Drukknopje van dagteller afgebroken...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2007 19:08 #1060177
door V700 register
Drukknopje van dagteller afgebroken... is gemaakt door V700 register
Mede Volvoïtis lijders,
In de 740 glt is (de kop zegt het al) het drukknopje van de dagteller afgebroken. (Dat is echt zo'n moment waarop je in strips ballonnen tegen komt met allerlei doodshoofden, uitroeptekens, boze gezichten e.d.) Gelukkig niet door mij gebeurd...
Nou heb ik de hoop dat iemand me kan vertellen dat je die dingen kunt vervangen, hoe dat dan wel moet (Haynes zwijgt niet alleen in't Engels) en dan natuurlijk nog de vraag of er iemand bereid is afstand te doen van een dergelijk knopje. (Maar ja, als het antwoord op 1 als nee is........) Hoop doet leven toch? Als je LPG rijdt is zo'n werkende dagteller verdraaid handig hoor!
Dank is alvast aanwezig en groot.
Hans.
In de 740 glt is (de kop zegt het al) het drukknopje van de dagteller afgebroken. (Dat is echt zo'n moment waarop je in strips ballonnen tegen komt met allerlei doodshoofden, uitroeptekens, boze gezichten e.d.) Gelukkig niet door mij gebeurd...
Nou heb ik de hoop dat iemand me kan vertellen dat je die dingen kunt vervangen, hoe dat dan wel moet (Haynes zwijgt niet alleen in't Engels) en dan natuurlijk nog de vraag of er iemand bereid is afstand te doen van een dergelijk knopje. (Maar ja, als het antwoord op 1 als nee is........) Hoop doet leven toch? Als je LPG rijdt is zo'n werkende dagteller verdraaid handig hoor!
Dank is alvast aanwezig en groot.
Hans.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2007 21:04 #1166381
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Is geen groot probleem
Het knopje kun je kopen bij de dealer voor, ik geloof, nog geen 10 euro. Dan moet je de tellerunit loshalen en een aantal schroefjes losdraaien totdat je het mechanische gedeelte van de kilometerteller los hebt. (voorzichtig, want de wijzers zijn erg kwetsbaar). En dan kun je het knopje eruit pielen, dat zit aan een veertje vast, maar verder niet, je ziet het vanzelf. Ik heb hetzelfde een keer gehad met een mijn vorige (240) auto. Was nog geen half uur werk.
Succes!
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2007 21:23 #1166386
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, dat is te overzien.
Hey Ton,
Dank je voor de info. Gaat die dealer hier in drenthe toch nog een keer wat aan me verdienen.. Laten we wel wezen, E 10 voor zo'n knopje is zelfs als je alle logistieke kosten meeweegt natuurlijk een "bult", maar..... altijd nog goedkoper dan een zelfde knopje voor de motor van mijn zijspancombinatie.... (Made in Nippon, zijspan in Nederland). Valt gek genoeg dus mee!
Met groet,
Hans.
Dank je voor de info. Gaat die dealer hier in drenthe toch nog een keer wat aan me verdienen.. Laten we wel wezen, E 10 voor zo'n knopje is zelfs als je alle logistieke kosten meeweegt natuurlijk een "bult", maar..... altijd nog goedkoper dan een zelfde knopje voor de motor van mijn zijspancombinatie.... (Made in Nippon, zijspan in Nederland). Valt gek genoeg dus mee!
Met groet,
Hans.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2007 10:46 #1166416
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te overzien ?
Het lijkt wel goud, want dat kost ongeveer ook 10 euro per 0,1 gram (veel zwaarder zal dat knopje niet zijn).
Maar persoonlijk, en ik ben niet de enige, vind ik dat wel alles moet werken wat er op en aan zit.
Maar persoonlijk, en ik ben niet de enige, vind ik dat wel alles moet werken wat er op en aan zit.
Moderators: Jerry Stam