Dashboard speakers: alle tonen of alleen hoge?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2006 21:54 #1057662
door Mathy van Nisselroy
Dashboard speakers: alle tonen of alleen hoge? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Klopt het dat in het dashboard van onze 700's en 900's meestal speakers zitten, die alle tonen weergeven en dat alleen in de duurdere uitvoeringen speakertjes zitten voor alleen hoge tonen?
Ik heb het idee dat in m'n 945 GLE uit 1991 "gewone" speakertjes zitten (in het dashboard). Deze zitten samen met de speakers in de voordeuren op dezelfde uitgang van m'n radio.
Kan dat kwaad? (ik neem aan dat de impedantie zakt van 4 naar 2 Ohm?)
Is het voor de radio beter om er hoge tonen speakertjes in te zetten?
Is het voor de geluidsbeleving beter om er hoge tonen speakertjes in te zetten?
Klopt het dat in het dashboard van onze 700's en 900's meestal speakers zitten, die alle tonen weergeven en dat alleen in de duurdere uitvoeringen speakertjes zitten voor alleen hoge tonen?
Ik heb het idee dat in m'n 945 GLE uit 1991 "gewone" speakertjes zitten (in het dashboard). Deze zitten samen met de speakers in de voordeuren op dezelfde uitgang van m'n radio.
Kan dat kwaad? (ik neem aan dat de impedantie zakt van 4 naar 2 Ohm?)
Is het voor de radio beter om er hoge tonen speakertjes in te zetten?
Is het voor de geluidsbeleving beter om er hoge tonen speakertjes in te zetten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2006 22:41 #1152220
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dashboard-tonen
Ik stel me zo voor dat de speakers onder je voorraam bedoeld zijn voor hoge tonen. Want die tonen zijn nogal richting-gevoelig. In de deuren zitten doorgaans woofers ( groot woord ) voor lage tonen.
Wellicht zijn er speciale setjes te koop die hier uitkomst kunnen bieden. Volvo of aftermarket.
Wellicht zijn er speciale setjes te koop die hier uitkomst kunnen bieden. Volvo of aftermarket.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2006 00:25 #1152225
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic speakers....
Hoi Mathy e.a.
mijn sloopervaringen hebben mij geleerd dat meestal in de deuren breedbandspeakers zijn gemonteerd. (740) Als er hoge tonen speakers zijn gemonteerd (onder de voorruit) dan zorgen die inderdaad voor een aanvullend gericht hogetonen beeld.
Trouwens, het verschil tussen speakers alleen in de voordeuren of ook in de achterdeuren (ze zijn net even anders..!) is behoorlijk groot. Ik heb dus nog wat in te bouwen...
groeten aan allen,
Peter van der Wal
Kwadraad
mijn sloopervaringen hebben mij geleerd dat meestal in de deuren breedbandspeakers zijn gemonteerd. (740) Als er hoge tonen speakers zijn gemonteerd (onder de voorruit) dan zorgen die inderdaad voor een aanvullend gericht hogetonen beeld.
Trouwens, het verschil tussen speakers alleen in de voordeuren of ook in de achterdeuren (ze zijn net even anders..!) is behoorlijk groot. Ik heb dus nog wat in te bouwen...
groeten aan allen,
Peter van der Wal
Kwadraad
Moderators: Jerry Stam