Op vakantie !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2021 12:28 #1110805
door V700 register
Op vakantie ! is gemaakt door V700 register
Zoals in voorgaande jaren toch eens kijken, buiten het reeds bestaande topic van de jaloers makende daktent Zweden trip, wie er nog meer met zijn baksteen op vakantie gaat !
Wij zitten sinds gisteren in Oostenrijk, prima rit gehad, waar zelfs na 4,5 jaar ik mij nog steeds verbaas over het gemak waarmee de 940 uit 1995 ons in Oostenrijk brengt. Voorzien van een mbc én 2 chips van de vrienden uit het zuiden, dus vermogen zat.
En zelfs met kruis snelheid op 130, soms flink gas geven, een verbruik van nét boven de 1op11, en dat met een automaat !
Dit wel met verse lambdasonde, nieuwe bougies, olie en oliefilter en luchtfilter !
Wie volgt ?
Wij zitten sinds gisteren in Oostenrijk, prima rit gehad, waar zelfs na 4,5 jaar ik mij nog steeds verbaas over het gemak waarmee de 940 uit 1995 ons in Oostenrijk brengt. Voorzien van een mbc én 2 chips van de vrienden uit het zuiden, dus vermogen zat.
En zelfs met kruis snelheid op 130, soms flink gas geven, een verbruik van nét boven de 1op11, en dat met een automaat !
Dit wel met verse lambdasonde, nieuwe bougies, olie en oliefilter en luchtfilter !
Wie volgt ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-07-2021 13:15 #1467725
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Een Zweed in Berlijn
Afgelopen zondag zijn wij met het gezin naar Berlijn geweest met de 945 voor een korte city-trip. De airco aan (het was buiten 28 graden) en bij Enschede de grens over en de cruise control op 135 echte km/uur gezet (Tom Tom) en 5 uur later stonden we in hartje Berlijn aan de Oranienburgerstrasse. De Volvo in de Tiefgarage geparkeerd, tassen op de kamer en de stad in. Op zondag reizen door Duitsland is ideaal: geen vrachtverkeer en voor ons is het gewoon de A1 afrijden (wordt E-30): Osnabruck, Hannover, Magdeburg die leidt uiteindelijk tot in Berlijn. Nul files en nul werkwerkzaamheden tegengekomen! Alleen bij Hannover gestopt voor een verse tank lpg (gas kostte aan de snelweg 87,5 cent p. liter en in de stad Berlijn slechts 70 cent p liter) en op de terugweg de benzinetank ook maar gevuld voor 1,50 p liter E5. Het verbruik over 250 km snelweg met constant 135 km/uur op lpg en automaat met MBC lag op 1 op 8,7 dat vond ik erg erg netjes! Dat haal ik bij dagelijks gebruik bij lange na niet, dan is het meestel 1 op 7,8 over meerendeel provinciale 80 km wegen.
We hebben Berlijn te voet goed bekeken (dagelijks soms meer dan 22 km gewandeld langs alle bezienswaardigheden) en natuurlijk opgelet hoe het met de oude Volvo's in Berlijn staat, want het zijn cult auto's aan het worden in Duitsland. Daarover wil ik nog een stukje gaan schrijven voor de Factor 700.
De terugweg op woensdag deden we er 1,5 uur langer over, toen waren er wel vrachtwagens en files. De Volvo had er geen enkele moeite mee, al merkte ik dat de auto linksachter iets hangt. Ik vermoed dat de nivomat aan zijn einde is. Binnenkort maar eens uitwisselen, ik heb nog een set liggen. Verder had ik halverwege de terugweg opeens geen turbodruk meer, ik merkte het verlies aan trekkracht bij het opgaan vd heuvels. Daarna zag ik het ook aan de naald van mijn turbodrukmeter, deze kwam niet meer boven het midden vd schaal uit. Maar ook turbo-loos konden we prima met 135 km uur Autobahn brennen. Na thuiskomst de volgende dag gekeken: stangetje vd wastegate actuator hangt los. Binnenkort maar eens een afspraak met Timen maken voor deze klusjes.
Maar wat blijven het heerlijke reisauto's, zeer geschikt voor deze Autobahn etappes.
groet,
Pascal
[Moderator: Foto erin gehangen]
We hebben Berlijn te voet goed bekeken (dagelijks soms meer dan 22 km gewandeld langs alle bezienswaardigheden) en natuurlijk opgelet hoe het met de oude Volvo's in Berlijn staat, want het zijn cult auto's aan het worden in Duitsland. Daarover wil ik nog een stukje gaan schrijven voor de Factor 700.
De terugweg op woensdag deden we er 1,5 uur langer over, toen waren er wel vrachtwagens en files. De Volvo had er geen enkele moeite mee, al merkte ik dat de auto linksachter iets hangt. Ik vermoed dat de nivomat aan zijn einde is. Binnenkort maar eens uitwisselen, ik heb nog een set liggen. Verder had ik halverwege de terugweg opeens geen turbodruk meer, ik merkte het verlies aan trekkracht bij het opgaan vd heuvels. Daarna zag ik het ook aan de naald van mijn turbodrukmeter, deze kwam niet meer boven het midden vd schaal uit. Maar ook turbo-loos konden we prima met 135 km uur Autobahn brennen. Na thuiskomst de volgende dag gekeken: stangetje vd wastegate actuator hangt los. Binnenkort maar eens een afspraak met Timen maken voor deze klusjes.
Maar wat blijven het heerlijke reisauto's, zeer geschikt voor deze Autobahn etappes.
groet,
Pascal
[Moderator: Foto erin gehangen]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam