radio

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 18:53 #1061043 door V700 register
radio is gemaakt door V700 register

Beste leden,

Mijn radio valt steeds uit aan één kant. Wanneer ik aan het volumeknopje wurm dan doet hij het weer. Wie weet wat ik er aan kan doen om dit euvel te verhelpen.

groeten Ad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 19:32 #1173512 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knopje?

Als je aan het knopje van de radio zit?

Dus niet als je de radio beter vastdrukt of beweegt?

Wat voor radio is het?

Ik denk dat in veel gevallen wellicht de draaiknop contacten doorsolderen op de printplaat de enige optie is, als het echt het volumeknopje is.

Een andere volumeknop/regelaar kan ook, maar dan moet je wel het nummer van de regelaar hebben.

Ik zou eens proberen te solderen. Kijk dan, als ie toch open ligt, even naar het nummer op de regelaar/potmeter.

ps: Een PB als reactie op jouw PB is onderweg.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 20:03 #1173516 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic nog 2 mogelijkheden

Ik zou beginnen met het controleren van de contacten van de volumeknop (potmeter), die zit meestal rechtstreeks op de print gesoldeerd en daardoor wordt hij bij het draaien mechanisch belast en scheuren op den duur de soldeerverbindingen. Soms zie je dat niet. Dus even heet maken en een beetje nieuwe tin erop en klaar.

Het kan ook zijn dat de volumeknop (potmeter) wat vuil is aan de binnenkant. Dan is het slim om hem met contactspray vol te spuiten en daarna flink aan de knop te draaien. Het schijnt slecht te zijn voor de knop maar als dat het enige is, nu doet hij het ook niet dus dan heb je weer kans op een goed werkend exemplaar. Ik heb het zelf ook vaak gedaan, maar bij dure (professionele) mengtafels is het uit den boze...

Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2007 11:46 #1173599 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dacht ik ook
Gewoon  een nieuwe potmeter erin solderen als je hem door gaat solderen kun je hem er net zo makkelijk uit halen en vervangen, meestal staat er wel de waarde op in kOhm's wat ie moet zijn en je kunt hem zo bij een electronicashop halen, of bestellen via Conrad.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC