Geklapper 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het geluid lijkt echt ergens binnen achter het dashboardkastje vandaan te komen. Kan er een luchtslang loszitten o.i.d.? ECC lijkt normaal te werken.....
Met lage snelheid: muisstil; op 110 + voortdurend geklapper, de windrichting en sterkte heeft enige invloed op het geluid (frequentie gelijk, maar sterkte wisselt....).
Voordat ik tot demontage van de sirbag e.d. overga wil ik graag checken of iemand bekend is met dit geluid. Op voorhand dank.
Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mijn 960 zit dat daar ook (en ook gedeeltelijk los, heb ik gezien, klusje voor de sleuteldag), maar nog geen geklapper kunnen waarnemen. Bij mijn ex V70 was het een losse spatlap, en daarna een los binnenscherm, en daarna een los bumperdeel (tja, het was geen beste). Succes, TomBaseman schreef : Of ie er bij een 960 ook zit weet ik niet, maar ik heb zo'n plastic beschermplaat/opvangbak onder de radiateur hangen, die naar het blok toe loopt.Een stuk plastic van 70 bij 50 cm. Als daar een schroefje uit mist, kan ik me het klapperen wel voorstellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar nog steeds geklapper. Het vreemde is boven de 140 km/h verdwijnt het weer. Het treedt vooral op rond de 122 km/h; geluid lijkt rechts van het midden ergens achter het dashboard vandaan te komen.
Hoewel het niet in mijn aard ligt om op te geven en maar verder verder te leven met een snorrende 960 lijken de oplossingen langzaam maar zeker uitgeput. Dan maar het snelheidsgebied tussen de 115 -140 mijden..... Dat wordt dus 140+....
Iemand de gouden tip??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Twee horen meer dan 1
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was de lijst boven de voorruit. Ding op de gok met duckttape vastgeplakt en geen geklapper meer....
Ga na de vorstperiode de lijst maar eens vastplakken met ruitenkit.
Dank voor alle tips., Frank
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat valt tegen, de strip voor mijn 940 sedan zou 114 excl btw gaan kosten, dus ik denk dat het tegen gaat vallen.je hebt dan nog geen hoekjes of zijstrips.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Voordat je gaat knoeien met ruitenkit: informeer even wat een verse strip emt verse klemmetjes kost, en of dat met geplaatste ruit te plaatsen is. De odnerdeelprijzen konden namelijk nog weleens flink meevallen: ik hoorde laatst dat de hele omlijsting voor de type-II voorrruit maar een paar tientjes kost...
Hetzelfde geld trouwens voor die strips langs de zijruiten (die op de deur zitten), de 110 euro (honderde-en-tien euro) kosten, PER STUK en excl btw.
Duzzz.....wees er maar zuinig op.