone auto en heb je geen lieslaarzen meer nodig .
mvg
Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2008 19:58 #1198175
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik weet het, of ik daar blij mee ben
Ik ben erachter, gisteravond begaf de koelradiateur het. Het bleek dus geen regenwater te zijn, maar koelvloeistof..... wat een troep!
De beste ANWB-man die me weer op weg heeft geholpen vertelde me dat het vervangen er van een arbeidsintensief klusje is, wat zeggen de experts?
De beste ANWB-man die me weer op weg heeft geholpen vertelde me dat het vervangen er van een arbeidsintensief klusje is, wat zeggen de experts?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2008 14:08 #1198391
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic radiateur of kachelradiator?
Radiateur een uurtje werk, altijd een goede investeringvoor de levensduur vande motor.
kachelradiateur, wat meer werk, is wel te doen in twee uurtjes. gaspedaal weghalen en misschien rempedaal.
In eerste instantie verbind je de waterslangen aanvoer en afvoer door met een stukje leidingbuis, Bij het schutboard aan de motorkant. Het wordt toch zomer. Demonteer de kachelradiator en breng hem naar een radiateur revisie bedrijf en kijk of die er nog wat me kan.
kachelradiateur, wat meer werk, is wel te doen in twee uurtjes. gaspedaal weghalen en misschien rempedaal.
In eerste instantie verbind je de waterslangen aanvoer en afvoer door met een stukje leidingbuis, Bij het schutboard aan de motorkant. Het wordt toch zomer. Demonteer de kachelradiator en breng hem naar een radiateur revisie bedrijf en kijk of die er nog wat me kan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam