SC-805 & CD-wisselaarvraag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zit een CD-wisselaarknopje op mijn SC-805. Je zou zeggen dat er dus een CD-wisselaar op aangesloten kan worden. Maar zou je er niet ook een ander apparaat op aan kunnen sluiten? Bijvoorbeeld een Mp3-speler van een willekeurig merk? Je zou toch zeggen dat (naast aansturen van de wisselaar waar ik niet in geïnteresseerd ben) het geluid van de wisselaar naar de SC 805 gaat op een bepaalde manier, waarmee dat dus ook door een ander apparaat zou kunnen gebeuren.
Eigenlijk wil ik dus alleen een line-in / AUX of geef het een naam.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Echter, ik denk dat je alleen bedoeld dat audio van de mp3-speler, feitelijk dus wat er uit de koptelefoonuitgang komt, wilt horen, en dat je de speler met de hand bediend.
Op mijn cassette/wisselaar/radio zit een aparte audio-in. Ideaal, 6-polige schakelaar er tussen met rust positie (om kortsluiting of brom te voorkomen) en klaar ben je. Nu kun je dus handmatig de inputbron selecteren.
Ik heb een iPaq in mijn dashboard gezet, die met mediaplayer ook muziek kan afspelen, die ik nog eens op die manier wil aansturen, net als het geluid van tomtom over alle speakers, ook leuk (als je alleen in de auto zit dan....)
Heb je geen audio-in, tsa, dan zul je met een schema toch moeten gaan uitzoeken welke draden in die (9 of 12 polige ronde steker???) voor het geluid bedoeld zijn, en die aftakken.
Een schema voor de sc805 ben ik lang naar op zoek geweest, in verband met de verlichting die erin zit, maar ik heb het niet kunnen vinden. De dealer heb ik overigens hiervoor nog niet benaderd.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Wat past is een Alpine wisselaar, die een zogenaamde m-bus heeft. De ellende is weer dat de aansluiting op de radio anders is. Er is een oplossing voor, die de naam volalp draagt (Volvo Alpine), in de vorm van een verloop stekker.
Een passende wisselaar met de goede kabel is o.a. <a href=" www.sweden-parts.nl/index.php?page=produ...egorie=CD-wisselaars " target="_BLANK"> hier te koop.
Theoretisch zou de mp3 wisselaar van Alpine ook moeten kunnen werken, maar geen idee of dat ook echt werkt en hoe (on)praktisch het is.
Als laatste zijn er ook nog apparaatjes te koop, waarmee het mogelijk is een iPod op je cd-wisselaar ingang op de radio aan te sluiten. Ben alleen vergeten hoe die dingen heten, maar op het <a href=" www.volvo850forum.nl/ " target="_BLANK">volvo850 forum is wel wat te vinden.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Daarin ben ik zeer geinteresseerd! Wie weet hier meer over?jpost schreef : Als laatste zijn er ook nog apparaatjes te koop, waarmee het mogelijk is een iPod op je cd-wisselaar ingang op de radio aan te sluiten.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Dit is de <a href=" www.blitzsafe.com/blitz_catalog/blitz_au...lvo/blitz_volvo.html " target="_BLANK">site.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik wil een LINE IN (en dat móét toch kunnen want een cd-wisselaar geeft toch ook een audio signaal af dat opgepakt wordt door de SC).
Géén ipod, geen rare stekkers, geen moeilijk gedoe, gewoon een line in zodat ik een wíllekeurig device (bijv. ook Ipaq) met koptel.aansluiting kan gebruiken als geluidsbron. Hoeft dus niet bediend te worden met de Volvo radio, behalve dan hard en zacht met de ronde knop.
Doet die Blitzsafe dat?
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ehm, ik durf de vraag bijna niet te stellen.....
Er staan 2 modellen op, V1 (1998-...) en V2 (some 91-95)
Nu baart dat 'some' bij versie 2 me zorgen en het feit dat mijn vierwieler uit 97 stamt en dus ook niet in versie 1 valt. Waarin hoort de SC-805 thuis?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ze zullen wel het bouwjaar van de radio bedoelen en niet die van je auto. Maar je kunt natuurlijk altijd even die firma bellen of mailen en hun je probleem voorleggen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Voor degene die meelezen en denken, "Zoiets wil ik wel voor m'n HU-1205", heb ik <a href=" forums.swedespeed.com/zerothread?id=32512&page=1 " target="_blank">deze link in de aanbieding. Beetje lang, maar de goeie man (Nederlander overigens) kan via z'n HU-1205 o.a. z'n IPod bedienen.