stoel lendensteun

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2007 17:31 #1062932 door V700 register
stoel lendensteun is gemaakt door V700 register

Hedenmiddag nam ik plaats op de bestuurders stoel van mijn 940 van 1997 met zijairbag en gaf de stoel een knak en was mijn lendensteun verdwenen, voelt dus niet goed. Er zal dan wel iets afgebroken zijn want de verstelknop geeft ook geen weerstand meer.

hoe kan ik dit repareren, of is een andere stoel een optie, maar ja die zijairbag.

heeft iemand een werkplaatstekening met eventueel reparatiebeschrijving en komt dit vaker voor

graag jullie hulp

roel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2007 22:51 #1185296 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Knop

Hallo Roel

Als je de knop te ver in een bepaalde richting draait, kan het zijn dat ie op een gegeveen moment niet meer "pakt".  Even aandrukken en de andere kant opdraaien verhelpt dat probleem.

Maar het kan ook zijn, dat de verstelinrichting geknapt is.  Die kost meen ik iets van 10 euro.  Maar omdat je zij-airbags hebt, zou ik erg voorzichtig zijn met het openmaken van de stoel.  Zonder airbag is dat geen probleem.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2007 13:02 #1185461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zijairbag

Ik heb de stoel zelf nooit open gehad, maar die zij-airbag is van een nogal primitief soort. Wordt niet electrisch aangestuurd vanuit een bewgeingssensor of zo, maar via een slagpin. Als bij een zijdelingse aanrijding de deur naar binnen wordt gedrukt, komt die tegen dat rare bakje naast je stoelzitting aan. Daaronder zit de slagpen, die dus mechanisch door de deur wordt bediend. De airbag gaat dus alleen maar daardoor af. Als je die kap van de stoel haalt, zie je ook een vreemd, roodgekleurd dingetje. Die kun je over de slagpen schuiven, zodat die beschermd is tegen afgaan. Je kunt dan redelijk veilig aan de stoel rommelen.

Zie ook deze link, waar ze de airbag met een hockeystick af laten gaan.

Zonder dat rode kapje te verwijderen kun je de kap-met-bakje trouwens niet monteren. Slimmigheidje...

Ik heb wel een pdf-je met een iets uitgebreidere omschrijving (in het Engels)

Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC