Omzetten interieur 740, hoe eenvoudig en kan dat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 13:13 #1063226 door V700 register

Hallo allemaal, 

Ik kwam op genoemde link <a href=" link.marktplaats.nl/132182720 "> link.marktplaats.nl/132182720 deze adv. tegen. Mijn wagen dateert van 01/1989 (zelfde model).

Is het eenvoudig om het interieur om te zetten ook gezien de stoelverwarming? Zijn de stoelen, maar vooral de stekkers altijd hetelfde gebleven? Op een meegezonden foto zie ik dat de knoppen voor de stoelverwarming achter elkaar zitten. Bij mij zitten ze naast elkaar.

Wederom bedankt.

&#160;

Groeten Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 13:25 #1186957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ervaring
Ervaring heeft mij geleerd dat het omzetten van de voorstoelen vrij eenvoudig is, mits alle bevestigingspunten overeen komen. Zoniet(wat ik overigens in dit geval niet verwacht, vanwege zelfde modeljaar) dan kan je er iets langer mee bezig zijn, maar is het nogsteeds goed te doen.
Heb zelf namelijk ooit de stoelen van een MY'90 in mijn MY'86 gezet en dit leverde door onlogisch denken/handelen van mijn kant een hoop gedoe op en uiteindelijk ben ik een hele dag bezig geweest.

Het wisselen van de achterbank in een sedan durf ik niks over te zeggen. In een estate heb je de bank er binnen 10 minuten uit liggen en de nieuwe er in even zo veel tijd weer in zitten.

Voor de rest kan ik je pluche van harte aanbevelen, het zit heerlijk en staat een stuk mooier/chiquer dan het standaard streepjes design. Ik kan dan ook gerust zeggen dat ik na nu net iets meer dan een jaar pluche nog geen seconde spijt er van heb.

Mochten de stoelen ovirgens niet al te schoon meer zijn, dan kan ik je de bekledingsreiniger van HG aanraden. Het heeft een oranje etiket en zit in een soort van plantenspuitfles.

• clemens meijer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 13:31 #1186958 door clemens meijer
Beantwoord door clemens meijer in topic bankstel

Hoi,

&#160;

Is goed te doen, ook de achterbank.

Kan zijn dat er een verschil zit in de stoelverwarming, maar dat is wel aan

te passen als dat zo is.

Groet Clemens

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 13:38 #1186959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Extra meerprijs?

Geweldig al die snelle reacties op 1e kerstdag!

Ja, dat pluche is zeker een stuk mooier. Was dat toen een stuk duurder eigenlijk? Kan dat nergens terugvinden.

Ik zit nu nl. met die saaie blauwe stof. Wat overigens wel onverwoestbaar is.

Rik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 14:20 #1186961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onverwoestbaar
mijn blauwe stof had met 418dkm(toen leerde ik mijn Tank kennen) toch wel een in/uitstap slijtage plek op de bestuurdersstoel. M'n pluche 360dkm in de vorige auto en 30 dkm in de mijne is nog helemaal gaaf.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 15:33 #1186967 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is simpel
Electrische stekkers kun je aanpassen, de rest van het interieur kun je in een uurtje gewisseld hebben.

• A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 17:17 #1186972 door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic neem nu

neem nu dat iemand nog een stap verder zou willen gaan en het interieur van een 850 of S70 in z'n 740 (sedan uiteraard) zou willen monteren.  Zou deze persoon daar in slagen. Zijn de maten van de zetels ergens terug te vinden?

Groeten

Wolwo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 19:18 #1186978 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ben bang dat dingen als
ik ben bang dat dingen als achterbanken niet gaan passen, ook zal je met railzen van voorstoelen niet uit komen. Als de breedte al overeen komt dan moeten de montage gaten nog overeen komen... of je moet railzen om gaan zetten, maar ik kan je vertellen dat het dan niet leuk meer is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 20:32 #1186984 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zal toch niet?

Dat zal toch niet met een modeljaar 88 naar een  89?

&#160;

Heb je al een nieuwe auto trouwens?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 20:37 #1186985 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moeilijk

wolwo schreef :
neem nu dat iemand nog een stap verder zou willen gaan en het interieur van een 850 of S70 in z'n 740 (sedan uiteraard) zou willen monteren.

Zou deze persoon daar in slagen. Zijn de maten van de zetels ergens terug te vinden?

Een 850 of S70 weet ik niet, nooit naar gekeken eigenlijk. Qua voorstoelen zullen de rails wel moeten passen en anders heb je een hele boel pas en maatwerk te verrichten.

Maar een 940 interieur (sedan) is met wat kleine aanpassingen in een 740 te zetten.

Je moet wat aanpassen aan de achterbankleuning en dan is het redelijk goed te doen.

Ik heb het gedaan en het ziet er netjes uit, al zeg ik het zelf, maar er zijn er meerderen die "mijn" Turbelle gezien hebben, laat die maar een mening geven.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC