Acute hulp nodig!

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2021 00:01 #1468653 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Tja
Beter is het om lid te worden van de KNAC. Zit in hetzelfde gebouw als de ANWB. Sterker nog, hun break-downservice wordt uitgevoerd door de Wegenwacht, alleen met gunstiger voorwaarden. Je hebt recht op repatriëring van een old- of Youngtimer.

Maar ook de Wegenwacht is niet zo beroerd. /Mijn 940 uit 1991 werd met een gebroken tandheugel in het stuurhuis via ANWB op transport gezet naar Nederland. Duur een week. Ook kreeg ik een vervangende V70 om met de caravan terug te kunnen rijden naar Nederland.

Maandag werd de Witte Dame bij de garage afgeleverd waar ik altijd een brug huur, dinsdag had ik het revisiestuurhuis er al weer onder.

Je hbent trouwens getrouwd, geluksvogel. En ook nog bij elkaar begrijp ik. Dit soort zaken zijn vaak een reden tot echtscheiding...

Maar je ziet dat er enig risico aan kleeft om met een lekke keerring op huwelijksreis te gaan. ;-) Ik gok op een uitgelopen hoofdlager gezien de ratel die bij hogere toeren minder wordt. Plus misschien vastgelopen kleppen of een zuiger.

Laat je de vakantie niet bederven, veel geluk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2021 12:36 #1468658 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad..
Voor de toekomst 2 opties, de ene is de auto laten taxeren, de mijne word dan zeker terug gehaald. De andere is via de FEAC verzekeren. Die halen hem altijd, of eigenlijk de ANWB terug..
Daarom ben ik indertijd lid af geworden van de ANWB, teveel kleine regeltjes..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2021 13:08 #1468659 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel erg bedankt voor alle
Heel erg bedankt voor alle support! Wij zijn nog steeds gelukkig getrouwd ondanks de passie voor oud ijzer. Samen pizza eten maakt een hoop goed!
De ANWB en de garage laten ons goed wachten maar we zijn nu bewapend met goede argumenten waarom de auto sowieso terug moet komen. Dit klankbord is erg fijn!

• Bastiaan van den Hurk (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2021 14:09 #1468660 door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic Naar om op dit mee te maken
Maar wel een mooi avontuur en verhaal voor tijdens de verjaardagen!
Suc6 en ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Blokwissel op de camping geen optie? (geintje)

Groet,

Bastiaan

• Bas Walhof
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2021 19:41 #1468665 door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic wel vreemd hoor die weigering van de ANWB
een paar jaar geleden is mijn oude 940 (1992, dagwaarde misschien €500) wel door de ANWB vanuit FR naar huis gebracht. Hiervan was alleen de dynamo stuk die men daar dat weekend niet kon (of wilde) repareren. Met vervangende (nieuwe) Ford naar huis gereden. Vervelende bijkomstigheid: bij thuiskomst bleek de auto op de trailer hagelschade te hebben opgelopen. Ook die kosten heb ik van de ANWB teruggekregen.
Nog een mooie vakantie gewenst.
Groet, Bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2021 21:56 #1468666 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat er een m10 boutje
Ik denk dat er een m10 boutje van je keerring huis uit is gevallen en lekker tegen je krukasvliegwiel aan ratelt. Op de brug, motor laten lopen, kijken en luisteren aan de achterkant. Maakt eenvreselijk geluid als of alles gebroken is :)

• Reinier Verbeek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-10-2021 08:45 #1468671 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic vooruit en achteruit tornen op de krukas
Dus een dop op de krukas aan de voorkant en dan even vooruit en achteruit tornen en kijken of er achter iets uit wil vallen. Timen gaf nog aan vastgelopen op de kleppen, maar is een B200 HPT geen vrijloper? of is 200 HPT altijd 204, met 2 krukassen? 2 krukassen is nooit een vrijloper toch? als het geen vrijloper is kan dus ook door een boutje of wat voor ongerechtigheid dan ook de getande riem versprongen zijn en dan zitten de kleppen tegen de cilinder.

Succes!!

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2021 12:52 #1468673 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic M6
@chilm
Zou kunnen maar dan loopt de motor meestal niet vast Als het wel zo is dan wat heen en weer tornen dan komt ket boutje wel los. Boutje M6 met een zeskantkop s.w.10

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2021 17:18 #1468676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update!
We hebben voor mijn idee erg veel geluk.
De auto word naar allergrootste waarschijnlijkheid terug gebracht naar Nederland!! Dit was de grootste zorg omdat we verzot zijn op deze auto! Mede dankzij de traagheid van de Italiaanse garage voor een diagnose heeft de ANWB besloten het hef in eigen handen te nemen en de auto terug te halen. Alle camping spullen overpakken naar de leen auto was wel spannend want je neemt toch zoveel spullen mee als in een 940 passen haha.
Wat wel bijzonder was was dat 1 van de monteurs de auto heen en weer duwde in de 5de versnelling, hierdoor de motor los kwam en hij weer wou starten. Hij liep op 4 cilinders met het getik alsof er grind in de motor zat. De motor liep ook niet slecht.
De omschrijving van het loszittende boutje lijkt nu wel erg waarschijnlijk!

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2021 22:38 #1468679 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Goed nieuws… nu eerst verder
Goed nieuws… nu eerst verder genieten en bij terugkomst horen we het graag.
Gr stijn

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC