Turbodrukmeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2008 23:26 #1064360
door V700 register
Turbodrukmeter is gemaakt door V700 register
Goedenavond wijze mensen!
Ik heb recentelijk mijn LPT laten tunen en hij rijdt nu zalig. Maar!! Ik mis nu iets. Ik hoor af en toe de turbo lekker fluiten, maar ik zou graag, net als bij de HPT`s ook een turbodrukmeter onder mijn toerenteller willen hebben. Is dat iets wat gemakkelijk aan te passen is, of moet daar de complete tellerbak voor verangen worden?
Iemand die mij dat kan vertellen? En dan ook of ik ergens zo`n toerenteller met turbodrukmeter kan scoren?
Ik neem aan dat er een slangetje naar toe zal moeten(?), maar da`s plan 2.
Groeten,
Richard
Ik heb recentelijk mijn LPT laten tunen en hij rijdt nu zalig. Maar!! Ik mis nu iets. Ik hoor af en toe de turbo lekker fluiten, maar ik zou graag, net als bij de HPT`s ook een turbodrukmeter onder mijn toerenteller willen hebben. Is dat iets wat gemakkelijk aan te passen is, of moet daar de complete tellerbak voor verangen worden?
Iemand die mij dat kan vertellen? En dan ook of ik ergens zo`n toerenteller met turbodrukmeter kan scoren?
Ik neem aan dat er een slangetje naar toe zal moeten(?), maar da`s plan 2.
Groeten,
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2008 23:34 #1194804
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Engelse sloper.
<a href="/user/833" title="Gebruikersprofiel bekijken.">Wytze</a> heeft weer ergens een engelse slopert opgedoken, daar zat een turbodrukmeter in.
Stuur hem eens een berichtje, wie weet heeft ie hem nog en komen jullie eruit. Je moet dan wel de hele bak afnemen (denk ik) en het metertje overzetten, tenzij je voortaan een mijlenteller in je auto wil.
Stuur hem eens een berichtje, wie weet heeft ie hem nog en komen jullie eruit. Je moet dan wel de hele bak afnemen (denk ik) en het metertje overzetten, tenzij je voortaan een mijlenteller in je auto wil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2008 23:44 #1194808
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contact gezocht
Hoi Bas,
ik heb even contact met hem gezocht. Wacht even zijn reactie af.
Maareh, was mijn veronderstelling juist dat er ook een slangetje van het "turbocircuit" (als ik het even oneerbiedig zo mag noemen) richting dashboard moet, of heb ik een electronisch apparaatje nodig dat daaraan gekoppeld wordt en vervolgens informatie naar dat metertje stuurt. Of (please say yes) ligt er al bedrading en is het een kwestie van metertje plaatsen, stekkertjes inpluggen en klaaR? Weet jij (of iemand anders) dat?
Groeten,
Richard
ik heb even contact met hem gezocht. Wacht even zijn reactie af.
Maareh, was mijn veronderstelling juist dat er ook een slangetje van het "turbocircuit" (als ik het even oneerbiedig zo mag noemen) richting dashboard moet, of heb ik een electronisch apparaatje nodig dat daaraan gekoppeld wordt en vervolgens informatie naar dat metertje stuurt. Of (please say yes) ligt er al bedrading en is het een kwestie van metertje plaatsen, stekkertjes inpluggen en klaaR? Weet jij (of iemand anders) dat?
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2008 23:55 #1194810
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een turbodruk meter,
Ik heb een turbodruk meter, en dat werkt gewoon met slangetje. Op mijn vorige SE had ik het slangetje er af gehaald (van de originele meter) en aangesloten op een aftermarket meter waar ook een schaalverdeling op stond. Daar heb je tenminste iets aan. Ik weet niet of het slangetje er (het zij in afgedopte vorm) ook in hangt bij een LPT.
Helaas dus geen zendertje oid, maar gewoon ouderwets op luchtdruk. Succes!
Helaas dus geen zendertje oid, maar gewoon ouderwets op luchtdruk. Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2008 00:11 #1194814
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Michael,
dank voor de
Hé Michael,
dank voor de info. Dan moet er zeker ergens een t-stukje in het circuit komen? Iemand een idee waar?
Op zich gaat het mij er niet zo zeer om dat ik weet hoeveel turbodruk hij op enig moment geeft, maar ik vind dat als ie zo gekieteld is, dat zo`n metertje er gewoon bij hoort. En dan wil ik het graag allemaal origineel Volvo. Dus dan moet ik het redden zonder schaalverdeling
Groetm
Richard
dank voor de info. Dan moet er zeker ergens een t-stukje in het circuit komen? Iemand een idee waar?
Op zich gaat het mij er niet zo zeer om dat ik weet hoeveel turbodruk hij op enig moment geeft, maar ik vind dat als ie zo gekieteld is, dat zo`n metertje er gewoon bij hoort. En dan wil ik het graag allemaal origineel Volvo. Dus dan moet ik het redden zonder schaalverdeling
Groetm
Richard
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2008 00:54 #1194821
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Druk
Een metertje ertussen geeft een indicatie hoe hart er gewerkt wordt in het voor-onder.
Ik ben een paar weken geleden met de paarden-trailer erachter op en neer naar Frankrijk geweest.
Met de CC op 140 KM/U; de teller staat "vast" als bevroren, het enige wat er beweegt op het dashboard is de turbodruk meter (heuveltje op/af)
Origineel heeft een LPT 0,35 bar overdruk, = 135 PK
Bij mij is dat opgeschroefd tot 1 Bar, = maakt vlgs. Rica 215 PK
ICM een Ferrita uitlaat systeem+ kat. zou je de 250 PK moeten kunnen halen.

