Stoelkussen vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2008 23:25 #1193985
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschil in schuimkussen
Quote: Van een sloper passagiers zitvlak gepakt (wel stof) , stof eraf gehaald , zitvlak van mijn leder stoel gedemonteerd , leer eraf en op anders schuim en hoppa klaar
Einde Quote
Ik dacht zo'n zelfde swap met schuimkussens te doen maar helaas heeft het schuimkussen waar stof op heeft gezeten maar een dwarsgroef en het schuimkussen van de leren bekledening twee dwarsgroeven. Er zijn blijkbaar verschillende schuimkussens in omloop...

Ik dacht zo'n zelfde swap met schuimkussens te doen maar helaas heeft het schuimkussen waar stof op heeft gezeten maar een dwarsgroef en het schuimkussen van de leren bekledening twee dwarsgroeven. Er zijn blijkbaar verschillende schuimkussens in omloop...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2008 23:41 #1193990
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Variatie
Hallo Variomagic
Toen ik het zitkussen ging bestellen voor de stoel die uit een 960 van modeljaar 1992 komt (interieurcode 6870, grijs velour dus) hadden ze daarvoor al een gewoon schuimkussen en eentje voor meer hoofdruimte. En grijs velour is niet zo gemakkelijk te vinden. Dus misschien zijn er voor stof en leer nog wel meer varianten. Ik weet dat Volvo (minstens) twee verschillende stiksels heeft gebruikt bij velour en (minstens) twee verschillende bij leer. Het zou best kunnen, dat de kussens die daar onder zitten ook anders zijn. Het verstandigste is dus (als je naar de sloop gaat) om een vergelijkbaar model stoel uit te kiezen.
Groetjes
Mathy
Toen ik het zitkussen ging bestellen voor de stoel die uit een 960 van modeljaar 1992 komt (interieurcode 6870, grijs velour dus) hadden ze daarvoor al een gewoon schuimkussen en eentje voor meer hoofdruimte. En grijs velour is niet zo gemakkelijk te vinden. Dus misschien zijn er voor stof en leer nog wel meer varianten. Ik weet dat Volvo (minstens) twee verschillende stiksels heeft gebruikt bij velour en (minstens) twee verschillende bij leer. Het zou best kunnen, dat de kussens die daar onder zitten ook anders zijn. Het verstandigste is dus (als je naar de sloop gaat) om een vergelijkbaar model stoel uit te kiezen.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2008 23:43 #1193991
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt denk ik wel , model
klopt denk ik wel , model 740 leer heeft ander patroon dan 940 leer..
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2009 10:06 #1194026
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic uitproberen
Mijn stoel is er vele malen uit geweest om verbeteringen aan te brengen. Veren er bij en eraf, bedbodemplaatjes er onder en er weer tussen uit.
Mijn conclusie:
Waarom gaat de stoel conditie achteruit:
Het zitcomfort gaat achteruit doordat het achterste gedeelte een lagere zitpositie krijgt ten opzichte van de rugleuning en ook ten opzichte van het voorste gedeelte je voelt met de hand het niveau verschil in de twee gedeeltes van het zitkussen.
Ik pas nu de stoel afhankelijk van slijtage op de volgende manier aan:
Weet je eenmaal de constructie dan gaat het snel.
Mijn conclusie:
Waarom gaat de stoel conditie achteruit:
- oprekken veren dwars gemonteerd aan het metalen rekje.
- <strike>oprekken spanbanden in de lengte richting</strike>
- verdroging, verkruimeling zitkussen van recticel.
Het zitcomfort gaat achteruit doordat het achterste gedeelte een lagere zitpositie krijgt ten opzichte van de rugleuning en ook ten opzichte van het voorste gedeelte je voelt met de hand het niveau verschil in de twee gedeeltes van het zitkussen.
Ik pas nu de stoel afhankelijk van slijtage op de volgende manier aan:
- links en rechts achter een extra dwarsveer aan het rekje
- <strike>tussen rekje en zitkussen een stukje bedbodemplaat, alleen voor het achterste gedeelte, </strike>bevalt toch niet<strike></strike>
- tussen bekleding en zitkussen een nieuw stuk schuimrubber van 1,5cm van isolatiemat alleen voor het achterste gedeelte
- voor lange mensen de achterstopper uit de rails halen, dat geeft 1cm meer ruimte, haal je het rubber er ook uit dan win je nog een cm.
- het gaspedaal wat lager afstellen zodat je je voet beter kan strekken bij weinig gas
Weet je eenmaal de constructie dan gaat het snel.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2009 13:20 #1242799
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Adrian,
Bedankt voor je
Adrian,

Bedankt voor je tips die had ik net nodig. Op de laatste vakantie had ik erg veel last van een doorgezakte stoel en heb toen tijdelijk een ouderwetse binnenband er onder gepropt waardoor ik weer als een vorst zat! Alleen is dat tijdelijke inmiddels een jaar geworden (zit eigenlijk nog steeds goed) en het moet toch echt vervangen worden.

Bedankt voor je tips die had ik net nodig. Op de laatste vakantie had ik erg veel last van een doorgezakte stoel en heb toen tijdelijk een ouderwetse binnenband er onder gepropt waardoor ik weer als een vorst zat! Alleen is dat tijdelijke inmiddels een jaar geworden (zit eigenlijk nog steeds goed) en het moet toch echt vervangen worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 22:00 #1242989
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veren.
Als je op zoek gaat naar een stel veren, dan heb ik die in de schuur nog liggen, een stuk of 8 geloof ik.Afkomstig uit een stoel waar 140000 kms op gezeten is (wat verder op geen enkele wijze aantoonbaar is)RVL schreef : Alleen is dat tijdelijke inmiddels een jaar geworden (zit eigenlijk nog steeds goed) en het moet toch echt vervangen worden.
Moderators: Jerry Stam