Volvo 940 hoedenplank
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
michiel daams schreef :
Onlangs in het trotse bezit gekomen van een 940 estate 1993 met origineel kinderzitje achterin. Is dit echter te verenigen met een hoedenplank of rolhoes in het bagageruim en zo ja, zijn deze dan ook in een wip te verwijderen ?
Hallo Michiel,
Ik neem aan dat je het wegklapbare bankje in de bagageruimte bedoelt.
Ik heb ook zo'n bankje gehad, en dat ging goed samen met een rolhoes die ik ook had.
Als je een rolhoes met hoedenplank neemt zal je deze moeten verwijderen als je het bankje wilt gebruiken. Dit is overigens niet moeilijk, de hoedenplank zit vast met 4 snelkoppelingen ('schroeven' die je met de hand een kwart slag draait).
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Volvisti
Ik heb zowel een rolhoes met hoedenplank als een kinderbankje. De rolhoes moet er in dit geval echt uit.
Als je een beetje op let en niet al te onhandig en ongeduldig bent, is dat redelijk goed te doen. Het lastigste is eigenlijk, dat de gordels voor het bankje precies daar zitten, waar de rolhoes zit. Maar met wat oefening hoeft ook dat geen probleem te zijn. De rolhoes met hoedenplank wordt inderdaad met vier "schroeven" vastgezet. Dit eist vooral bij het eruithalen iets geduld. Gelukkig zijn de "schroeven" nog te krijgen via de dealer en kosten ze niet veel. Soms heb ik namelijk niet genoeg geduld. Met als resultaat dat ik al een paar keer nieuwe "schroeven" heb moeten halen.
Je kunt ook voor een rolhoes zonder hoedenplank kiezen. Dat heb je van bovenstaande geen last. Maar om hem te bevestigen moet je dan in totaal vier gaten in de C-stijl (da's die naast je achterbank) boren. En de beugel(tje)s waarmee de rolhoes dan vastgehouden wordt, zitten erg dicht op de achterste zijramen. Da's vooral onhandig als je daar de ramen een keer wilt wassen.
Groetjes
Mathy
PS Je kunt de kinderbankgordeluiteindes (scrabble anyone?) ook los laten bungelen. Maar die uiteindes zijn redelijk lang en slingeren in dat geval naar mijn mening net iets te veel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb dus een rolhoes met een kinderbankje. Dat 'probleem' met de gordels is te verhelpen met zgn. originele Volvo gordelklemmetje. Dan kun je met ingeklapte bank zonder moeite de afdekhoes gebruiken.
Groeten,
Maurits
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Maurits
Macs schreef : Heb dus een rolhoes met een kinderbankje. Dat 'probleem' met de gordels is te verhelpen met zgn. originele Volvo gordelklemmetje. Dan kun je met ingeklapte bank zonder moeite de afdekhoes gebruiken.
Die klemmen heb ik ook. Maar de hoedenplank is redelijk breed en dan blijft er weinig ruimte over voor de gordels. En vooral als je de hoedenplank in de auto wilt doen, moet je altijd even opletten. Meestal zit bij mij het breedste gedeelte van de hoedenplank tussen de gordels in.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Macs schreef :
Heb dus een rolhoes met een kinderbankje. Dat 'probleem' met de gordels is te verhelpen met zgn. originele Volvo gordelklemmetje. Dan kun je met ingeklapte bank zonder moeite de afdekhoes gebruiken.
Groeten,
Maurits
Ziet er mooi uit hè? Knap stukje werk ook....(ja ik weet het, nu hou ik op).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het wordt zeer gewaardeerd Hans....
RECTIFICATIE
Hans heeft dus een rolhoes met een kinderbankje gemonteerd en heeft een xtra knap stukje werk geleverd door er ook gordelklemmen op professionele wijze bij te monteren. Hierdoor kan ik met ingeklapte bank zonder moeite de uiterst fraai gemonteerde afdekhoes gebruiken.
Groeten,
Maurits
- V700 register
- Nieuw lid
-