Geklapper 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 08:30 #1064057 door V700 register
Geklapper 960 is gemaakt door V700 register
Wanneer ik met mijn 960 boven de 115 km/h rijdt klinkt rechts uit het vooronder een vrij hard geklapper. Weet iemand wat dit kan zijn. Ik had dit probleem al eerder geplaatst, maar met het down gaan van het systeem enige weken geleden is de vraagstelling verloren gegaan. De diverse oplossingen die ik nog kon lezen heb ik inmiddels uitgevoerd (paravent schoongemaak en goed gemonteerd, raamlijsten en zaken onder de wagen gecontroleerd en waar nodig vastgezet etc.). Helaas, nog steeds een ratel.
Het geluid lijkt echt ergens binnen achter het dashboardkastje vandaan te komen. Kan er een luchtslang loszitten o.i.d.? ECC lijkt normaal te werken.....
Met lage snelheid: muisstil; op 110 + voortdurend geklapper, de windrichting en sterkte heeft enige invloed op het geluid (frequentie gelijk, maar sterkte wisselt....).
Voordat ik tot demontage van de sirbag e.d. overga wil ik graag checken of iemand bekend is met dit geluid. Op voorhand dank.
Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 10:16 #1192597 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic raamrubber
Bij mij klapperde het raamrubber van de voorruit aan de bovenrand. Dik jaar geleden afgeplakt met zwarte tape zit nog steeds. Vervangen voorruit zit nog in de planning.
Groet Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 11:03 #1192600 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beschermplaat.
Of ie er bij een 960 ook zit weet ik niet, maar ik heb zo'n plastic beschermplaat/opvangbak onder de radiateur hangen, die naar het blok toe loopt.Een stuk plastic van 70 bij 50 cm. Als daar een schroefje uit mist, kan ik me het klapperen wel voorstellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 20:14 #1192647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klapperdeklapperdeklap

Baseman schreef : Of ie er bij een 960 ook zit weet ik niet, maar ik heb zo'n plastic beschermplaat/opvangbak onder de radiateur hangen, die naar het blok toe loopt.Een stuk plastic van 70 bij 50 cm. Als daar een schroefje uit mist, kan ik me het klapperen wel voorstellen.

Bij mijn 960 zit dat daar ook (en ook gedeeltelijk los, heb ik gezien, klusje voor de sleuteldag), maar nog geen geklapper kunnen waarnemen. Bij mijn ex V70 was het een losse spatlap, en daarna een los binnenscherm, en daarna een los bumperdeel (tja, het was geen beste). Succes, Tom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 10:04 #1193691 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor alle tips die ik
Dank voor alle tips die ik inmiddels nauwgezet heb uitgevoerd. Beide bodemplaten (onder radiateur en motorblok vastgezet), binnenschermen en bijbehorend plastic vastgeplakt, ruitlijsten met tape ingepakt, onderkant voorbumper met boutjes vastgezet, hitteschildjes gericht, paravent, blower en luchtslangen ECC gedemonteerd en uitgeblazen, pffff.
Maar nog steeds geklapper. Het vreemde is boven de 140 km/h verdwijnt het weer. Het treedt vooral op rond de 122 km/h; geluid lijkt rechts van het midden ergens achter het dashboard vandaan te komen.
Hoewel het niet in mijn aard ligt om op te geven en maar verder verder te leven met een snorrende 960 lijken de oplossingen langzaam maar zeker uitgeput. Dan maar het snelheidsgebied tussen de 115 -140 mijden..... Dat wordt dus 140+.... 
Iemand de gouden tip??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 11:35 #1193716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kom
eens naar sleuteldag.
Twee horen meer dan 1 

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 12:43 #1193725 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic stethoscoop
Ik heb iemand met een stethoscoop gevraagd om de geluidsbron te localiseren. Weet je zeker dat het wind-afhankelijk is en niet toerental-afhankelijk?( dezelfde snelheid in een andere versnelling) Alle leidingen, kabels en onderdelen in het motercompartiment gecontroleerd die eventueel tegen het schutbord kunnen trillen?
Groet Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2008 01:43 #1197198 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden! Het was de lijst
Gevonden!
Het was de lijst boven de voorruit. Ding op de gok met duckttape vastgeplakt en geen geklapper meer....
Ga na de vorstperiode de lijst maar eens vastplakken met ruitenkit.
Dank voor alle tips., Frank

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2008 12:28 #1197218 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Of nieuw
Voordat je gaat knoeien met ruitenkit: informeer even wat een verse strip emt verse klemmetjes kost, en of dat met geplaatste ruit te plaatsen is. De odnerdeelprijzen konden namelijk nog weleens flink meevallen: ik hoorde laatst dat de hele omlijsting voor de type-II voorrruit maar een paar tientjes kost...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2008 14:05 #1197232 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat valt tegen.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Voordat je gaat knoeien met ruitenkit: informeer even wat een verse strip emt verse klemmetjes kost, en of dat met geplaatste ruit te plaatsen is. De odnerdeelprijzen konden namelijk nog weleens flink meevallen: ik hoorde laatst dat de hele omlijsting voor de type-II voorrruit maar een paar tientjes kost...

Dat valt tegen, de strip voor mijn 940 sedan zou 114 excl btw gaan kosten, dus ik denk dat het tegen gaat vallen.je hebt dan nog geen hoekjes of zijstrips.
Hetzelfde geld trouwens voor die strips langs de zijruiten (die op de deur zitten), de 110 euro (honderde-en-tien euro) kosten, PER STUK en excl btw.
Duzzz.....wees er maar zuinig op. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC