Voor & achterruit 780 verwijderen

• BJ Berenpas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2022 15:51 #1111310 door BJ Berenpas (GAST)
Voor & achterruit 780 verwijderen is gemaakt door BJ Berenpas (GAST)
Hoi allemaal,

Ik heb het volgende scenario. Mijn auto staat bij de spuiter, nu wil hij de voor en achterruiten verwijderen ter voorbereiding van zijn spuitwerk.

Gisteren heeft hij mij terug gekoppeld dat de beide ruiten een probleem zijn en hij bang is schade te maken. Vandaar dus deze post.

Heeft iemand hier de juiste kennis in pacht? Ik had al een soort gelijke forum discussie uit 2020 gevonden maar kon hier niet uit opmaken wat nu te doen.
N.b. Het interieur zit er nog (deels) in. Alle rubbers en omlijsting exterieur is al verwijderd.

Vriendelijke groet,
Bart Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2022 18:40 #1471232 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic breuk
Het is altijd riskant deze ruiten te verwijderen. Je houdt ze bijna niet heel. Goed afplakken werkt ook goed, er komen toch raamljsten overheen. Een ruitenbedrijf zal ze niet graag verwijderen vanwege de kans op mislukking. Wanneer er spanning op een ruit van gelaagd glas komt is het direct finito. Je moet namelijk de kitlaag lossnijden. Dan verbuigt deze en pats... Vandaar dat ze nieuwe ruiten voorzichtig in de kitlaag leggen en dat deze aan moet droge. Daarom mag je met verse ruiten nooit met open ramen rijden omdat ze anders in trilling kunnen komen. Vraag maar na bij de glasboer wanneer je het niet gelooft. Maar het wordt vast erg mooi wanneer het een echte vakman is.

• BJ Berenpas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2022 12:44 #1471237 door BJ Berenpas (GAST)
Beantwoord door BJ Berenpas (GAST) in topic Bedankt voor uw reactie!
Bedankt voor uw reactie!

De spuiter had diverse glasboeren gevraagd deze te verwijderen, maar geen één durfde de ruit ook daadwerkelijk te verwijderen.

Dan zit er waarschijnlijk niks anders op dan van buitenaf zo goed mogelijk reinigen en dan afplakken. (hij vond dit geen mooie optie), ik heb hier zelf geen kennis van.

• Reinier Verbeek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
22-07-2022 12:03 #1471243 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic ook mijn ervaring
Als je ze heel voorzichtig los snijdt, zelfs met zo een snijdraad of zaagdraad dan zit je vaak in de lak en opeens in een bocht springt er toch een scheur is.
Er is wel 1 uitzondering, als de ruit al gescheurd is en je jast hem er lekker ruw uit , dan blijven ze meestal wel heel ;-). T'is net een gesmeerde boterham op een oud of een nieuw tapijt.

• BJ Berenpas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2022 16:10 #1471266 door BJ Berenpas (GAST)
Beantwoord door BJ Berenpas (GAST) in topic Bedankt voor het mee denken.
Bedankt voor het mee denken. Denk dat de spuiter maar zijn best moet doen met de ramen op zijn plek

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC