940 dasbord door een 960 dasbord is dat te doen.

• Henk Huisman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2007 13:38 #1060629 door Henk Huisman
940 dasbord door een 960 dasbord te vervangen is dat te doen.
Ik weet dat het zekering-kastje bij een 760/960 naast de deurstijl zit en bij de 740.940 in het midden achter de asbak deze wou ik daar ook laten zitten i.v.m. de draadboom.
door wat inbraak schade moet ik het dasbord toch vervangen en op een autosloperij kwam ik een nog nette 965 van het zelfde bouwjaar tegen als de mijn 945 tegen en toen dacht ik... zou dat ook te doen zijn, het zal wel wat werk zijn maar het is eens wat anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2007 13:51 #1170250 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Goede vraag...
Volgens mij gaat dat minimaal een uitdaging worden. Van de 760 > '88 en 960 is het schutbord anders. Nu is het dashboard maar een kap om de rest van de meuk heen, maar ik weet niet of men ook de montagepunten heeft gewijzigd.
Zal vast wel in de categorie 'te doen' vallen als je handig bent, maar als ook de montagepunten zijn aangepast gaat dat wel wat extra werk inhouden. Als het ?60 dashboardop de 940 middenconsole aansluit heb je al heel wat minder werk aan de zekeringskast.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2007 10:19 #1170342 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet helemaal
Als je het hele dashboard wilt vervangen, dan zal je ook een kabelboom moewten ombouwen, of op andere wijze ruimte moeten maken voor je zekeringenkast. Met de kast op de originele plaats zal de middenconsole uit de 960 niet passen.

Maar de rest van het dashboard moet wel passen (of pas te maken zijn): een ander clublid had al eens een V90-dashboard overgeschroefd in een 745, met behoud van de 745-middenconsole. Past goed op elkaar, dus daarvoor hoef je het niet te laten. De bevestigingspunten zal Volvo het zichzelf niet moeilijk mee hebben gemaakt, die hebben ze vast niet verplaatst.

Reken hoe dan ook op een dag om het oude dashboard uit te bouwen en het nieuwe erin, ook als je van een normaal 940-dashboard uitgaat. Tenzij je al eerder een ander dashboard hebvt gedaan, is het gewoon veel werk, en veel zoekwerk. En liefst ben je met z'n tweeen tijdens een deel van de klus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2007 11:16 #1170348 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen is te doen

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Reken hoe dan ook op een dag om het oude dashboard uit te bouwen en het nieuwe erin, ook als je van een normaal 940-dashboard uitgaat. Tenzij je al eerder een ander dashboard hebvt gedaan, is het gewoon veel werk, en veel zoekwerk. En liefst ben je met z'n tweeen tijdens een deel van de klus.

Alleen is te doen, je moet wel af en toe lenig zijn om even twee handen en een voet te gebruiken.
Kostte mij alles bij elkaar een dag of drie, en dat was een passend dashboard vervangen door een zelfde dashboard, dus niet zoeken naar wijzigingen of zo.

• Henk Huisman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2007 12:03 #1171028 door Henk Huisman
Beantwoord door Henk Huisman in topic Ombouw dashboard van 940 naar 960
Heb een 960 dashbord uit een 965 3.0 van 1995 kunnen halen voor voor weinig, met de complete kabelboom { en wat er verder allemaal aan hing heb ik meegenomen }die je zo uit kun klikken van de rest van de kabelboom die naar de motorruimte gaat
en verder naar achteren gaat. De bevestigingen in de carrosserie van een 960 is gelijk aan de 940 en 740 en 780.
Er zitten nog 2 nette voorsloelen en achter bank in stof / grijs van kleur en een motorkap schadevrij mett. grijs, en nog een schuifdak. weilophanging zit er nog onder.Het is een duitse auto de motor en automaat bak zijn al weg had 245745 km gelopen 

Volvo groeten Henk Huisman

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC