Airbag uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb al gezocht op dit forum; maar niet echt gevonden.
Weet iemand hoe je de airbag aan de bijrijders zijde uit kunt schakelen?
BVD
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Een vriend van me met een 960 wilde ook de bijtijdersairbag uitschakelen ivm een kinderstoeltje. Bij de dealer heeft ie een apparaatje(ter grootte van stekker) gehaald en dat klik je op de stekker die normaal op de airbag zit. Dit apparaatje zorgt ervoor dat het diagnosesysteem denkt dat de bijrijdersairbag prima functioneert. Je bouwt em echt in dus het is denk ik niet de bedoeling vandaag moet ie wel werken en morgen niet(althans zo formuleerde de dealer het. En de kosten...schrik niet.....E 10,
De dealer is(was) er wel niet happig op om het aan particulieren te leveren dus.........vragen maar.

Grt Leon

- André Struis
- Nieuw lid
-
Dus daarom wordt daar zo vaag over gedaan.
Volgens mij moet daar wel iets op te verzinnen zijn om dmv een schakelaar de airbag aan en uit te zetten.
Bedankt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
struis schreef :
Volgens mij moet daar wel iets op te verzinnen zijn om dmv een schakelaar de airbag aan en uit te zetten.
Bedankt.
moet mogelijk zijn, bij sommige merken kan dat aan/uitzetten gewoon met de deursleutel
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
mbroeren schreef :
struis schreef :
Bedankt.
moet mogelijk zijn, bij sommige merken kan dat aan/uitzetten gewoon met de deursleutel
Ja, bij andere types wel, maar bij een 940/960 is het niet mogelijk met een sleutel.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Tis voor m'n schoonzus
Ook met een gordel verlenger is een maxi cosi op de achterbank icm twee kinderzitjes gewoon nikx.
Zeker als de twee oudste (nichtjes) zo eigenwijs zijn de gordel weer los te klicken, in de tijd dat jij weer achter het stuur zit...........*)
Zolang je geen Ren**ld Modus tegenkomt lijkt me de voorstoel, met je rug in rijrichting, voor een kind/baby nog steeds de beste plaats in de auto.
Die plofzak moet dan wel uit

*) ze lijken op hun oom
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik alles goed interpreteer, dan hebben we hier te maken met 3 kindertjes waarvan eentje nog in een maxicosy.
Kan die kleinste in het midden op de achterbank tussen de andere twee? Het blijft even proberen welke riem het beste past om een kinderzitje
En als ze de riemen losmaken zal je schoonzus de kindjes dat direct moeten afleren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nog steeds is het zo dat je kinderen het beste achterstevoren op een van de beschikbare plaatsen kunt zetten. Gevoelsmatig is midden op de achterbank het beste, maar dat komt in het zweeds onderzoek niet naar voren.
Ik heb de armsteun eruit gehaald op de achterbank en voorlopig past ze daar prima achterstevoren met de beetjes in de open ruimte in de bank. Persoonlijk een hele goeie optie.
Nederland is een van de weinige landen waar mensen kinderen die net kunnen zitten met een driepuntsgordel vooruit op de achterbank planten, achterstevoren in een los stoeltje, of nog beter vooruit, met een losse stoel, zelfs op de voorstoel, staand tegen het dashboard, hangend tussen de twee voorstoelen of op andere onverantwoorde wijze.
Niet dat iedereen dat doet, maar het valt me heel erg op als ik rijdend om me heen de auto's met kleine kids voorbij zie komen.
Mijn kleine gaat achterstevoren in een nog in Zweden aan te schaffen kinderstoel achterstevoren mee in de auto, tot ze drie jaar is. Punt. Als ze dan niet wil, gaat ze niet mee. (en ik zie wel of ik dat straks nog zo stellig kan zeggen, maar goed...)
De kans op letsel wordt met vervoer achterstevoren met 90% verkleind.....
Ter vergelijking:
Stel je kunt twee staatsloten kopen.
Op het ene lot maak je 10% kans op 18 miljoen en met het andere lot 90% kans, welke koop je???
Juist, daarom. Het meest waardevolle is toch je eigen kind, je moet er niet aan denken (althans ik niet) dat door mijn nonchalance of achteloosheid mijn kind de rest van haar leven uit een rietje moet eten, omdat ik "effe geen tijd had voor die gordel".....
- André Struis
- Nieuw lid
-
Volvo is nu al een week aan het zoeken......................naar een dummie stekker met weerstand............
Althans nog steeds geen reactie.
De Maxi Cosi moet op de bijrijders stoel, kind met rug in de rij richting, moeder kan het kind recht aankijken, lijkt mij het veiligste.
Laat je niet mislijden door die MODUS crash film, daar zat het stuur aan de andere kant.
NB tis voor m'n schoonzus, maak je geen zorgen