Verschillende wintermatten voor 7 en 9 Volvo's?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor mijn 940 wil ik graag van die kunststof matten hebben zodat sneeuw en modder van je schoenen niet door de normale, "zachte" matten opgezogen worden. Nu heb ik via marktplaats evoor 30 euri en setje gekocht, volgens de verkoper voor een 740. Ik dacht 740=940 dus die moeten gaan passen. 3 passen wel goed, passagierzijde voor past niet mooi. Ik kan de mat niet ver genoeg naar voren schuiven en aan de achterzijde zit links een soort hobbel/tunnel van de passagiersstoel naar middenconsole in de weg. Nu kan ik via de dealert ook nieuwe wintermatten bestellen voor rond de 50 euri.
zijn er verschilende matten(sets) zijn voor de 7 en 9 serie ? Zijn er mensen met 940's waarbij hun wintermatten netjes passen/aansluiten en die ze bijna op hun plek kunnen gooien (ipv in de vorm worstelen en hopen dat ze niet terugspringen ?) Als de sets gelijk zijn, hoef ik de nieuwe natuurlijk niet te bestellen, die gaan toch niet beter passen. Als er aparte matten voor 940's zijn heb ik binnenkort een setje voor 740 in de aanbieding.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Henk, <a href="/node/10991" target="_blank">Hier</a> staat de accessoirecatalogus. Daar staat het vast in. Vraagje van mijn kant ter verbetering van de vindbaarheid van informatie.
Deze brochure staat in Docbase. Had je daar zelf al gekeken? Zo ja, kon je deze dan niet vinden? Zo nee, ben je wel op de hoogte van Docbase en weet je wat daar allemaal in staat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo Gerard,
goed bezig vwb de verbetering/vindbaarheid van zaken op de site. Hierbij even mijn antwoorden op jouw vragen:
- had Docbase gevonden in
- had accessoire gids ook al gevonden (was eerst niet helemaal duidelijk welke de "laatste" versie was)
in de accesoire gids wordt onderscheid gemaakt tussen 7/940 en 7/960 + S/V90
ik was benieuwd naar het oordeel van andere 940 rijders met deze matten, passen ze goed ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
heb vorig jaar op VKB rubber matten gekocht.
Daar waren de setjes verschillend voor 740 en 940.
prijs was 50 euro
- V700 register
- Nieuw lid
-
Henk, Bedankt voor jouw antwoord. Als ik het goed begrijp is dus in dit geval niet zo zeer de vindbaarheid wat aandacht behoeft, maar zou de omschrijving duidelijker kunnen. Daar kan ik wel wat mee.
Terugkomend op jouw vraag. Er zijn veel aftermarket produkten in de handel van verschillende merken en kwaliteiten. Kan het zijn dat jij een setje hebt van een merk die het met de maten van de matten niet zo nauw heeft genomen? In Vadis heb ik de bodemprofielen vergeleken van een 740 en een 960. Deze wijken voor wat betreft het gedeelte waar de matten doorgaans liggen, niet af. De mattenset zou in theorie dus in alle types (M.u.v. de 780) moeten passen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb eens na het stofzuigen geprobeerd de matten terug te leggen, waarbij ik vond dat de mat rechtsvoor ineens niet meer paste.
Had ik nou al die tijd over het hoofd gezien dat ie raar krulde bij de tunnel aan de voorkant?
Neen, hij past ook BIJNA, andersom, 't is maar dat je het weet, misschien dat dat het is?
De bodemplaten zijn volgens mij inderdaad gewoon hetzelfde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
zou natuurlijk kunnen. Bij mij staat "volvo" op de bovenkant, maar verder heb ik geen kitnummers, volvo nummers oid kunnen ontdekken op boven, onder of zijkanten.
Horen die er wel op staan (en heb ik aftermarket) of is dat normaal ?
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef :
Zijn er mensen met 940's waarbij hun wintermatten netjes passen/aansluiten en die ze bijna op hun plek kunnen gooien (ipv in de vorm worstelen en hopen dat ze niet terugspringen ?) Als de sets gelijk zijn, hoef ik de nieuwe natuurlijk niet te bestellen, die gaan toch niet beter passen. Als er aparte matten voor 940's zijn heb ik binnenkort een setje voor 740 in de aanbieding.
Het is niet een direct antwoord op je vraag, maar ik weet wel (helaas uit ervaring) dat 940 en 960 stoffen matten verschillend zijn. Een 940 mat past niet rechts in een 960 (zowel voor als achter).
- André Struis
- Nieuw lid
-
95 tov 96 passen in elk geval niet............
M'n schoonzus heeft een 1996 945, ik een 1995er.
Bij een 95er liggen ze los op de vloer, vanaf 96 zitten ze gehaakt aan de stoel rails.

Ik wilde ze omruilen (zwart-grijs) zij heeft grijze bekleding, ik zwart. Ik heb grijze matten, zij zwart..............
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- In Zweden op de sloperij een setje rubber matten uit een 940 getrokken: deze pasten zonder meer in de 780.
- Medelid Tamas Kornman heeft zijn 740 turbo voorzien van nieuw vloertapijt voor (nee, niet de mattenset, de echte bekleding) en daarbij gebruik gemaakt van een 940-set, omdat die nog nieuw leverbaar is. Volgens zijn zeggen zijn er geen verschillen. Der dealer was uitsluitend bang voor een mogelijk kleurverschil.