Trillend deurpaneel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2007 16:03 #1062258
door V700 register
Trillend deurpaneel is gemaakt door V700 register
Wanneer de motor van mijn 780 stationair draait, begint de deurbekleding van het linkerportier te rammelen. Ook bij het sluiten van het portier merk ik dat het deurpaneel enigzins loszit. De rechterdeur doet een kluisdeur na, de linker klinkt bij sluiten als die van een 2CV. Wat kan ik hieraan doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2007 17:37 #1181499
door Willem van Strik (GAST)
Om te beginnen: controleren of alle klemmen waarmee de bekleding vastzit nalopen, of ze hun werk nog doen.
Kan je de trilling beter lokaliseren? Dan weet je misschien wat er precies trilt. Kan bijvoorbeeld ook een speaker zijn, of iets in de deur. Heb je de trilling alleen bij stationair loop, of ook bij bijvoorbeeld deur dichtgooien?
Als de klemmen goed zijn, zit er weinig anders op dan het paneel verwijderen en kijken wat de oorzaak is, en die verhelpen. Heel lastig om een trilling over het forum te beoordelen, ik kan wel aan een demontage-handleiding voor de deurpanelen komen overigens.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Rammel
Om te beginnen: controleren of alle klemmen waarmee de bekleding vastzit nalopen, of ze hun werk nog doen.
Kan je de trilling beter lokaliseren? Dan weet je misschien wat er precies trilt. Kan bijvoorbeeld ook een speaker zijn, of iets in de deur. Heb je de trilling alleen bij stationair loop, of ook bij bijvoorbeeld deur dichtgooien?
Als de klemmen goed zijn, zit er weinig anders op dan het paneel verwijderen en kijken wat de oorzaak is, en die verhelpen. Heel lastig om een trilling over het forum te beoordelen, ik kan wel aan een demontage-handleiding voor de deurpanelen komen overigens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2007 17:54 #1181503
door V700 register
Je hebt toch, net als een 940, de grepen om de deur te openen in een sleuf in de armleuning?
Daar rammelde het bij mij.
De borstel, die voor de demping moest zorgen, was helemaal "ingedeukt" net als bij de borstel van de handrem.
Ik heb het stuk plastic met borstel verwijderd, en de borstels er andersom in gezet, kan ie er weer even tegen.
Losse raammechanismen?
Ik zag van de week bij daalderop dat het opbergvak los zat, dat rammelt natuurlijk ook, wellicht een inspectie waard.
Beantwoord door V700 register in topic Deurgrepen.
Je hebt toch, net als een 940, de grepen om de deur te openen in een sleuf in de armleuning?
Daar rammelde het bij mij.
De borstel, die voor de demping moest zorgen, was helemaal "ingedeukt" net als bij de borstel van de handrem.
Ik heb het stuk plastic met borstel verwijderd, en de borstels er andersom in gezet, kan ie er weer even tegen.
Losse raammechanismen?
Ik zag van de week bij daalderop dat het opbergvak los zat, dat rammelt natuurlijk ook, wellicht een inspectie waard.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2007 22:23 #1181540
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Willem: ik kan zien en
@Willem: ik kan zien en voelen dat het deurpaneel verder van het portier wijkt bij de rammelende deur. Kun je me een handleiding sturen hoe het paneel te verwijderen?
<div>
Bedankt!
</div>
<div>
Bedankt!
</div>
Moderators: Jerry Stam