NB ik heb het daar gekochte paard vorige week ook laten chippen, maar nog steeds 1PK!
Ik ben een paar weken geleden met de paarden-trailer erachter op en neer naar Frankrijk geweest.
Met de CC op 140 KM/U; de teller staat "vast" als bevroren, het enige wat er beweegt op het dashboard is de turbodruk meter (heuveltje op/af)
Origineel heeft een LPT 0,35 bar overdruk, = 135 PK
Bij mij is dat opgeschroefd tot 1 Bar, = maakt vlgs. Rica 215 PK
ICM een Ferrita uitlaat systeem+ kat. zou je de 250 PK moeten kunnen halen.

NB ik heb het daar gekochte paard vorige week ook laten chippen, maar nog steeds 1PK!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2008 08:08 #1194833
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook Rica
Daar heb ik het ook laten doen. In verband met LPG injectoren staat ie op 0,85 BAR afgesteld, ongeveer 200pk dus.
Het eerste ritje met de paardentrailer was wel weer even wennen, maar het is een positieve verbetering. Veel soepeler.
Ennuh, ons paard heeft een schakelaartje waarmee ze van 1pk naar veel pk gaat. We weten alleen nog niet waar dat schakelaartje zit, laat staan hoe we het moeten bedienen.....
Maar Andre, als jij een LPT hebt, dan heb jij dat metertje vast ook zelf ingebouwd? Heb jij dan de originele die samen zit met de toerenteller? Dan kun jij mij vast wel vertellen hoeveel werk het is om dat metertje werkend in mijn dashboard te krijgen toch?
Groeten,
Richard
Het eerste ritje met de paardentrailer was wel weer even wennen, maar het is een positieve verbetering. Veel soepeler.
Ennuh, ons paard heeft een schakelaartje waarmee ze van 1pk naar veel pk gaat. We weten alleen nog niet waar dat schakelaartje zit, laat staan hoe we het moeten bedienen.....
Maar Andre, als jij een LPT hebt, dan heb jij dat metertje vast ook zelf ingebouwd? Heb jij dan de originele die samen zit met de toerenteller? Dan kun jij mij vast wel vertellen hoeveel werk het is om dat metertje werkend in mijn dashboard te krijgen toch?
Groeten,
Richard
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2008 08:40 #1194839
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kijken
Wytze heeft er vast geen problemen mee, als je ook de constructie van eht slangetje wilt bekijken en eventueel meenemen. Al dacht ik, dat de HPT al aardig gedemnoteerd is, en de laatste twee die hij gehaald heeft zijn volgens mij LPT's.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2008 21:04 #1195745
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inbouwen turbodrukmeter 940
Hallo,
Als je een toetenteller met turbodrukmeter hebt weten te scoren is het simpel te vervangen, bij mij oude toerenteller zat er al een uitsparing voor het slagpilaartje waar het slangetje van de turbodruk op kan. dus teller eruit uitelkaar halen nieuwe erin slangetjes aansluiten en gaan met die

Als je een toetenteller met turbodrukmeter hebt weten te scoren is het simpel te vervangen, bij mij oude toerenteller zat er al een uitsparing voor het slagpilaartje waar het slangetje van de turbodruk op kan. dus teller eruit uitelkaar halen nieuwe erin slangetjes aansluiten en gaan met die

Moderators: Jerry Stam