2 toerentellers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2008 22:31 #1064039
door V700 register
2 toerentellers is gemaakt door V700 register
 
Ik hoop dat iemand het antwoord weet van mijn probleem:
 
In mijn Volvo 740 gle uit bouwjaar 1990 heb ik het volgende probleem.Tijdens een testrit van mijn rallyauto is de kilometerteller van functie veranderd. Hij is nu toerenteller geworden met het gevolg dat ik nu 2 toerentellers heb en geen kilometerteller.
Ter info in de auto zit het standaard dashbord.
Iets wat zeer lastig is met een wedstrijd in Veenedaal aankomend weekend.En het volgende probleem is dat de auto in de buurt van Veenedaal staat en ik zelf 150 km verder op woon.
Daar het van het een op het andere ogenblik veranderde is het mij een raadsel wat het zou kunnen zijn.
Wie het weet Ik zou het ook zeer graag weten in de hoop dat ik het snel kan verhelpen.
BVD
sander
Ik hoop dat iemand het antwoord weet van mijn probleem:
 
In mijn Volvo 740 gle uit bouwjaar 1990 heb ik het volgende probleem.Tijdens een testrit van mijn rallyauto is de kilometerteller van functie veranderd. Hij is nu toerenteller geworden met het gevolg dat ik nu 2 toerentellers heb en geen kilometerteller.
Ter info in de auto zit het standaard dashbord.
Iets wat zeer lastig is met een wedstrijd in Veenedaal aankomend weekend.En het volgende probleem is dat de auto in de buurt van Veenedaal staat en ik zelf 150 km verder op woon.
Daar het van het een op het andere ogenblik veranderde is het mij een raadsel wat het zou kunnen zijn.
Wie het weet Ik zou het ook zeer graag weten in de hoop dat ik het snel kan verhelpen.
BVD
sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2008 22:43 #1192439
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Rimpel
Blijkbaar ziet de snelheidsmeter de rimpel van de ontsteking of dynamo als signaal.
Leg de boel eens goed aan massa.
Leg de boel eens goed aan massa.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2008 21:16 #1192554
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Navigatie ???
Heb je navigatie aan boord ????
Die een tacho signal nodig heeft ???
Misschien zit de fout daar ,...
Die een tacho signal nodig heeft ???
Misschien zit de fout daar ,...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2008 22:59 #1192572
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic snelheidsmeter
Sander, heb je pas geleden van achteras gewisseld? (4,10:1 van een 940 16V automaat? 
als je een achteras hebt met een ander <u>pulsring</u> in je differentieel (het gaat om het aantal gaten per 360 graden) dan krijgt de snelheidsmeter ineens een veel te groot aanbod pulsen en gaat enorm overdreven hogere snelheid aangeven. Of juist erg veel minder, dat kan ook. Dit kan gebeuren omdat ABS-auto's een andere pulsring met meer gaten moet gebruiken. M.a.w. als je een ABS achteras onder een auto knoopt waar geen ABS op zat dan matched de pulsering in de achteras niet meer met de snelheidsmeter in het dashboard...
Is er iets aan te doen? ja, maar daar moet het diff voor uit elkaar en dat is nu weer niet aan te bevelen. (duur fijnafstelwerk)
er bestaan ook electronische <u>pulsemodificators</u>, apparaatjes die je tussen snelheidsmeter en pulseringsensor zet en die de pulsen converteert naar waar de meter iets mee kan. even naar googlen op internet.
een totaal andere oplossing is om een losse snelheidsmeter van bv STACK te kopen en die te monteren, de sensor kan je dan met een beugeltje aan een van de voorpoten maken en een boutje in de naaf schroeven die zorgt voor de pulsen als deze de sensor passeert. Zo'n STACK meter is vrij programmeerbaar, er is slechts 1x een calibreeractie nodig. Voordeel: je kan probleemloos elke achteras eronder hangen die je wil.
grt
Jan

als je een achteras hebt met een ander <u>pulsring</u> in je differentieel (het gaat om het aantal gaten per 360 graden) dan krijgt de snelheidsmeter ineens een veel te groot aanbod pulsen en gaat enorm overdreven hogere snelheid aangeven. Of juist erg veel minder, dat kan ook. Dit kan gebeuren omdat ABS-auto's een andere pulsring met meer gaten moet gebruiken. M.a.w. als je een ABS achteras onder een auto knoopt waar geen ABS op zat dan matched de pulsering in de achteras niet meer met de snelheidsmeter in het dashboard...
Is er iets aan te doen? ja, maar daar moet het diff voor uit elkaar en dat is nu weer niet aan te bevelen. (duur fijnafstelwerk)
er bestaan ook electronische <u>pulsemodificators</u>, apparaatjes die je tussen snelheidsmeter en pulseringsensor zet en die de pulsen converteert naar waar de meter iets mee kan. even naar googlen op internet.
een totaal andere oplossing is om een losse snelheidsmeter van bv STACK te kopen en die te monteren, de sensor kan je dan met een beugeltje aan een van de voorpoten maken en een boutje in de naaf schroeven die zorgt voor de pulsen als deze de sensor passeert. Zo'n STACK meter is vrij programmeerbaar, er is slechts 1x een calibreeractie nodig. Voordeel: je kan probleemloos elke achteras eronder hangen die je wil.
grt
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2008 00:27 #1192582
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Snelheidsmeter
De snelheidsmeter lijkt een toerenteller geworden......................
Het signaal komt dan vanuit de achteras!
Een aparte pulsen teller op de ABS ring van het voorwiel, of een radar onder de auto is het beste (geen wielslip).
Het signaal komt dan vanuit de achteras!
Een aparte pulsen teller op de ABS ring van het voorwiel, of een radar onder de auto is het beste (geen wielslip).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2008 22:28 #1193966
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij doet weer normaal
Wat het is geweest is nog niet duidelijk maar hij reageert weer normaal.
Hij zit er in en mag er ook niet uit maar verder wordt hij nooit gebruikt.Auto komt bijna niet op de openbare weg.Allleen tussen de proeven door.
En Jan er mag geen extra snelheids meter worden gemonteerd, we zijn al blij dat er een extra brandstofmeter in gebouwd mag worden.
Dat zal wel in de zomerstop worden.Eerst maar elec ramen op de kop tikken en deze er in zetten.O ja de kachel moet nog .Maar naar de tank S rally maar weer.
 
Voor een ieder die heeft mee gedacht: BEDANKT.
sander
Hij zit er in en mag er ook niet uit maar verder wordt hij nooit gebruikt.Auto komt bijna niet op de openbare weg.Allleen tussen de proeven door.
En Jan er mag geen extra snelheids meter worden gemonteerd, we zijn al blij dat er een extra brandstofmeter in gebouwd mag worden.
Dat zal wel in de zomerstop worden.Eerst maar elec ramen op de kop tikken en deze er in zetten.O ja de kachel moet nog .Maar naar de tank S rally maar weer.
 
Voor een ieder die heeft mee gedacht: BEDANKT.
sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam