metertjes in middenconsole
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2008 21:47 #1063761
door A. Remy
metertjes in middenconsole is gemaakt door A. Remy
Hej hej,
Enige tijd geleden nu al heb ik een meterhoudertje gezien (op een Zweedse verkoopsite) voor in de middenconsole van een 740. Er konden 3 metertjes in. Daar in mijn tellerblok alle meteropeningen reeds ingevuld zijn, en ik nog plaats zoek voor een buitentemperatuurmeter en een oliedrukmeter (of olietemperatuurmeter, ik ben het niet meer zeker welke het is) vraag ik mij af of dit "middenconsolemeterhoudertje" origineel Volvo zou geweest zijn (want ik heb er hier nog nooit over horen spreken) of niet.
Wat zijn jullie bevindingen/ervaringen?
Wolwo
Enige tijd geleden nu al heb ik een meterhoudertje gezien (op een Zweedse verkoopsite) voor in de middenconsole van een 740. Er konden 3 metertjes in. Daar in mijn tellerblok alle meteropeningen reeds ingevuld zijn, en ik nog plaats zoek voor een buitentemperatuurmeter en een oliedrukmeter (of olietemperatuurmeter, ik ben het niet meer zeker welke het is) vraag ik mij af of dit "middenconsolemeterhoudertje" origineel Volvo zou geweest zijn (want ik heb er hier nog nooit over horen spreken) of niet.
Wat zijn jullie bevindingen/ervaringen?
Wolwo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2008 21:51 #1190347
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de Hausser
dhr Dalhuizen heeft er een in zijn auto zitten.
wellicht staat hij in de accessoirecatalogus?
(goed zoekwoord trouwens)
wellicht staat hij in de accessoirecatalogus?
(goed zoekwoord trouwens)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2008 23:20 #1190361
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ben benieuwd
<a href="/node/9434">hier</a> staat een verslag van iemand van het forum die zelf wat heeft gemaakt. <a href="/node/7059">hier</a> staat onderaan een foto van de meters van dalhuizen. ziet er er allebei strak uit. kon in de accessoiregids niets vinden.
voor wat betreft de redblocks: voor de oliedruk kun je de oliedrukschakelaar (die het lampje in dashboard aanstuurt) vervangen door een sensor die een meetwaarde naar je meter stuurt en de schakelfuntie overneemt. schakelaar zit rechtsvoor (als je achter het stuur zit) op het blok. schroefdraad is M14x1.5. de olietemperatuur kun je meten met een peilstok gever of met een gever die de plug onderin het carter (voor olie aftappen) vervangt. schroefdraad hiervan is 3/4 UNF 16 3-A.
ben zelf ook zoiets (oliedruk, olietemperatuur, volt, turbodruk) van plan, in mijn geval voor een 940. op welke site had je die paneeltjes/framepjes gezien ? zou daar ook graag even rondneuzen.
voor wat betreft de redblocks: voor de oliedruk kun je de oliedrukschakelaar (die het lampje in dashboard aanstuurt) vervangen door een sensor die een meetwaarde naar je meter stuurt en de schakelfuntie overneemt. schakelaar zit rechtsvoor (als je achter het stuur zit) op het blok. schroefdraad is M14x1.5. de olietemperatuur kun je meten met een peilstok gever of met een gever die de plug onderin het carter (voor olie aftappen) vervangt. schroefdraad hiervan is 3/4 UNF 16 3-A.
ben zelf ook zoiets (oliedruk, olietemperatuur, volt, turbodruk) van plan, in mijn geval voor een 940. op welke site had je die paneeltjes/framepjes gezien ? zou daar ook graag even rondneuzen.
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2008 23:44 #1190364
door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic svenska
hej hej,
het was of Tradera.se of Blocket.se, weet het niet meer zeker.
Wolwo
het was of Tradera.se of Blocket.se, weet het niet meer zeker.
Wolwo
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2008 01:47 #1190377
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic DIY
Hallo Henk
Maar je kunt natuurlijk altijd zelf iets maken. Ga ik ook doen, maar dan voor iets anders. Heeft nog iemand een radiovak voor een 780 liggen?
Groetjes
Mathy
Ik ken de accessoirescatalogus redelijk goed. Het verbaast me dan ook niet, dat je geen paneeltje vindt, waarin metertjes passen. Volgens mij heeft Volvo dat nooit voor onze bakstenen geleverd. Voor de 240 wel.henk 940LPT schreef : kon in de accessoiregids niets vinden.
Maar je kunt natuurlijk altijd zelf iets maken. Ga ik ook doen, maar dan voor iets anders. Heeft nog iemand een radiovak voor een 780 liggen?
Groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam