Opknappen sierstrip voorruit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2021 00:05 #1110724 door V700 register
Opknappen sierstrip voorruit is gemaakt door V700 register
Goedenavond,

Poging twee om de sierstrip boven de voorruit van onze 940 op te knappen is jammerlijk mislukt.
Poging 1 met plastidip was helemaal geen succes. Poging 2 met secondelijm, plamuur en lak heeft het langer volgehouden en bleek toch geen duurzame oplossing.

De kern van het probleem met de strip is dat het kunststof loskomt van het metaal. Als ik in staat ben om het kunststof weer goed met het metaal te verbinden dan kan ik er nog wat moois van maken.

Wie herkent deze situatie? En wie is er in geslaagd om de strip op te knappen?

Ik zou er natuurlijk een reep plakband (isolatietape) op kunnen plakken. Dit lijkt me echter een beetje een knakenoplossing.

Een andere optie is om een ander setje strips op de kop te tikken. Ik vind de prijs daarvoor (+ €100,-) nogal aan deftige kant

Wie o wie heeft de oplossing?

Alvast bedankt!
Grt Martijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bastiaan van den Hurk (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2021 08:07 #1467208 door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic zeker herkenbaar
maar ik zou zo niet weten hoe je ze kunt opknappen.
Probleem is, zoals je al aangeeft, het kunstof wat loslaat van de metalen onderstrip, dan komt er vocht tussen en gaat vervolgens roesten.
Zodra de roest duivel heeft toegeslagen zijn ze niet meer te redden, althans niet met een mooi resultaat.
Waar ik wel aan zit te denken is een ander rubber klem profiel erin maar ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Zat zelf aan zoiets te denken : nl.aliexpress.com/i/1005002423680857.html maar heb er verder nog geen actie op ondernomen.

In het kort : de bestaande strips zijn niet meer te redden, puur door de constructie van de strips.
Dan kun je energie beter steken in zoeken naar alternatieven.

Groet,

Bastiaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2021 23:19 #1467223 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We hebben nog niet op!
Omdat opgeven niet een van mijn kern competenties is ga ik nog een poging wagen om de strip op te knappen.
Blijkbaar bestaat er zoiets als bumperplamuur dat enigszins flexibel blijft.

Het is een poging waard.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2021 00:29 #1467457 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zwarte montagekit misschien?
Zwarte montagekit misschien?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2021 19:56 #1467464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net toevallig een maand
Net toevallig een maand geleden een set andere strips via mp op de kop getikt schrok ook wel van de prijs iets van 100€ maar wel complete set heb wel nieuwe klemmetjes er bij op gezet omdat sommige breken ter hoogte van het ijzeren nokje waarmee je de hoogte van de strip mee af kan stellen.
Had geen zin in rondvliegende strips op de snelweg en alle gevolgen van dien.

Het opknappen van de strips lijken mij eerlijk gezegd verloren energie en zal mijn energie dan liever steken in het zoeken naar een paar mooie gebruikte

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2022 00:22 #1470511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raamstrips
Vorig jaar nieuwe zij en horizontale strips, nieuwe aftermarket gemonteerd, ínclisief 15 nieuwe clips, nadat de nieuwe ruit was geplakt op mijn 965 uit '96.
Alle stormen van afgelopem maanden niets aan de hand, maar vorige week eerst die de strip linksvoor, dwars naar de buitenkant gericht. Door heel snel het raam te openen nog vast kunnen grijpen.

Paar kilomener verder, een klap, en daar volgen de horizontale en de rechtse raamstijl weg. Zoek langs de A5 maar niet begonnen.
Overweg een of andere kit om de helestrip te villen. Of misschien zijn strips al in een eerder bericht in dit lijntje wel iets.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC