Uitnodiging & Agenda Extra ALV dd 12-09-15

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2015 05:27 #1104271 door Jerry Stam (GAST)
Uitnodiging & Agenda Extra ALV dd 12-09-15 is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Beste Leden,

In de bijlage bij dit bericht / draadje de uitnodiging en de agenda voor de extra ALV welke op 12 september 2015 gehouden wordt.

Met vriendelijke groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2015 08:20 #1421017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met GROTE VERBAZING
Met grote verbazing lees ik nu dat Maarten de agenda heeft gemaakt, dit ondanks dat hij mij ervan beschuldigd dat ik me achter de leden verschuil en ik de agenda moet maken.
Waarop mijn antwoord was dat niet ik maar de leden de agenda bepalen en ik na datum en plaats met de agenda zou komen zoals de leden hem wensen.
Nu staat zelfs mijn naam achter paar punten. Te gek voor woorden.
U ziet maar weer dit bestuur doet gewoon wat het wil.
Nu er zijn nog twee agenda punten die toegevoegd dienen te worden.

1 * Vertrouwen opzeggen in huidige bestuur.
2* De statuten zijn gedeeltelijk hopeloos achterhaald en getuigen niet van democratische besluitvorming.

Verder wensen wij tijdens de BALV een onafhankelijke voorzitter die de vergadering gaat leiden.

Mocht u niet in de gelegenheid zijn om te komen dan graag een machtiging afgeven.
Dit mag u indien gewenst ook naar mij sturen. 960estate@gmail.com

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2015 10:37 #1421020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic (zelf-censuur)
Frits
Volgens mij ben je nu aan het doorschieten. Een bestuur dient een vergadering uit te schrijven, inclusief een agenda.
Leden zijn dan in staat om, hetzij tot een week vooraf, hetzij ter aanvang van de vergadering punten aan te dragen. Dat jouw naam bij een aantal vragen wordt genoemd lijkt me niet meer dan redelijk. Zouden ze het niet gedaan hebben dan had je nu lopen zeiken dat ze jouw punten gekaapt hebben.
Voor mij is dit een normale gang van besturen.

Het kan mij ontgaan zijn maar waar kan ik vinden wat jij en jouw kompanen met deze club willen? Namen, rugnummers en functies? Of ben je gewoon aan het zieken, hoop je dat er genoeg mensen met je meelopen om er t.z.t. een bestuur van te maken dat dan een plan gaat bedenken?

Ik vind de gang van zaken voor beide kampen niet geweldig maar het zittende bestuur doet dingen, voert besluiten uit en is/was bezig met een visie. Van jouw kant heb ik daarover niets anders gehoord dan " de leden zullen/moeten/gaan ".

Zeg me alsjeblieft dat ik een bericht met die inhoud gemist heb!
JP

PS: Ik machtig niemand, kan er helaas niet bij zijn.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2015 11:45 #1421024 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Goedemorgen Frits,
Goedemorgen Frits,

Artikel 15 lid 3 van de statuten bepaalt dat in de bijeenroeping van de algemene ledenvergadering de te behandelen onderwerpen worden vermeld. Dus wat dat betreft heeft Maarten correct gehandeld. Als jij vindt dat niet alle door jou aangedragen onderwerpen op de agenda zijn vermeld dan heb je natuurlijk een punt en moet je dat melden bij het bestuur. Het bestuur mag zelf ook agendapunten toevoegen, bijvoorbeeld op verzoek van andere leden. Voor de bijeenroeping geldt een termijn van zeven dagen dus er is nog tijd genoeg om een tweede bijeenroeping te versturen met een definitieve agenda.

Artikel 13 lid 1 van de statuten bepaalt dat de ledenvergaderingen worden geleid door de voorzitter of bij diens afwezigheid door het oudste aanwezige bestuurslid. Pas als er geen bestuursleden aanwezig zijn dan voorziet de vergadering zelf in haar leiding. Dus zolang er een bestuurslid aanwezig is is het niet mogelijk om iemand buiten het bestuur de vergadering te laten leiden.

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2015 13:00 #1421026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ondanks..
dat het voor mij slechts een ritje van 127 km zal zijn, enkele reis, zal ik er zijn...
Ik lees dat er 250 parkeerplaatsen zijn; hapje drankje allemaal luxueus verzorgd dus wat kan er misgaan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2015 21:04 #1421042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het beste voor hebben
Laten we nu eens vooropstellen dat we allemaal het beste voor hebben met de vereniging, maar dat er verschil is van inzicht over hoe dat zou moeten geschieden. Daarnaast is er een bestuurscrisis die opgelost moet worden. Als je het zo simpel bekijkt lijkt het me nuttig dat we onze inhoudelijke discussie bewaren tot de BALV en die niet proberen op het forum uit te vechten.

Gezien de bestuurscrisis zou het m.i. van professionaliteit getuigen als het huidige bestuur zorgt voor een onafhankelijk facilitator die de vergadering kan leiden, daar het bestuur zelf niet onpartijdig is in deze.

Hoe dan ook, ik zal er zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2015 21:57 #1421045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
voor mij een rit van 124 k/m ,wil wel eens weten wat er allemaal aan de hand is in de club .

Groeten Ted.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2015 22:28 #1421052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Peter J Simoons
Mijn idee zie ook dit draadje.

volvo700vereniging.nl/clubhuis/onafhanke...rzitter-balv-12-sept

PS Piet,

Soms is het beter om even af te wijken van de notulen.
Zeker gezien de huidige omstandigheden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2015 22:30 #1421053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan niet bewerken.

Niet afwijken van Notulen maar moet Statuten staan.

Dus soms is het beter even af te wijken van de satuten.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2015 10:57 #1421057 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Frits
Frits

Statuten bieden rechtszekerheid en bescherming, zeker in een periode dat de emoties hoog oplopen. Je kunt nu eenmaal niet selectief in de statuten winkelen: de artikelen die je bevallen gebruiken om een ALV bijeen te roepen en vervolgens bij een artikel wat je niet bevalt zeggen dat het soms beter is om van de statuten af te wijken.
Wat zou jouw reactie zijn als Maarten een dergelijke opmerking zou maken?

Ik kan Maarten alleen maar adviseren om zich in de huidige situatie 100% aan de wet, de statuten en het huishoudelijk regelement te houden. Er hoeft na de ALV maar één lid te zijn dat ontevreden is over het bereikte resultaat en naar de rechter stapt en de ellende is niet te overzien.

Piet

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC