verschillen veerpoten 340's
- V300 register
- Verbannen
Bij mijn 84'er 340 is de onderste veerschotel van de linker veerpoot doorgezakt.
Nu heb ik dus een andere veerpoot nodig, maar zitten er verschillen tussen de verschillende 340's door de jaren heen?
Kan ik bijv van een mk3 (heet dat zo?) een veerpoot pakken? of zijn die anders als van de voorgaande versies? ik heb er dus een van de 2e facelift...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
zorg er in ieder geval wel voor dat je 2 dezelfde sets veren/schokdempers gebruikt, van de kapotte veerpoot de schokdemper/veer overzetten op de nieuwe veerpoot dus.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
zeg erik heb jij nog een veerpoot ergens rondslingeren toevallig??Erik;181674 schreef : Dat kan binnen een paar uurtjes gedaan zijn. Met een bak koffie in het zonnetje duurt het wel langer, maar is het ook leuker om te doen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
hmm oke...Erik;181745 schreef : Er moet ergens een stapeltje liggen, maar er is veel vraag naar. Oude veerpoot dus in leveren. Als ik die niet kan lassen, dan probeer ik er een dr. Snuggles springapparaat van te maken.
ik heb dr nog niet goed naar gekeken, maar zijn het vaker de lasjes die het begeven of dat t hele schoteltje verrot is?
want lassen kan ik zelf ook...alleen ik verwacht dat t ding gewoon verrot is zoals de rest van mn auto:o
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Ik moet voor de schotel ook een oplossing vinden, maar realiseer me maar al te goed dat op een dag er geen goede 2e hands veerpoten meer zullen zijn. Dan moeten we iets.
- V300 register
- Verbannen
tis gewoon helemaal verrot, de schotel hangt op half 11 tegen de band aan te drukken:(
dus ff kijken wat ik ga doen nu...als iemand mij een mooi veerpootje kan aanbieden zal ik m met liefde en plezier overnemen.
of ik maak zelf een schotel en las dat terug.
of ik koop ergens een setje goedkope coilovers mits ze van staal zijn en de poot dezelvde diameter heeft als van de 340 veerpoot, zaag die boven de spindel af en las dat op de 340 poten
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Jos360;181781 schreef : Onderste veerschotels kun je toch bij artaparts nog kopen?
haha schitterend! je kunt ze zelfs los kopen:humor:
hier heb ik m de verrekeling
www.mmdronten.nl/webshop/index.php?merk=...&groep=11&artid=2281
kost ook geen drol ook niet haha!
nou...ik ga dat maar eens proberen dan:)
bedankt mannen!
Oh btw..
ik moet eigenlijk ook een setje nieuwe schokbrekers voor...maar wil eigenlijk wel wat sportievere schokbrekers hebben....welke kan ik daar het beste voor nemen zonder hemel en aarde te moeten verzetten om een paar koni's te vinden??