Elektrische stoelverstelling in 740GL

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 20:08 #1064464 door V700 register
Elektrische stoelverstelling in 740GL is gemaakt door V700 register
Ik heb de estate van Adriaan32 overgenomen ivm ruimte tijdens de aankomende vakantie en om de bijzondere uitvoering: een 740 GL estate, tussenneus, 1990, 220000 km met nu komt het: donkergrijs van buiten met bordeaux rood leder met elektrisch verstelbare stoelen (en het werkt ook nog!) Een tussenneus heb ik nog niet gehad en ik heb nog plek op de oprit dus waarom ook niet.......
Verder is de auto gewoon gebruikt, niet in topconditie zoals mijn 740 blackline maar op een defecte visco na technisch in prima staat. Donderdagmorgen even APK keuren, ben benieuwd wat daaruit komt, alleen de voorbanden is denk ik afkeur of adviespunt.
 Weet iemand of het leder met de elektrische bediening origineel is? Het chassisnr is YV1745883L2302188, bij Mercedes kan ik deze zo op het werk intoetsen en ik heb heel de uitvoering op het scherm. Kan iemand dat bij een Volvo nakijken? Verder heeft Adriaan zelf elektrische spiegels ingebouwd, ook erg handig.
De auto is uitwendig aan een stevige poetsbeurt toe, als dat gebeurt is zal ik foto's posten van deze bijzondere kleurstelling. Als hij de rit Arnhem/Lelystad morgenavond en de APK goed overleeft dan neem ik hem zaterdag mee naar Gemert. Sleutelen hoeft hoop ik niet maar ik heb wel de hele dag om te poetsen -:)
Groet,
Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 21:12 #1195620 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is inderdaad een aparte
Dat is inderdaad een aparte kleurstelling. Het VIN-nummer gaat niet zo ver als aangeven wat voor spullen er allemaal op de auto zitten. Wat je wel kan doen is checken of de bedrading die waarschijnlijk onder de stoel loopt origineel is. De electrische stoelen staan wel gewoon bij dit model in VADIS genoemd dus het werd vast wel geleverd maar of het werkelijk af-fabriek op deze auto zat...
Groet,
Tamas

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 01:04 #1195661 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic More then VIN
Hallo Volvisti
Het VIN-nummer zegt niet alles.  Maar op dat plaatje staan meer nummers.  <a href="/node/15789" target="_blank">Hier</a> staat waar je de interieurcode vindt.  Daarmee zou je kunnen controleren, welk interieur er door Volvo destijds ingezet is.  Helaas is dat met het bestand dat je onder de link vindt maar beperkt mogelijk.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 12:52 #1195821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gezien de bedrading zit het
Gezien de bedrading zit het er niet vanaf fabriek in. Elektrische verstelling werkt soms wel, soms niet en er is 1 motortje stuk want de rugleuning verstelt maar aan 1 kant.
Met pijn en moeite de stoel in de juiste stand gekregen, dus nu afblijven -:)
Auto is vanmorgen wel APK goedgekeurd, mankeerde 1 stofhoesje van de fuseekogel aan.
Dus te bezichtigen in Gemert !
Groet,
Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 18:59 #1195837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet iemand of de
Weet iemand of de rechterzijde van de stoel bediend wordt door een apart motortje of een as onder de stoel? Ik wil het graag toch goed werkend krijgen.
Eerst de distributieriem en viscokoppeling vervangen en dan maar tuffen!
Groet,
Paul
&#160;

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 19:50 #1195843 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vier motortjes
Hallo Paul

solexpaul schreef : Weet iemand of de rechterzijde van de stoel bediend wordt door een apart motortje of een as onder de stoel?

Als ik me niet vergis, zitten er vier motortjes in/onder de stoel.  Drie in de zitting en één in de rugleuning.  Die ene in de rugleuning verstelt de rugleuning (maar dat had je misschien al verwacht).  De drie onder de zitting bewegen de stoel naar voor en achter, de voorkant van de zitting omhoog en omlaag en de achterkant van de zitting omhoog en omlaag.
Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Groetjes
Mathy

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2008 10:12 #1195874 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Overbrenging...
Elders op het forum: <a href="/node/8975#comment-39795" target="_blank">Misschien helpt dit je</a>Even verder scrollen. 
Groeten.Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2008 18:57 #1195897 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je Hedwig, leuk om
Dank je Hedwig, leuk om morgen even te bekijken.
Groet,
Paul
&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC