Hoogteverstelling bestuurders stoel 740 GL estate (1989)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2008 23:07 #1064067 door V700 register
Hi, sinds kort ben ik in het bezit van een '89-er 740GL estate..
Een paar probleempjes zijn reeds opgelost, alleen nog wat interieur problemen zoals dashboardverlichting (alleen de tellerverlichting brandt), het bekende hemel probleem etc..
 FF een vraagje ? Mijn bestuurderstoel is middels een handel rechts van de stoel in hoogte te verstellen. Handel naar voren en de stoel kantelt omlaag/omhoog middels drie posities. Echter als ik de hendel naar achteren haal, dan zakt ie niet. De stoel blijft in de bovenste positie staan. Ik heb al even zover mogelijk gekeken en gezien dat de pennen wel worden ingetrokken om de stoel vrij te geven. Echter heb ik het vermoeden dat de stoel niet wil zakken daar ie wordt geblokkeerd door de bout/moer van de gordelbevestiging.
Hoort dit ?? dien ik eerst het gordelbevestigingspunt los te nemen of is de gordel op de verkeerde plaats gemonteerd ??

Gaarne wil ik dat dit functioneert. Ben zelf 1,96 mtr, mijn vrouw 1,65 meter.
Raymond

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2008 23:20 #1192766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt me niet zo horen nee
Lijkt me niet zo horen nee. Je kan het beste iemand in de buurt vragen of hij de stoel wilt bedienen terwijl jij kijkt waar de stoel tegenaan komt. Toen ik de gordelvangers bij mijn stoelen verving zag ik wel dat de bedrading op een bepaalde manier langs het frame is geleid. Als dit niet goed wordt teruggezet kan het ook zijn dat de stoel daarop klem gaat lopen.
Groet,
Tamas 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2008 12:31 #1192798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kantelen?
Hey Raymond,
 mijn 90tiger 740 zakt ook niet vanzelf hoor! Ik moet een duidelijke kantelbeweging met de zitting maken (naar voren en dan weer naar achteren) en dan maakt de stoel een soort zigzag beweging naar beneden. Ik dacht altijd dat dat kwam omdat ik niet zwaar genoeg ben, maar dat is dus blijkbaar niet zo;-) In de eerste instantie heb ik 2 maanden met een zitting gereden die naar achteren gekanteld stond, niet echt fijn voor je rug, terwijl de oplossing zo dichtbij was...
 De opmerking overdat draadje is wél legitiem, want ik heb die van mij bijna doorgesneden, dus dat moet je eerst controleren.
Succes daarmee, Boy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2008 16:48 #1192824 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo, probleem
Zo, probleem opgelost.

Ik denk dat ze ooit eens de gordelvanger hebben vervangen en daarbij, daar het een veiligheidsdeel is, ook de nieuwe bijgeleverde bout hebben gebruikt. Laat die nou een centimeter te lang zijn. Boutje ingekort, en de stoel is weer volledig instelbaar.

Bedankt voor de tips, de bedrading ook meteen langsgelopen, en die is goed gemonteerd.

Groet,
Raymond

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC