Interieurfilter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 21:35 #1060025 door V700 register
Interieurfilter is gemaakt door V700 register
Tot nu toe in de veronderstelling geweest dat mijn 940 geen interieurfilter heeft. Blijkt dat niet te kloppen. Er moet er ééntje zitten achter het handschoenkastje, links van de ventilater in een plastic huis naast de condensor.
Nu wil ik die dan wel een keer verwisselen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 22:32 #1165333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen ervaring
Wel een idee:
je zult het handschoenenkastje moeten losnemen. Dat kan aan de onderkant met enkele schroeven. Dan zie je de ventilator zitten en waarschijnlijk ook iets waar dat filter in zit.
OF je zult van buitenaf ergens een luchtvanger moeten openen onder het voorraam en daar een filter uit verwisselen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 22:40 #1165335 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bespaar je de moeite.
De moeite van het loshalen van de paravent bedoel ik dan.Ik heb bij mijn 940 sedan uit 94 de paravent losgehad, maar meer dan de rioolbuis die naar de blowermotor loopt, zie je niet.
Hij moet dus ergens na de blower zitten, achter het handschoenkastje.
Ik vermoed dat het interieurfilter er niet in zit bij mij, omdat ik er al eens naar gezocht heb en niets heb kunnen vinden. Ik denk namelijk dat de condensor van de Deltamil ervoor in de plaats zit, maar ik kan me vergissen.
Als je hem vindt, lees ik het graag, ik zou hem ook graag eens vervangen. 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 23:50 #1165358 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Niet
Er zit geen filter in!
Om de complete unit eruit te halen moet het hele dashboard eruit.......

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2007 00:30 #1165363 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Ik heb volgens mij wel een filtertje zien liggen
toen ze bezig waren met het vervangen van mijn condensor (940 LPT met ECC). En dat lijkt me ook wel logisch, want zo basic zijn de bakstenen nou ook weer niet. Wat hoe dan ook slim is is om de airco nooit koud stil te zetten, want dan gaat het condens er niet meer uit. Dus 5 minuutjes voordat je thuis bent de airco uit, en de rijwind blaast de boel mooi droog. Dat scheelt enorm in de bacteriegroei, een beetje vocht zijn ze namelijk dol op. Je kunt ook een spuitbus kopen met speciale airco-reiniger die moet dan ergens in de luchtinlaat ingespoten worden. misschien via de paravent of onder het dashboard als je er daar tenminste bij kunt.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2007 23:52 #1165442 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Bacterie groei
Bij mijn (Volvo) vrachtwagen kan je de verdamper van de airco zo zien zitten in de luchtinlaat.
De airco staat zomer en winter aan.
Hij is nu tien jaar oud, de verdamper ziet er nog uit als nieuw, geen spoortje van corrosie, schimmel oid.
Afgezien van wat problemen met de koppeling van de compressor toen die nieuw was, nooit problemen gehad, ook nooit onderhoud gepleegd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2007 18:02 #1165409 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik vorige week nog gedaan,
ik heb het hele dashboardkastje eruit gehad,schopplaat verwijderd,blowermotor eruit...en dit alles om met een spuitbus de verdamper in te spuiten.
Ik had al eerder geprobeerd om via de luchtkanalen een bacteriedodend schuim (valma proffesional) erin te spuiten en zodoende weer een frisse lucht/wind in de auto te krijgen,alleen dit lukte niet(wel schuim erin,stank bleef).
Maar goed,na de blowermotor eruit te hebben gekregen,voelde ik met mijn hand in het blowerhuis,en voelde wel de lamellen van de verdamper,maar <u>geen filter!</u>
Mvg Mischa

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC