dashboard van een volvo 760 gle 1982
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Het vrioege dashboard is niet anders, alleen de tellerset en de middelste ventilatieroosters wijken af in de 1982/1983 modellen. De kap van een later model kan gebruikt worden, als je die in de juiste kleur laat spuiten heb je een origineel uitziend geheel.
Dr Vinyl was desgevraagd niet erg positief over de mogelijkheden om dashboard-scheuren te repareren, omdat dat te vaak een tijdelijke reparatie is gebleken. Maar dat kan je misschien het beste zelf nog eens navragen, die redenen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ook een 760 uit 82 met hetzelfde probleem...
ik weet dat ze bij ipd.com overzet delen hebben, die je goed kunt overspuiten, en er dan overheen kunt zetten, maar ik heb nog van niemand gehord of dit goed werkt...
zo'n overzetstuk voor het bovendeel kost $99,00 (dacht ik), nu dus niet zo veel met deze koers...
groeten,
Philip
Drives: VOLVO 760 GLE 1982, m46, B28E
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Philip
flip_21 schreef : zo'n overzetstuk voor het bovendeel kost $99,00 (dacht ik), nu dus niet zo veel met deze koers...
Maar vergeet de porto niet. En misschien wil de douane ook nog wel een paar centen.
Het handigste is misschien, om iemand (of een bedrijf) te zoeken, die wel eens vaker iets van IPD of uit de States importeert. Dan kan het "met de grote hoop mee" en kost jouw deel van de porto niet zo veel.
Ga er voor het gemak maar eens vanuit, dat "jouw" onderdeel tegen de tijd dat het bij jou ligt, 99 euro kost. En dat kan best meer worden.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die kapjes die jullie bedoelen dat is toch om te voorkomen dat je scheuren krijgt?
Volgens mij kun je die er niet 'opzetten"voor altijd,het is dus een beschermhoes voor al de auto vaak/altijd in de zon staat toch?
Stel dat je hem er op lijmt dan krijg je hem er toch nooit mooi op? of wel ? is er iemand met ervaring in de vereniging?
En daar bij,.....je hebt 2 verschillende kleuren Beige ! let dus op als je gaat bestellen.
Je kunt cotact opnemen met <a href=" www.europiantuning.nl/ "> www.europiantuning.nl zij hebben volgens mij ook contact met www.ipdusa.com/ "> www.ipdusa.com

- V700 register
- Nieuw lid
-

Ik heb bij mij een paar kleine scheurtjes met het lijmpistool opgevuld en daarna met zwarte acrylverf gecamoufleerd. Is 5 minuten werk, zit al jaren en je ziet er eigenlijk niets van.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben er nog steeds niet uit; de overzetdelen uit de usa a 99 dollar worden vermeerderd met +/- 250 dollar transportkosten.
Ik kijk er wel overheen, naar het verkeer bv. Het adres is overigens: <a href=" www.ipdusa.com/ "> www.ipdusa.com .
Is er nog iemand die een dashboard uit een type 700 heeft, geschikt voor een 760 gle 1982?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is een sloperij in de buurt geen optie?
Bij mij in de buurt staan er zo wie zo 3 stuks, alleen niet uit 1982 natuurlijk maar tot 1988? past dat wel hoor.
Dan heb je alleen een dashboard in de kleur zwart .Maar of dat erg is?,....
Ik weet alleen niet welke kleur jou auto van binnen heeft .

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Ja, ik heb hier (Lelystad) wel een blauw/zwarte staan zonder
scheuren. De kleur is niet echt belangrijk: je kan het dashboard heel
netjes in de originele kleur laten spuiten, mits de juiste verf
gebruikt wordt houdt zich dat prima.
De layout van het vroege
dashboard is niet anders dan van de latere (760 tot 1988, 740 tot
1991) en kan gewoon gebruikt worden. De details die anders zijn,
zijn losse onderdelen in het dashboard die je gewoon overzet van je
huidige.