hoe een dashboard verwijderen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2006 21:05 #1057673
door V700 register
hoe een dashboard verwijderen is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo liefhebbers
ben sinds 2 weken in het gelukkige bezit van een Volvo 740 GL. Alleen is de km teller en dagteller kapot, ook brand er af en toe het ABS lampje en gloeilampje.
Ik wil nu graag het dashboard verwijderen om te kijken ofdat ik de teller kan vervangen of repareren.
Verder lukt het me ook niet om de tank helemaal te vullen, na een liter of 45 lijkt de tank vol.
Heeft iemand tips?
ben sinds 2 weken in het gelukkige bezit van een Volvo 740 GL. Alleen is de km teller en dagteller kapot, ook brand er af en toe het ABS lampje en gloeilampje.
Ik wil nu graag het dashboard verwijderen om te kijken ofdat ik de teller kan vervangen of repareren.
Verder lukt het me ook niet om de tank helemaal te vullen, na een liter of 45 lijkt de tank vol.
Heeft iemand tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2006 21:34 #1152294
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dashbord
Hoi Mar10
ik neem aan dat je alleen de klokkenset wil verwijderen, het dashbord zou ik laten zitten... Dat heb ik ooit per ongeluk (???!!???) losgehaald. Dat is een heidense klus om weer goed te krijgen, alle kabelbomen komen nl. mee en die krijg je zowat niet meer op zijn plek.
De klokkenset verwijder je door de twee dekseltjes, waar de twee staafjes door heensteken ( 1 om de klok gelijk te zetten en 1 op de verlichting van de klokkenset te regelen) met een dun mesje of schroevendraaiertje op te wippen. Je ziet dan twee lange zwarte parkers, wees daar zuinig op want ze zijn behoorlijk lang en in die zin nogal afwijkend. Als deze twee parkers zijn verwijderd kan je de klokkenset naar voren trekken. Je ziet beter wat je doet als je afdekplaat die boven je benen zit weghaalt, je kan dan met een lamp erbij vanonder af zien wat je doet. Trek voorzichtig stuk voor stuk de connectors los. In feite moet je er werkelijk 1 loshalen om de klokkenset naar buiten te kunnen rekken, maar ik weet niet zo uit mijn hoofd welke... Pas hier op dat je niets afbreekt (behalve de verzegeling van de teller als die nog in takt is..)
Als de kilometerteller helemaal niets doet zou ik proberen een klokkenset te lenen en die even aan te sluiten, doet ie het dan nog niet dan zit het mogelijk in de pulsgever die meen ik in het differentieel zit. Blijkt jouw klokkenset defect te zijn dan is er denk ik weinig hoop. Het IC (speciaal Volvo) gaat nogal eens stuk. Ik heb destijds voor een bevriende Volvogaragist geprobeerd aan een vervangend IC te komen, maar dat lukte niet! Dan wordt het dus een klokkenset van de sloop.
Let er wel op dat je er een krijgt waarop de achterkant het papieren zegel niet is verbroken, als dat wel het geval is hebben ze er al mee zitten kl..ten en koop je geheid een ander zijn probleem.
Brandstofmeter:
typisch een volvo 7** probleem. Ik heb nu mijn 3e 740 en ook hier werkt dat kreng niet naar behoren. Ik heb sterk het vermoeden dat het niet in de meter, maar in de gever zit. Dat moet ik nog eens uitzoeken, zoeken op deze website kan ook, het is vast meer beschreven
Je vindt de gever onder de achterbank aan de bestuurderszijde, je kunt een deksel wegschroeven en met veel geklooi de hele slangen en kabelhandelnaar buiten trekken voor inspectie . Niet simpel, de slangen zijn enorm stug!
Het gloeilampje, welke bedoel je?
succes voor zover
Peter van der Wal
ik neem aan dat je alleen de klokkenset wil verwijderen, het dashbord zou ik laten zitten... Dat heb ik ooit per ongeluk (???!!???) losgehaald. Dat is een heidense klus om weer goed te krijgen, alle kabelbomen komen nl. mee en die krijg je zowat niet meer op zijn plek.
De klokkenset verwijder je door de twee dekseltjes, waar de twee staafjes door heensteken ( 1 om de klok gelijk te zetten en 1 op de verlichting van de klokkenset te regelen) met een dun mesje of schroevendraaiertje op te wippen. Je ziet dan twee lange zwarte parkers, wees daar zuinig op want ze zijn behoorlijk lang en in die zin nogal afwijkend. Als deze twee parkers zijn verwijderd kan je de klokkenset naar voren trekken. Je ziet beter wat je doet als je afdekplaat die boven je benen zit weghaalt, je kan dan met een lamp erbij vanonder af zien wat je doet. Trek voorzichtig stuk voor stuk de connectors los. In feite moet je er werkelijk 1 loshalen om de klokkenset naar buiten te kunnen rekken, maar ik weet niet zo uit mijn hoofd welke... Pas hier op dat je niets afbreekt (behalve de verzegeling van de teller als die nog in takt is..)
Als de kilometerteller helemaal niets doet zou ik proberen een klokkenset te lenen en die even aan te sluiten, doet ie het dan nog niet dan zit het mogelijk in de pulsgever die meen ik in het differentieel zit. Blijkt jouw klokkenset defect te zijn dan is er denk ik weinig hoop. Het IC (speciaal Volvo) gaat nogal eens stuk. Ik heb destijds voor een bevriende Volvogaragist geprobeerd aan een vervangend IC te komen, maar dat lukte niet! Dan wordt het dus een klokkenset van de sloop.
Let er wel op dat je er een krijgt waarop de achterkant het papieren zegel niet is verbroken, als dat wel het geval is hebben ze er al mee zitten kl..ten en koop je geheid een ander zijn probleem.
Brandstofmeter:
typisch een volvo 7** probleem. Ik heb nu mijn 3e 740 en ook hier werkt dat kreng niet naar behoren. Ik heb sterk het vermoeden dat het niet in de meter, maar in de gever zit. Dat moet ik nog eens uitzoeken, zoeken op deze website kan ook, het is vast meer beschreven
Je vindt de gever onder de achterbank aan de bestuurderszijde, je kunt een deksel wegschroeven en met veel geklooi de hele slangen en kabelhandelnaar buiten trekken voor inspectie . Niet simpel, de slangen zijn enorm stug!
Het gloeilampje, welke bedoel je?
succes voor zover
Peter van der Wal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2007 13:21 #1152585
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic peter,
bedankt voor de
peter,
bedankt voor de uitleg, hier kan ik iets mee. Ik ga er van de week gelijk mee aan de slag. Eerst nog even wat ruimte maken in de garage. Voor wat het dashbord lampjes betreft brand die van de ABS het meest constant. Zodra ik de km klok eruit heb zal ik ook wel kunnen zien ofdat daar alles goed vast zit. Mocht dat zo zijn dan zal de ABS wel stuk zijn misschien kan ik dat uitproberen door eens hard te remmen!
Ik geloof dat wanneer de rem schokkend remt dat de ABS is.
Verder brand ook af en toe het gloeilampje alsof er dus een lamp defect zou zijn wat niet het geval is.
Ik laat nog wel weten hoe het gegaan is met de km klok.
bedankt voor de uitleg, hier kan ik iets mee. Ik ga er van de week gelijk mee aan de slag. Eerst nog even wat ruimte maken in de garage. Voor wat het dashbord lampjes betreft brand die van de ABS het meest constant. Zodra ik de km klok eruit heb zal ik ook wel kunnen zien ofdat daar alles goed vast zit. Mocht dat zo zijn dan zal de ABS wel stuk zijn misschien kan ik dat uitproberen door eens hard te remmen!
Ik geloof dat wanneer de rem schokkend remt dat de ABS is.
Verder brand ook af en toe het gloeilampje alsof er dus een lamp defect zou zijn wat niet het geval is.
Ik laat nog wel weten hoe het gegaan is met de km klok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam