Kachelkraanbediening afstellen, wie weet hoe?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2007 02:38 #1061233 door Mathy van Nisselroy
Kachelkraanbediening afstellen, wie weet hoe? is gemaakt door Mathy van Nisselroy

Hallo Volvisti

De knop waarmee ik de kachelkraan bedien (de meest rechtse knop, waarmee je de temperatuur instelt, als je geen Volvo-airco hebt) wil niet meer helemaal naar links sinds ze kachelkraan vervangen is (door een niet originele). En dat knaagt aan me. Dus a.u.b. geen reactie in de zin van: "daar kan ie oud mee worden" of "hij doet het toch?!"

Nu heb ik vanavond gezien, dat de buitenkabel over een soort halve cirkel schijnt te lopen en dat die daar op twee plaatsen aan vast zit. Kan iemand me vertellen, hoe ik die buitenkabel iets kan verschuiven. Hij lijkt namelijk moervast te zitten. Maar een schroef of iets dergelijk kan ik helaas niet ontdekken.

Groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2007 08:05 #1174456 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachelknop

Hoi Mathy,

Dat is bij ons ook zo. Ik heb het nooit echt leuk gevonden om ondersteboven aan die kachelkraan te werken maar ik dacht dat je de kabel kan stellen (of een poging kan ondernemen) door aan de kraankant met de buitenmantel van de kabel te rommelen.

Als je de mantel langer maakt (busje ertussen oid) wordt de kabel strakker en met een stukje buitenmantel eraf wordt hij losser.

Dit is wel theorie want zoals je wel hebt gelezen heb ik dit probleem anders "opgelost".

Is het nu dus ook altijd iets warm in jouw Volvo?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2007 08:05 #1174457 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja maar.......hij doet het toch?

Maar even zonder dollen, de halve cirkel waar je het over hebt, die zit op een pin die de kachelkraan open en dicht draait. Vermoedelijk is de pin waar de plastic boog aan zit, is waarschijnlijk geribbeld, dikke kans dat je hem eraf kunt halen (schroefje in het mdden?).

Zet de kraan dan geheel dicht, en draai vervolgens de konp ook helemaal naar links. Als je hem nu weer terugzet, moet ie weer in rust op blauw staan lijkt me, toch?

Of denk ik nu te simpel. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC